Valencia: Alonso pri hymne zadržiaval plač

Pondelok, 25 jún 2012

Víťazom Veľkej ceny v Európy formuly 1 v španielskej Valencii sa stal Fernando Alonso pred Kimim Räikkönenom a Michaelom Schumacherom. Sebastian Vettel, ktorý viedol až do nečakaného vypadnutia po zlyhaní motora, preteky nedokončil.

Räikkonen-Alonso-Schumacher-Stella
Alonso (druhý zľava) v spoločnosti Räikkonena, Schumachera a Stellu na stupni víťazov

Podobne ako Vettel dopadol aj Francúz Grosjean, ktorý sa v záverečnej fáze pretekov chystal zaútočiť na vedúceho Vettela. A do tretice: do cieľa neprišiel ani Lewis Hamilton po kontakte a následnej havárii s Pastorom Maldonadom. Preteky vo Valencii boli plné zvratov a nechýbala im ani dramatickosť, ale ani prekvapenia.

Víťazstvo Alonsa za normálnych okolností by bolo nereálne, keďže štartoval až z 11. pozície. Menej prekvapujúce je druhé miesto Kimiho Räikkönena, ktorý už dumá nad tým, prečo nevyhráva. Nečakané je aj to, že Michael Schumacher sa (konečne ?) dostal medzi troch najlepších - síce až v tretej sezóne po návrate do F1. Zaujímavosťou je, že po tom, ako vystúpil zo svojho monopostu, vôbec netušil, na ktorej pozícii prešiel cieľom. Keď mu to povedali, nechcel tomu uveriť. Vraj si myslel, že skončil na siedmom alebo ôsmom mieste.

Zmätky v hlavách jazdcov o poradí na trati vniesol Safety car po kolízii Hamiltona s Maldonadom. Brit mal síce právo na voľbu stopy, ale na ohľaduplnosť myslí asi menej ako na to, ako sa nenechať predbehnúť.

Pred Veľkou cenou Európy vo Valencii sa špekulovalo aj o tom, či po siedmich doterajších pretekoch so siedmimi rôznymi víťazmi Valencia niečo zmení. Horúcimi kandidátmi potom boli Räikkönen a Grosjean, menej pravdepodobne sa rátalo s víťazstvom Schumachera. V prípade Grosjeana mohlo byť jeho víťazstvo celkom reálne po tom, ako trať opustil Safety car a mladý Francúz nasadil za vedúcim Vettelom ostré tempo. Oboch však zradila technika a museli odstúpiť. Po víťaznej kvalifikácii bol však jasným favoritom Vettel, ktorý tu už dvakrát predtým vyhral.

Po vypadnutí Grosjeana a Vettela sa na čelo dostal Alonso. Za ním jazdil s odstupom približne šesť sekúnd Hamilton. Kolízia s Maldonadom ho však vyradila. Chvíľa pre Räikkönena prišla neskoro a tak už nemohol pomýšľať na víťazstvo, z ktorého sa Alonso tešil až tak, že pri hraní španielskej hymny len ťažko zadržiaval slzy. Veď štartoval až z 11. miesta. No a radosť Schumachera, ktorý bol v kvalifikácii až dvanásty, ani netreba popisovať, aj keď Mercedes ešte nedozrel na víťazstvá.

Seriál formuly 1 pokračuje 8. júla Veľkou cenou Veľkej Británie na okruhu v Silverstone.

Výsledky Veľkej ceny Európy

1. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari1:44:16,649 h
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus+6,421 s
3. Michael SchumacherNem./Mercedes+12,639
4. Mark WebberAus./Red Bull+13,628
5. Nico HülkenbergNem./Force India+19,993
6. Nico RosbergNem./Mercedes+21,176
7. Paul di RestaV. Brit./Force India+22,866
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+24,653
9. Sergio PerezMex./Sauber+27,777
10. Pastor MaldonadoVen./Williams+34,630

Priebežné poradie jazdcov (po ôsmich podujatiach)

1. Fernando Alonso111 bodov
2. Mark Webber91
3. Lewis Hamilton88
4. Sebastian Vettel85
5. Nico Rosberg75
6. Kimi Räikkönen73
7. Romain Grosjean53
8. Jenson Button49
9. Sergio Perez39
10. Pastor Maldonado30

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull176 bodov
2. McLaren137
3. Lotus126
4. Ferrari122
5. Mercedes92
6. Sauber60
7. Williams45
8. Force India44
9. Toro Rosso6

Räikkonen-Alonso-Schumacher-Stella Ferrari a Alonso M. Schumacher
Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.