VC Číny: Hamilton poráža Red Bully

Nedeľa, 17 apríl 2011

Tretiu veľkú cenu formuly 1, Veľkú cenu Číny, vyhral Brit Lewis Hamiltona na McLarene. Druhý v cieli bol Sebastian Vettel na Red Bulle tretí jeho tímový spolujazdec Mark Webber, ktorý po nevydarenej kvalifikácii štartoval až z 18. pozície. Hamilton opakoval víťazstvo v Číne, kde triumfoval už v roku 2008. Dnešné Hamiltonovo víťazstvo je celkovo 15. v jeho kariére F1. Naposledy sa tešil z víťazstva v závere minuloročnej sezóny.

VC Číny
S. Vettel, L. Hamilton, Jonathan Neale a M. Webber. Najviac sa tešili dvaja prostrední.

Hamilton prerušil víťaznú sériu Sebastiana Vettela i monopostov Red Bull. Nemecký majster sveta po víťazstvách v Austrálii a Malajzii bol aj v Číne blízko k svojmu tretiemu tohtoročnému triumfu, ale rozbehnutý Hamilton na zachovalejších pneumatikách sa k nemu nebezpečne približoval a päť kôl pred koncom pretekov sa krásnym predbiehacím manévrom dostal pred Vettela,

Vettelova "unavená" druhá sada pneumatík nemala šance odolávať Hamiltonovým čerstvejším. Vettelovi sa tak vypomstila taktika dvoch zastávok v boxoch, rovnako aj Massovi na Ferrari, ktorý podobne ako Vettel menil pneumatiky len dvakrát. Taktika dvoch zastávok v boxoch nebola najlepšia, konštatoval po pretekoch Vettel. Kto však vie, či by bol vyhral v prípade troch zastávok.

Vettel, ktorý vyhral všetky tréningy i kvalifikáciu, neodštartoval z pole position dobre a klesol až na tretiu priečku za Buttona a Hamiltona. Veľa nechýbalo a pred neho sa mohol hneď po štarte dostať aj Rosberg, ktorý podobne ako Schumacher veľmi dobre odštartoval. Nemec sa zo 14. dostal na deviate miesto. Oba Mercedesy sa v Číne predviedli v najlepšej tohtoročnej forme, ale na Red Bully ani McLareny ešte evidentne nestačili. S Ferrari však jazdili vyrovnane, možno boli aj o voľačo rýchlejšie.

Zastávky v boxoch miešali poradím. Na čele sa krátkodobo vystriedali Button, Rosberg, Vettel, Alonso, Massa i Hamiltom. Boj o konečné prvé miesto v cieli sa začal v 51. kole medzi vedúcim Vettelom a prenasledovateľom Hamiltonom. Rýchlejší v každom kole bol Hamiltom a bolo otázkou času, kedy začne dýchať na chrbát Vettelovi.

K Hamiltonovmu útoku na Vettela došlo v 52. kole a Hamiltom sa hneď dostal na čelo a bezpečne prešiel cieľom ako víťaz. Vettel si udržal druhú priečku pred rozbehnutým Webberom najmä vďaka tomu, že už ďalšie kolo sa nejazdilo. Webberov útok bol ku koncu pretekov tak silný, že postupne nechal za sebou Schumachera, Alonsu, Massu, Rosberga i Buttona a v cieli ho klasifikovali na treťom mieste. Webber tak poskočil z 18. miesta na štarte až na stupne víťazov.

Obhajca titulu majstra sveta Sebastian Vettel z tímu Red Bull aj keď skončil na druhej priečke, udržal sa po troch veľkých cenách na čele priebežného poradia.

Veľká cena Číny (56 kôl, 305,066 km):

1. Lewis Hamilton V. Brit./ McLaren1:36:58,226 h
2. Sebastian Vettel Nem./Red Bull +5,198 s
3. Mark Webber Aus./Red Bull +7,555
4. Jenson Button V. Brit./McLaren +10,000
5. Nico Rosberg Nem./Mercedes+13,448
6. Felipe Massa Braz./Ferrari +15,840
7. Fernando Alonso Špan./Ferrari +30,622
8. Michael Schumacher Nem./Mercedes +31,026
9.Vitalij Petrov Rus./Renault +57,404
10. Kamui Kobajaši Jap./Sauber +1:03,273 min
11. Paul Di Resta V. Brit./Force India +1:08,757
12. Nick Heidfeld Nem./Renault +1:12,739
13. Rubens Barrichello Braz./Williams +1:30,189
14. Sébastien Buemi Švaj./Toro Rosso +1:30,671
15. Adrian Sutil Nem./Force India -1 kolo
16. Heikki Kovalainen Fín./Lotus -1 kolo
17. Sergio Pérez Mex./Sauber -1 kolo
18. Pastor Maldonado Ven./Williams -1 kolo
19. Jarno TrulliTal./Lotus -1 kolo
20. Jérome d'Ambrosio Belg./Virgin -2 kolá
21. Timo Glock Nem./Virgin -2 kolá
22. Vitantonio Liuzzi Tal./Hispania -2 kolá
23. Narain Karthikeyan India/Hispania -2 kolá

Preteky nedokončil

  • Jaime Alguersuari - Špan./Toro Rosso

Priebežné poradie (po 3 z 20 pretekov)

1. Sebastian Vettel 68 bodov
2. Lewis Hamilton 47
3. Jenson Button 38
4. Mark Webber 37
5. Fernando Alonso 26
6. Felipe Massa 24
7. Vitalij Petrov 17
8. Nick Heidfeld 15
9. Nico Rosberg 10
10. Kamui Kobajaši 7
11. Michael Schumacher 6
12. Sébastien Buemi 4
13.-14. Adrian Sutil 2
13.-14. Paul Di Resta 2

Pohár konštruktérov:

1. Red Bull Racing 105 bodov
2. McLaren 85
3. Ferrari 50
4. Renault 32
5. Mercedes 16
6. Sauber 7
7.-8. Toro Rosso 4
7.-8. Force India 4

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.