V Turecku triumfovali monoposty Ferrari

Pondelok, 03 september 2007

Súperenie dvoch suverénne najlepších tímov tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 McLaren a Ferrari vyznelo na Veľkej cene Turecka jednoznačne pre scuderiu z Maranella. Massa i Räikkönen viedli svoje Ferrari víťazne od štartu až do cieľa. S trochou šťastia si Alonso vybojoval tretiu priečku a nováčik Hamilton po defekte pneumatiky preťal cieľovú pásku až ako piaty.

F. Massa

Oba monoposty Ferrari i jazdci Massa a Räikkönen sa v Turecku na okruhu Otodrom v Istambule predviedli vo vynikajúcej forme a nedali ostatným šancu dostať sa medzi nich. Ani lídrovi priebežného poradia Hamiltonovi, aj keď stál na štartovom rošte na druhej pozícii hneď vedľa víťaza kvalifikácie Massu. Brazílčan i Fín skvele odštartovali a mladý Angličan sa mohol zaradiť už len za nich.

Nie najlepšie začal preteky úradujúci majster sveta Španiel Alonso, ktorý sa zo štvrtého kvalifikačného miesta prepadol už za prvou zákrutou po štarte za oba monoposty BMW Sauber s jazdcami Heidfeldom a Kubicom na šieste miesto. Kolízia Renault verzus Toyota Giancarla Fisichellu s Jarnom Trullim hneď v prvej zákrute odsunula ambiciózneho Trulliho z predných pozícií až na poslednú dvadsiatu druhú priečku. Nepostihla však, našťastie, ďalších jazdcov a celé jazdecké pole mohlo pokračovať v pretekoch. V deviatom kole odstúpil pre poruchu Mark Webber a bol jediný, čo nevidel cieľ z kokpitu svojho monopostu.

L. Hamilton

To, čo nevyšlo Alonsovi v úvode pretekov, dohnal po prvej návšteve v boxoch, keď sa dostal pred Heidfelda i Kubicu. Defekt pneumatiky v 43. kole odsunul Hamiltona z tretieho miesta na piate a nedobrovoľne tak uvoľnil tretiu priečku i miesto na pódiu pre svojho tímového kolegu a veľkého rivala Alonsa. Po druhých zastávkach v boxoch sa Räikkönen nebezpečne priblížil k vedúcemu Massovi, ktorý bol však proti tomu, aby sa dostal pred neho. Massa sa tak v Turecku mohol tešiť z víťazstva druhý raz za sebou. Druhý prešiel cieľom Räikkönen pred Alonsom, Heidfeldom, Hamiltonom a Kovalainenom. Dva body za siedme miesto si pripísal Rosberg a jeden bod patrí Kubicovi.

Na čele priebežného poradia šampionátu zostal aj naďalej Hamilton, ale jeho náskok na Alonsa sa znížil na päť bodov. Massa stráca na vedúceho Angličana 15 a Räikkönen 16 bodov.

Výsledky Veľkej ceny Turecka

1. F. Massa Ferrari 1:26:42,16
2. K. Räikkönen Ferrari +2,27 s
3. F. Alonso McLaren-Mercedes +26,18
4. N. Heidfeld BMW Sauber +39,67
5. L. Hamilton McLaren-Mercedes +45,08
6. H. Kovalainen Renault +46,17
7. N. Rosberg Williams-Toyota +55,78
8. R. Kubica BMW Sauber +56,71
9. G. Fisichella Renault +59,49
10. D. Coulthard Red Bull-Renault +1:11,01 min
11. A. Wurz Williams-Toyota +1:19,62
12. R. Schumacher Toyota - 1 kolo
13. J. Button Honda - 1 kolo
14. A. Davidson Super Aguri-Honda - 1 kolo
15. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari - 1 kolo
16. J. Trulli Toyota - 1 kolo
17. R.Barichello Honda - 1 kolo
18. T. Sato Super Aguri-Honda - 1 kolo
19. S. Vettel Toro Rosso-Ferrari - 1 kolo
20. S. Yamamoto Spyker-Ferrari - 2 kolá
21. A. Sutil Spyker-Ferrari - 4 kolá

Nedojazdili:

Mark Webber Red Bull Renault

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton 84
2. F. Alonso 79
3. F. Massa 69
4. K. Räikkönen 68
5. N. Heidfeld 47
6. R. Kubica 29
7. H. Kovalainen 19
8. G. Fisichella 17
9. A. Wurz 13
10. N. Rosberg 9
11. M. Webber 8
12. D. Coulthard 8
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sató 4
16. J. Button 1
17. S. Vettel 1
18. R. Barrichello 0
19. S. Yamamoto 0
20. A. Sutil 0
21. A. Davidson 0
22. V. Liuzzi 0

Priebežné poradie tímov

1. McLaren-Mercedes 148
2. Ferrari 137
3. BMW-Sauber 77
4. Renault 36
5. Williams 22
6. Red Bull 16
7. Toyota 12
8. Super Aguri 4
9. Honda 1
10. Spyker 0
11. Toro Rosso 0
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.