Valencia: Alonso pri hymne zadržiaval plač

Pondelok, 25 jún 2012

Víťazom Veľkej ceny v Európy formuly 1 v španielskej Valencii sa stal Fernando Alonso pred Kimim Räikkönenom a Michaelom Schumacherom. Sebastian Vettel, ktorý viedol až do nečakaného vypadnutia po zlyhaní motora, preteky nedokončil.

Räikkonen-Alonso-Schumacher-Stella
Alonso (druhý zľava) v spoločnosti Räikkonena, Schumachera a Stellu na stupni víťazov

Podobne ako Vettel dopadol aj Francúz Grosjean, ktorý sa v záverečnej fáze pretekov chystal zaútočiť na vedúceho Vettela. A do tretice: do cieľa neprišiel ani Lewis Hamilton po kontakte a následnej havárii s Pastorom Maldonadom. Preteky vo Valencii boli plné zvratov a nechýbala im ani dramatickosť, ale ani prekvapenia.

Víťazstvo Alonsa za normálnych okolností by bolo nereálne, keďže štartoval až z 11. pozície. Menej prekvapujúce je druhé miesto Kimiho Räikkönena, ktorý už dumá nad tým, prečo nevyhráva. Nečakané je aj to, že Michael Schumacher sa (konečne ?) dostal medzi troch najlepších - síce až v tretej sezóne po návrate do F1. Zaujímavosťou je, že po tom, ako vystúpil zo svojho monopostu, vôbec netušil, na ktorej pozícii prešiel cieľom. Keď mu to povedali, nechcel tomu uveriť. Vraj si myslel, že skončil na siedmom alebo ôsmom mieste.

Zmätky v hlavách jazdcov o poradí na trati vniesol Safety car po kolízii Hamiltona s Maldonadom. Brit mal síce právo na voľbu stopy, ale na ohľaduplnosť myslí asi menej ako na to, ako sa nenechať predbehnúť.

Pred Veľkou cenou Európy vo Valencii sa špekulovalo aj o tom, či po siedmich doterajších pretekoch so siedmimi rôznymi víťazmi Valencia niečo zmení. Horúcimi kandidátmi potom boli Räikkönen a Grosjean, menej pravdepodobne sa rátalo s víťazstvom Schumachera. V prípade Grosjeana mohlo byť jeho víťazstvo celkom reálne po tom, ako trať opustil Safety car a mladý Francúz nasadil za vedúcim Vettelom ostré tempo. Oboch však zradila technika a museli odstúpiť. Po víťaznej kvalifikácii bol však jasným favoritom Vettel, ktorý tu už dvakrát predtým vyhral.

Po vypadnutí Grosjeana a Vettela sa na čelo dostal Alonso. Za ním jazdil s odstupom približne šesť sekúnd Hamilton. Kolízia s Maldonadom ho však vyradila. Chvíľa pre Räikkönena prišla neskoro a tak už nemohol pomýšľať na víťazstvo, z ktorého sa Alonso tešil až tak, že pri hraní španielskej hymny len ťažko zadržiaval slzy. Veď štartoval až z 11. miesta. No a radosť Schumachera, ktorý bol v kvalifikácii až dvanásty, ani netreba popisovať, aj keď Mercedes ešte nedozrel na víťazstvá.

Seriál formuly 1 pokračuje 8. júla Veľkou cenou Veľkej Británie na okruhu v Silverstone.

Výsledky Veľkej ceny Európy

1. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari1:44:16,649 h
2. Kimi RäikkönenFín./Lotus+6,421 s
3. Michael SchumacherNem./Mercedes+12,639
4. Mark WebberAus./Red Bull+13,628
5. Nico HülkenbergNem./Force India+19,993
6. Nico RosbergNem./Mercedes+21,176
7. Paul di RestaV. Brit./Force India+22,866
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+24,653
9. Sergio PerezMex./Sauber+27,777
10. Pastor MaldonadoVen./Williams+34,630

Priebežné poradie jazdcov (po ôsmich podujatiach)

1. Fernando Alonso111 bodov
2. Mark Webber91
3. Lewis Hamilton88
4. Sebastian Vettel85
5. Nico Rosberg75
6. Kimi Räikkönen73
7. Romain Grosjean53
8. Jenson Button49
9. Sergio Perez39
10. Pastor Maldonado30

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull176 bodov
2. McLaren137
3. Lotus126
4. Ferrari122
5. Mercedes92
6. Sauber60
7. Williams45
8. Force India44
9. Toro Rosso6

Räikkonen-Alonso-Schumacher-Stella Ferrari a Alonso M. Schumacher
Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.