V Turecku triumfovali monoposty Ferrari

Pondelok, 03 september 2007

Súperenie dvoch suverénne najlepších tímov tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 McLaren a Ferrari vyznelo na Veľkej cene Turecka jednoznačne pre scuderiu z Maranella. Massa i Räikkönen viedli svoje Ferrari víťazne od štartu až do cieľa. S trochou šťastia si Alonso vybojoval tretiu priečku a nováčik Hamilton po defekte pneumatiky preťal cieľovú pásku až ako piaty.

F. Massa

Oba monoposty Ferrari i jazdci Massa a Räikkönen sa v Turecku na okruhu Otodrom v Istambule predviedli vo vynikajúcej forme a nedali ostatným šancu dostať sa medzi nich. Ani lídrovi priebežného poradia Hamiltonovi, aj keď stál na štartovom rošte na druhej pozícii hneď vedľa víťaza kvalifikácie Massu. Brazílčan i Fín skvele odštartovali a mladý Angličan sa mohol zaradiť už len za nich.

Nie najlepšie začal preteky úradujúci majster sveta Španiel Alonso, ktorý sa zo štvrtého kvalifikačného miesta prepadol už za prvou zákrutou po štarte za oba monoposty BMW Sauber s jazdcami Heidfeldom a Kubicom na šieste miesto. Kolízia Renault verzus Toyota Giancarla Fisichellu s Jarnom Trullim hneď v prvej zákrute odsunula ambiciózneho Trulliho z predných pozícií až na poslednú dvadsiatu druhú priečku. Nepostihla však, našťastie, ďalších jazdcov a celé jazdecké pole mohlo pokračovať v pretekoch. V deviatom kole odstúpil pre poruchu Mark Webber a bol jediný, čo nevidel cieľ z kokpitu svojho monopostu.

L. Hamilton

To, čo nevyšlo Alonsovi v úvode pretekov, dohnal po prvej návšteve v boxoch, keď sa dostal pred Heidfelda i Kubicu. Defekt pneumatiky v 43. kole odsunul Hamiltona z tretieho miesta na piate a nedobrovoľne tak uvoľnil tretiu priečku i miesto na pódiu pre svojho tímového kolegu a veľkého rivala Alonsa. Po druhých zastávkach v boxoch sa Räikkönen nebezpečne priblížil k vedúcemu Massovi, ktorý bol však proti tomu, aby sa dostal pred neho. Massa sa tak v Turecku mohol tešiť z víťazstva druhý raz za sebou. Druhý prešiel cieľom Räikkönen pred Alonsom, Heidfeldom, Hamiltonom a Kovalainenom. Dva body za siedme miesto si pripísal Rosberg a jeden bod patrí Kubicovi.

Na čele priebežného poradia šampionátu zostal aj naďalej Hamilton, ale jeho náskok na Alonsa sa znížil na päť bodov. Massa stráca na vedúceho Angličana 15 a Räikkönen 16 bodov.

Výsledky Veľkej ceny Turecka

1. F. Massa Ferrari 1:26:42,16
2. K. Räikkönen Ferrari +2,27 s
3. F. Alonso McLaren-Mercedes +26,18
4. N. Heidfeld BMW Sauber +39,67
5. L. Hamilton McLaren-Mercedes +45,08
6. H. Kovalainen Renault +46,17
7. N. Rosberg Williams-Toyota +55,78
8. R. Kubica BMW Sauber +56,71
9. G. Fisichella Renault +59,49
10. D. Coulthard Red Bull-Renault +1:11,01 min
11. A. Wurz Williams-Toyota +1:19,62
12. R. Schumacher Toyota - 1 kolo
13. J. Button Honda - 1 kolo
14. A. Davidson Super Aguri-Honda - 1 kolo
15. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari - 1 kolo
16. J. Trulli Toyota - 1 kolo
17. R.Barichello Honda - 1 kolo
18. T. Sato Super Aguri-Honda - 1 kolo
19. S. Vettel Toro Rosso-Ferrari - 1 kolo
20. S. Yamamoto Spyker-Ferrari - 2 kolá
21. A. Sutil Spyker-Ferrari - 4 kolá

Nedojazdili:

Mark Webber Red Bull Renault

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton 84
2. F. Alonso 79
3. F. Massa 69
4. K. Räikkönen 68
5. N. Heidfeld 47
6. R. Kubica 29
7. H. Kovalainen 19
8. G. Fisichella 17
9. A. Wurz 13
10. N. Rosberg 9
11. M. Webber 8
12. D. Coulthard 8
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sató 4
16. J. Button 1
17. S. Vettel 1
18. R. Barrichello 0
19. S. Yamamoto 0
20. A. Sutil 0
21. A. Davidson 0
22. V. Liuzzi 0

Priebežné poradie tímov

1. McLaren-Mercedes 148
2. Ferrari 137
3. BMW-Sauber 77
4. Renault 36
5. Williams 22
6. Red Bull 16
7. Toyota 12
8. Super Aguri 4
9. Honda 1
10. Spyker 0
11. Toro Rosso 0
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."