VC Azerbajdžanu: Ďalší double triumf Mercedesu

Utorok, 30 apríl 2019

Ani zo štvrtých pretekov seriálu F1 nevyšiel tím Ferrari víťazne, aj keď pred pretekmi pre stajňu z Maranella to vyzeralo dosť nádejne.

Valteri Bottas
Valteri Bottas, víťaz Veľkej ceny Azerbajdžanu

Napriek školáckej havárii Charlesa Leclerca v kvalifikácii a rozbitému monopostu sa mladému Monačanovi črtali v pretekoch šanca na víťazstvo, pneumatiky jeho monopostu však boli proti a víťazstvo ponúkli mercedesom. Vyhral Fín Bottas pred Britom Hamiltonom a Nemcom Vettelom na Ferrari.

Štart bol pod taktovkou mercedesov. Lepšie odštartoval víťaz kvalifikácie Bottas, Hamilton hneď za ním ako druhý. Aj keď Hamilton sa až do posledného kola snažil dostať sa pred svojho tímového partnera, Bottas si víťaznú pozíciu obhájil.

Šanca na víťazstvo svietila v druhej polovici pretekov pre Ferrari s Leclercom, zhasla však po tom, ako jeho pneumatiky stratili schopnosť udržať stopu. Leclerkovi nezabrala ani výmena za s najmäkšou zmesou.

Pódiové tretie miesto si vybojoval Vettel na Ferrari, štvrtý skončil Holanďan Verstappen s monopostom Red Bull. Leclerc na druhom Ferrari skončil piaty a šieste miesto patrilo Mexičanovi Perezovi.

Fín Kimi Räikkönnen s monopostom Alfa Romeo po diskvalifikácii v kvalifikácii (klapka jeho predného krídla sa pri teste prehla viac ako dovoľujú pravidlá) štartoval z boxov, napriek tomu bodoval za desiate miesto v cieli.

Robert Kubica (Williams), navrátilec do formuly jeden, štartoval do pretekov tiež z boxovej uličky, pretože po nehode v kvalifikácii urobil jeho tím úpravy v nastavení monopostu.

K zvláštnej nehode došlo medzi Rusom Kvjatom (Toro Rosso) a Austrálčanom Ricciardom po tom ako vošli do únikovej zóny. Austrálčan cúval a narazil do Kvjata. Obaja potom z pretekov odstúpili.

Výsledky VC Azerbajdžanu

1. Valtteri BottasFín./Mercedes1:31:52,942 h
2. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+1,524 s
3. Sebastian VettelNem./Ferrari+11,739
4. Max VerstappenHol./Red Bull+17,493
5. Charles LeclercMon./Ferrari+1:09,107 min
6. Sergio PérezMex./Racing Point+1:16,416

Priebežné poradie jazdcov (po 4 z 21 pretekov)

1. Valtteri Bottas87 bodov
2. Lewis Hamilton86
3. Sebastian Vettel52
4. Max Verstappen51
5. Charles Leclerc46
6.-8. Pierre Gasly13
6.-8. Kimi Räikkönen13
6.-8. Sergio Perez13

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.