VC Číny: Button si rozumel s počasím

Nedeľa, 18 apríl 2010

Brit Jenson Button sa zahral na meteorológa, zvolil si najlepšiu taktiku a v Šanghaji vyhral na monoposte Mc Laren Veľkú cenu Číny, štvrté preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly 1. Druhý v cieli bol jeho tímový spolujazdec Lewis Hamilton a tretí Nico Rosberg na Mercedese. Button vyhral v tejto sezóne už druhé preteky a dostal sa na čelo priebežného poradia. Druhý v priebežnom hodnotení je Rosberg a tretí Alonso.

Jenson Button
Jenson Button mal z víťazstva na Veľkej cene Číny obrovskú radosť

Počasie si aj tentoraz zahrávalo s jazdcami i tímami a tak v boxoch bolo veľmi živo. Päťkrát vymieňali pneumatiky napríklad Michael Schumacher, Fernando Alonso i mnohí ďalší. Schumacher tak na lepšie ako desiate miesto v cieli nedosiahol, zato Alonso skončil štvrtý. Aj Michael mohol skončiť lepšie, ale buď jeho monopost na viac nemal, alebo jazdec nejazdil dostatočne razantne, keď neodolal v priamych súbojoch napríklad mladému Rusovi Petrovovi, či Massovi. Podľa šéfa tímu Norberta Hauga však sedemnásobný majster sveta sa vráti k víťazstvám po tom, až sa dostatočne zlepšia ich monoposty. Faktom je, že Mercedesy za špičkovými monopostami zaostávajú.

Výkonnostný hendikep Mercedesov však vyvracia druhý jazdec tímu Nico Rosberg. Jazdil síce s výrazne odlišnou taktikou ako Schumacher, mal menej zastávok v boxoch, viedol pretekárske pole a nebyť jazdeckej chyby v jednej ľavotočivej zákrute, kde sa pred neho dostal Button a neskôr aj Hamilton, mohlo byť poradie v cieli aj iné. Aj tak si však syn bývalého majstra sveta z Fínska tretím miestom v cieli polepšil a v priebežnom hodnotení je druhý!

Preteky v Číne mali viac dramatických momentov ako býva zvykom. O prvý sa postaral už na štarte jazdec Ferrari Alonso. "Ulial" si štart (za čo potom pykal prejazdom boxovou uličkou) a tak sa dostal pred oboch jazdcov Red Bullu, Vettela i Vebbera, ktorí boli najrýchlejší v kvalifikácii a stáli v prvom rade na štartovom rošte. Nebyť tohto momentu a vyčíňania počasia, ktoré svojou nepredvídateľnosťou a dažďom menilo situáciu na okruhu a ovplyvňovalo preteky, mohlo byť z toho double Red Bullu. Nakoniec bolo z toho double iné – pre McLareny, pričom Vettel i Webber s umiestnením na šiestom a ôsmom mieste príliš spokojní určite neboli.

Spokojný v cieli nebol ani Felipe Massa na Ferrari, keď skončil deviaty tesne pred Schumacherom. Zato nováčik z Ruska Vitalij Petrov (Renault) mohol byť spokojný nadmieru. Nielen za siedme miesto v cieli a šesť bodov do klasifikácie, ale najmä preto, že zdolal v priamom súboji Michaela Schumachera. Vyrovnaný výkon podal Poliak Kubica na Renaulte. Jazdil väčšinu pretekov na štvrtej priečke, nakoniec však neodolal rýchlejšiemu Ferrari v sedle s Alonsom a v cieli bol tak piaty.

Nepríjemným momentom s dobrým koncom bola kolízia už v prvej zákrute po štarte. Spôsobil ju šmyk Pedra de la Rossu, ktorý vzal so sebou ďalšie tri monoposty (Buemiho Toro Rosso, Kobayashiho Sauber a Glockov Virgin) a iba zázrakom sa nikomu nič nestalo. Ani jeden z monopostov však už nepokračoval v pretekoch. Incident mal Vettel s Hamiltonom po výmene pneumatík. Ich súbežnú jazdu v boxovej uličke ohodnotili komisári po pretekoch ako nebezpečnú a dostali za to pokarhanie.

Ďalšie pokračovanie seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 je na programe 9. mája, kedy sa pôjde Veľká cena Španielska na okruhu Kataluňa.

Výsledky Veľkej ceny Číny

1. Jenson ButtonMcLaren1:46:42,163 hod
2. Lewis HamiltonMcLaren+ 1,5 s
3. Nico RosbergMercedes9,4
4. Fernando AlonsoFerrari11,8
5. Robert KubicaRenault22,2
6. Sebastian VettelRed Bull33,3
7. Vitalij PetrovRenault47,6
8. Mark WebberRed Bull52,1
9. Felipe MassaFerrari57,7
10. Michael SchumacherMercedes+ 1: 01,7 min
11. Adrian SutilForce India+ 1:02,8
12. Rubens BarrichelloWilliams+ 1:03,6
13. Jaime AlguersuariToro Rosso+ 1:11,4
14. Heikki KovalainenLotus- 1 kolo
15. Nico HulkenbergWilliams- 1 kolo
16. Bruno SennaHRT- 2 kolá
17. Karun ChandhokHRT- 4 kolá

Preteky nedokončili

  • Jarno Trulli - Lotus
  • Lucas di Grassi - Virgin
  • Pedro de la Rosa - Sauber
  • Sebastien Buemi - Toro Rosso
  • Kamui Kobayashi - Sauber
  • Vitantonio Liuzzi - Force India
  • Timo Glock - Virgin

Priebežné poradie jazdcov

1. J. Button60 bodov
2. N. Rosberg50
3. F. Alonso49
4. L. Hamilton49
5. S. Vettel45
6. F. Massa41
7. R. Kubica40
8. M. Webber28
9. A. Sutil10
10. M. Schumacher10
11. V. Liuzzi8
12. V. Petrov6
13. R.s Barrichello5
14. J. Alguersuari2
15. N. Hulkenberg1

Priebežné poradie

1. McLaren109 bodov
2. Ferrari90
3. Red Bull73
4. Mercedes60
5. Renault46
6. Force India18
7. Williams6
8. Toro Rosso2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5