VC Bahrajnu: tretie víťazstvo Buttona

Nedeľa, 03 máj 2009

Honda, minuloročný outsider vo formule 1, stajňa na odpis, je v novej sezóne po odkúpení jej bývalým športovým manažérom Rossom Brawnom na výslní. Jenson Button, jazdec novovytvorenej stajne Brawn GP, si z prvých troch tohtoročných pretekov odniesol dve víťazstvá a jedno tretie miesto. A tak pred Bahrajnom visela vo vzduchu otázka: bude úspešný aj naďalej?

Jenson Button

Kvalifikácia na Veľkú cenu Bahrajnu formuly 1 nedopadla pre Brawn GP najlepšie. Zato plná spokojnosť vládla u Toyoty, keď jej jazdci Trulli a Glock obsadili prvý rad na štartovom rošte, pričom Trulli si vyjazdil už štvrtú pole position v kariére. V druhom rade stáli Vettel, víťaz predchádzajúcich pretekov v Číne, a Button, víťaz prvých dvoch pretekov. Hamilton a McLaren sa čiastočne rehabilitovali, keď minuloročný majster sveta si to polepšil a štartoval z tretieho radu spolu s Barrichellom. V prvej desiatke sa ešte umiestnili oba Ferrari s Räikkönenom a Massom, ale aj Alonso a Rosberg.

Štart pretekov sa najlepšie vydaril Glockovi, za ním jazdili Trulli, Button, Hamilton, Vettel, Barrichello a Räikkönen. Do boxov však museli po tlačenici v prvej zákrute Kubica, Nakajima a Massa. Najmä Massa stratil takto šancu bojovať o body. Glock na čele sa postupne odpútaval od ostatných a získal malý náskok. Zastávky v boxoch však dosť zamiešali poradím. Skvelou taktikou a prácou mechanikov sa prezentoval tím Brawn GP a Button sa prebojoval na čelo. Keď potom pred druhými zastávkami mieril Button do boxov, mal už náskok dvanástich sekúnd a jeho víťazstvo naberalo jasnejšie kontúry.

VC Bahrajnu

O druhé miesto bojovali Vettel a Trulli. Talian, aj keď veľmi chcel, nenašiel recept ako sa dostať pred Vettela. Hamilton v pozadí iba sledoval, či sa mu nenaskytne možnosť zaútočiť na stupeň víťazov. A keďže nikto z jazdcov pred ním nevyrobil žiadnu hrúbku, poradie na prvých štyroch postoch sa nezmenilo. Zvíťazil Button, po Austrálii a Malajzii už tretí raz. Druhý bol Vettel, tretí Trulli a štvrtý Hamilton. Piaty prešiel cieľom druhý jazdec tímu Brawn GP Barrichello. Mal na viac, ale taktika na tri zastávky mu prakticky znemožnila umiestniť sa lepšie. Šiesta priečka Räikkönena priniesla prvé tri body v sezóne pre Ferrari. Glock skončil až siedmy a jeden bod z Bahrajnu odnášal pre Renault bývalý majster sveta Alonso.

Výsledky Veľkej ceny Bahrajnu

1. Jenson Button Brawn GP 1:31:48,182 hod
2. Sebastian Vettel Red Bull +0:07,187 s
3. Jarno Trulli Toyota +0:09,170
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +0:22,096
5. Rubens Barrichello Brawn GP +0:37,779
6. Kimi Räikkönen Ferrari +0:42,057
7. Timo Glock Toyota +0:42,880
8. Fernando Alonso Renault +0:52,775
9. Nico Rosberg Williams +0:58,198
10. Nelson Piquet jr. Renault +1:05,149
11. Mark Webber Red Bull +1:07,641
12. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes +1:17,824
13. Sébastien Bourdais Toro Rosso +1:18,805
14. Felipe Massa Ferrari -1 kolo
15. Giancarlo Fisichella Force India -1 kolo
16. Adrian Sutil Force India -1 kolo
17. Sébastien Buemi Toro Rosso -1 kolo
18. Robert Kubica BMW Sauber -1 kolo
19. Nick Heidfeld BMW Sauber -1 kolo

Preteky nedokončil

Kazuki Nakajima - Williams - 8 kôl

Priebežné poradie jazdcov

1. J.Button 31 bodov
2. R.Barrichello 19
3. S.Vettel 18
4. J.Trulli 14,5
5. T.Glock 12
6. M.Webber 9,5
7. L.Hamilton 9
8. F.Alonso 5
9. N.Heidfeld 4
10. H.Kovalainen 4
11. N.Rosberg 3,5
12. S.Buemi 3
13. K.Räikkönen 3
14. S.Bourdais 1

Pohár konštruktérov

1. BrawnGP 50 bodov
2. Red Bull 27,5
3. Toyota 26,5
4. McLaren 13
5. Renault 5
6. BMW Sauber 4
7. Toro Rosso 4
8. Williams 3,5
9. Ferrari 3

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."