VC Bahrajnu: Ferrari vo víťaznom ťažení

Sobota, 05 apríl 2008

Tím Ferrari po Malajzii mal svoj deň aj na exotickej púštnej Veľkej cene Bahrajnu. Kraľuje už po druhý raz v tohtoročnom seriáli kolotoča F1, keď teraz Massa zvíťazil systémom štart-ciel a Räikkönen prešiel cieľom ako druhý.

VC Bahrajnu

Z pódiového umiestnenia v tretej tohtoročnej veľkej cene na okruhu Šakhir v Bahrajne sa okrem jazdcov Ferrari tešil aj Poliak Kubica z BMW-Sauber a nemedailové miesto získal jeho tímový kolega Nemec Heidfeld. Preteky nevyšli jazdcom stajne McLaren-Mercedes Kovalainenovi ani Hamiltonovi, z ktorých prvý síce bodoval na piatom mieste, ale anglický vicemajster a pred Bahrajnom vedúci jazdec pretekárskeho pola po "zaspatom" štarte skončil až trinásty. Znovu si dobre viedol Talian Trulli na Toyote a šiesta priečka v cieli mu vyniesla ďalšie body do celkového hodnotenia. Bodovacie mesta sa ušli ešte Webberovi z Red Bullu a Rosbergovi z tímu Williams.

Poľský víťaz kvalifikácia si na okruhu Šakhir neudržal vedúcu pozíciu po štarte, na ktorú úspešne zaútočil so svojim Ferrari Massa. O ďalšie pozície po štarte tvrdo bojovali Räikkönen, Kubica a Kovalainen, ku ktorým sa neskôr pridal aj Heidfeld. Nevydarený štart Hamiltona privodil zrejme jeho kolíziu, keď pravdepodobne neodhadol vzdialenosť od Španiela Alonsa a zozadu doňho narazil a musel do boxov. Po výmene poškodeného predného krídla svojho monopostu sa však očakávaná stíhacia jazda Hamiltona nekonala a ani Kovalainen si neudržal pozíciu, čo svedčí o tom, že tím McLaren-Mercedes v Bahrajne podobne ako Malajzii výkonnostne za Ferrari i BMW-Sauber zaostal.

VC Bahrajnu VC Bahrajnu

Možno sa na okruhu Veľkej ceny Bahrajnu čakali dramatickejšie preteky, keďže okruh je postavený tak, že sa na ňom dá dobre predchádzať. Pár takýchto manévrov predviedol Nick Heidfeld, keď najprv predbehol Jarna Trulliho a potom aj Heikiho Kovalainena. Neúspešný pokus predviedol Jenson Button, keď sa snažil dostať sa na 19. miesto pred Davida Coultharda. Skončilo sa to kolíziou a Heidfeld po zastávke v boxoch v pretekoch už nepokračoval. Coulthard musel tiež k mechanikom, vrátil sa však na trať a jazdil úplne vzadu.

Na čele sa držal pomerne neohrozene Massa s vyše päťsekundovým náskokom pred Räikkönenon a za nimi s odstupom Kubica a Heidfeld. Ani zastávky v boxoch nič nezmenili na poradí, keď Ferrari tentoraz povolalo najprv Massu a až potom Räikkönena. Takéto poradie si udržali jazdci až do cieľa, aj napriek tomu, že obaja jazdci Ferrari si šetrili ku koncu pretekov svoje motory. Nevyšiel ani pokus Kubicu dotiahnuť sa z tretieho miesta na Räikkönena a prípadne zaútočiť na druhú priečku.

Brazílčan Massa si víťazstvom na Veľkej cene Bahrajnu napravil chuť po neúspešnom vstupe do tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 a ukázal pochybovačom, že jazdiť nezabudol. Räikkönen sa druhým miestom v cieli dostal do čela priebežného poradia. Štvrtý v cieli Heidfelt je celkovo druhý. Hamiltom aj keď nebodoval si udržal 3. priečku, ale výkonom určite nepresvedčil.

Tím BMW-Sauber pričinením Heidfelda i Kubicu prekvapujúco vedie v tímoch o bod pred Ferrari a o dva pred McLaren-Mercedes. Spokojní sú aj u Williamsa (najmä vďaka Rosbergovi), ktorý je štvrtý, ale aj v Toyote (Trulli robí výsledky a dobre jazdí aj Timo Glock) a Red Bulle. Naďalej vstať z popola sa nedarí Honde.

Kolotoč F1 sa po troch veľkých cenách v zámorí sťahuje do Európy, kde najbližšia veľká cena je na programe 27. apríla v španielskej Barcelone.

Výsledky Veľkej ceny Bahrajnu (57 kôl, 308,238 km)

1. F. Massa Braz. Ferrari 1:31:06,97 hod
2. K. Räikkönen Fín. Ferrari +3,34 s
3. R. Kubica Poľ. BMW-Sauber +4,99
4. N. Heidfeld Nem. BMW-Sauber +8,41
5. H. Kovalainen Fín. McLaren +26,79
6. J. Trulli Tal. Toyota +41,31
7. M.Webber Austr. Red Bull +45,47
8. N. Rosberg Nem. Williams +55,89
9. T. Glock Nem. Toyota +1:09,50 min
10. F. Alonso Špan. Renault +1:17,18
11. R. Barrichello Braz. Honda +1:17,85
12. G. Fisichella Tal. Force India +1 kolo
13. L. Hamilton V. Brit. McLaren +1 kolo
14. K. Nakadžima Jap. Williams +1 kolo
15. S. Bourdais Franc. Toro Rosso +1 kolo
16. A. Davidson V. Brit. Super Aguri +1 kolo
17. T. Sato Jap. Super Aguri +1 kolo
18. D. Coulthard V. Brit. Red Bull +1 kolo
19. A. Sutil Nem. Force India +2 kolá

Nedokončili

S. Vettel Nem. Toro Rosso
J. Button V. Brit. Honda
N. Piquet Braz. Renault

Priebežné poradie jazdcov (po 3 pretekoch)

1. K. Räikkönen 19
2. N. Heidfeld 16
3. L. Hamilton 14
4. H. Kovalainen 14
5. R. Kubica 14
6. F. Massa 10
7. J. Trulli 8
8. N.Rosberg 7
9. F. Alonso 6
10. M. Webber 4

Priebežné poradie v Pohári konštruktérov

1. BMW-Sauber 30
2. Ferrari 29
3. McLaren-Mercedes 28
4. Williams 10
5. Toyota 8
6. Renault 6
7. Red Bull 4
8. Toro Rosso 2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.