VC Belgicka: Víťazí Hamilton, opäť pred Rosbergom

Pondelok, 24 august 2015

Veľká cena Belgicka na slávnom klasickom okruhu Spa-Francorchamps, jedenáste preteky svetovej série formuly 1, sa stala korisťou britského pilota Lewisa Hamiltona na monoposte Mercedes. Druhý prešiel cieľom druhý jazdec Mercedesu Nemec Nico Rosberg a tretie miesto na stupni víťazov obsadil prekvapujúco Romain Grosjean na Lotuse.

Lewis Hamilton
Víťaz z Belgicka, Lewis Hamilton, vyhral v tejto sezóne už šesť pretekov a 48 v kariére

Britský jazdec mercedesu nezaváhal ani v jedenástych pretekoch seriálu majstrovstiev sveta F1 a Veľkú cenu Belgicka vyhral suverénnym spôsobom, keď jazdil na čele od štartu až do cieľa. Vyhral už šiesty raz v tomto roku a prvý bol aj v kvalifikácii, desiaty raz z jedenástich v tejto sezóne. Jeho najväčší konkurent, tímový spolujazdec Nico Rosberg, sa tak v kvalifikácii a potom aj v pretekoch pozeral len na jeho chrbát.

Suverenita monopostov Mercedes sa potvrdila aj na okruhu Spa-Francorchamps, kde oba mercedesy znovu deklasovali zvyšok sveta. Neohrozovali ich ani Ferrari. Vettel síce jazdil ešte dva okruhy pred koncom pretekov na treťom mieste, ale s vyše pol minútovou stratou na druhého Rosberga. Potom mu však explodovala pravá zadná pneumatika Pirelli (deň predtým aj Rosbergovi, tiež na pravom zadnom kolese) a kým prešiel takmer celý okruh do boxov na jej výmenu, predstihlo ho až deväť jazdcov a skončil dvanásty.

Šťastný deň nemal ani Kimi Räikkönen na druhom Ferrari, ktorý po technických problémoch v kvalifikácii a zo 16. miesta na štarte bol v cieli siedmy. Aj za to pán boh zaplať!

Konkurenciou pre Mercedesy neboli tentoraz ani monoposty Williams. Bottasovi omylom nasadili mechanici dve rôzne zmesi pneumatík, za čo dostal trest - prejazd boxovou uličkou. Druhý Williams s Massom nemal potrebnú rýchlosť kvôli horšej aerodynamike ma dlhších rovinkách, čo platí aj Bottasovi. Napriek tomu bol Massa v cieli šiesty.

Zarobené na dobrý výsledok mal Ricciardo na Red Bulle, zradil ho však motor a do cieľa nedošiel. Jeho tímový partner Rus Kvjat však exceloval. Predviedol ukážkové predbiehanie a skončil tesne pod pódiom na štvrtom mieste a začína v F1 žiariť.

Pekne rozbehnuté preteky mal junior Carlos Sainz z tímu Toro Rosso, pre poruchu ich však nedokončil. Bodoval druhý člen tímu, Holanďan Max Verstappen, ktorý bol bol v cieli ôsmy.

Osobitnou kapitolou bol Francúz Grosjean na Lotuse. Monoposty tejto značky dosahovali v uplynulej sezóne žalostné výsledky a ani v tejto sa nedokázali presadiť. Naposledy bol Francúz s Lotusom pred dvoma rokmi v americkom Austine druhý a odvtedy nič. Až teraz v Belgicku tretie miesto, z ktorého sa Grosjaean tešil akoby vyhral preteky!

Tragické postavenie naďalej pretrváva v tíme McLaren. Po nasadení nových komponentov motora v Belgicku vinou nemožne zlých predpisov FIA dostali úhrnnú penalizáciu posunu 105 miest na štarte, takže im bolo jedno, ako obstoja v kvalifikácii. V nej tak Buttom ako aj Alonso nepostúpili z tretej časti kvalifikácie a štartovali z posledných miest. Alonso bol v cieli pretekov 13. a Button štrnásty.

V priebežnom poradí po jedenástich pretekoch vedie Hamilton, druhý Rosberg stráca na neho 28 bodov a tretí Vettel už 67 bodov. Štvrté miesta okupujú Räikkönen a Massa ( - 145 b) a šieste patrí Bottasovi (- 148).

Dvanásty diel seriálu formuly 1 sa bude konať 6. septembra v Taliansku na okruhu Monza.

Výsledky Veľkej ceny Belgicka

1. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes1:23:40,387 hod
2. Nico RosbergNem./Mercedes+2,058 s
3. Romain GrosjeanFranc./Lotus+37,988
4. Daniil KvjatRus./Red Bull+45,692
5. Sergio PerezMex./Force India+53,997
6. Felipe MassaBraz./Williams+55,283
7. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+55,703
8. Max VerstappenHol./Toro Rosso+56,076
9. Valtteri BottasFín./Williams+1:01,040 min
10. Marcus EricssonŠvéd./Sauber+1:31,234
11. Felipe NasrBraz./Sauber+1:42,311
12. Sebastian VettelNem./Ferrari- 1 kolo
13. Fernando AlonsoŠpan./McLaren- 1 kolo
14. Jenson ButtonV. Brit./McLaren- 1 kolo
15. Roberto MerhiŠpan./Marussia- 1 kolo
16. Will StevensV. Brit./Marussia- 1 kolo

Preteky nedokončili

  • Carlos Sainz - Špan./Toro Rosso
  • Daniel Ricciardo - Austr./Red Bull
  • Pastor Maldonado - Ven./Lotus

Neodštartoval

  • Nico Hülkenberg - Nem./Force India

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 19 podujatí)

1. Lewis Hamilton227
2. Nico Rosberg199
3. Sebastian Vettel160
4. Kimi Räikkönen82
5. Felipe Massa82
6. Valtteri Bottas79
7. Daniil Kvjat57
8. Daniel Ricciardo51
9. Romain Grosjean38
10. Max Verstappen26
11. Sergio Perez25
12. Nico Hülkenberg24
13. Felipe Nasr16
14. Pastor Maldonado12
15. Fernando Alonso11
16. Carlos Sainz9
17. Marcus Ericsson7
18. Jenson Button6

Pohár konštruktérov

1. Mercedes426 bodov
2. Ferrari242
3. Williams161
4. Red Bull108
5. Lotus50
6. Force India49
7. Toro Rosso35
8. Sauber23
9. McLaren17

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.