VC Číny: Vettel, double pre Red Bull

Štvrtok, 23 apríl 2009

Na ruby postavený doterajší priebeh seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 má svoje pokračovanie. Po tom, čo v prvých dvoch pretekoch tohtoročného seriálu dominovali bývalí jazdci Hondy, teraz stajne Brawn GP, v tretej Veľkej cene Číny to bol tím Red Bull.

VC Číny

Piloty tímu Red Bull získali nielen prvé historické víťazstvo pre značku, ale hneď aj double, keď za suverénom a víťazom pretekov Sebastianom Vettelom skončil na druhom mieste jeho tímoví spolujazdec Mark Webber. Tretí v cieli bol víťaz prvých dvoch veľkých cien a vedúci pretekár priebežného poradia Jenson Button. Naďalej sa nedarí tímu Ferrari, keď v troch úvodných pretekoch sezóny jeho jazdci nebodovali ani raz. Iba o málo úspešnejší je McLaren, ktorý po dvoch pretekoch mal len jeden bod a svoju bilanciu si trošku vylepšil teraz v Číne, keď Kovaleinen prešiel cieľom ako piaty a úradujúci majster sveta Hamilton šiesty.

Aj v Číne, podobne ako pred dvomi týždňami v Malajzii, úradovalo počasie a silný dážď. Už pred pretekmi bolo jasné, že hromadný štart nebude a že preteky odštartujú za asistencie spomaľovacieho vozidla. Vettel teda o výhodu najrýchlejšieho jazdca z kvalifikácie čiastočne prišiel. Podobne Alonso, ktorý mal po kvalifikácii v nádrži najmenej paliva, ale pozíciu na štarte hneď vedľa Vettela. Webber a Barrichello stáli hneď za nimi a víťaz dvoch predchádzajúcich pretekov Button spolu s Trullim obsadili tretí rad. Vo štvrtom stáli Rosberg a Räikkönen a desiatku najlepších uzatvárali Hamilton a švajčiarsky nováčik Buemi. Ferrari ani McLaren nemajú rýchlosť ani spoľahlivosť, čo potvrdili aj Massa i Kovalainen umiestnením v druhej desiatke, ale ani BMW Sauber, keď vlani tak úspešný Kubica štartoval iba z boxov.

Keď po dlhých úvodných kolách Safety Car opustil trať, najrýchlejším s výhodou dobrého výhľadu bol vedúci jazdec Vettel, kým ostatní mali viditeľnosť veľmi zlú. Vettel si pred druhým Webberom a tretím Barrichellom vybudoval slušný náskok. Buttom jazdil štvrtý, Trulli piaty, Hamiltom šiesty. V tretine pretekov bolo poradie Button, Barrichello, Vettel, Buemi, Massa, Webber, Hamilton a ôsmy Räikkönen. Prvých dvoch však čakali zastávky v boxoch. Massa sa neskôr prebojoval na tretie miesto, ale o radosť z prvého možného úspechu v sezónu ho pripravila pravdepodobne elektronika jeho monopostu.

VC Číny

Po sérii menších kolízií vyšiel na trať znovu Safety Car. Približne desať kôl pred koncom pretekov viedol Vettel pred Webberom, Buttonom, Buemim, Barrichelom a Hamiltonom. Prví traja si udržali svoje postavenie až do cieľa, Barrichello postúpil na štvrtú priečku, na piatu a šiestu Kovalainen a Hamilton. Dve posledné bodované miesta obsadili Glock a Buemi, ktorý si ako nováčik pripísal vo formule 1 svoj prvý bod.

Poradie v cieli

1. Sebastian VettelRed Bull1:57:43,485 h
2. Mark WebberRed Bull+10,970 s
3. Jenson ButtonBrawn GP+44,975
4. Rubens BarrichelloBrawn GP+1:03,704 min
5. Heikki KovaleinenMcLaren-Mercedes+1:05,102
6. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+1:11,866
7. Timo GlockToyota+1:14,476
8. Sebastien BuemiToro Rosso+1:16,439
9. Fernando AlonsoRenault+1:24,309
10. Nick HeidfeldBMW Sauber+1:31,750
11. Sebastien BourdaisToro Rosso+1:34,156
12. Kimi RäikkönenFerrari+1:35,834
13. Robert KubicaBMW Sauber+1:46,853
14. Giancarlo FisichellaForce India-1 kolo
15. Nico RosbergWilliams- 1 kolo
16. Nelson PiquetRenault-2 kolá

Nedokončili:

  • Jarno Trulli - Toyota
  • Felipe Massa - Ferrari
  • Kazuki Nakadžima - Williams
  • Adrian Sutil - Force India

Najrýchlejšie kolo:

  • Barrichello - 1:52,592 min.

Priebežné poradie jazdcov (po 3 zo 17 pretekov)

1. Button21 bodov
2. Barrichello15
3. Vettel10
4. Glock10
5. Webber9,5
6. Trulli8,5
7. Heidfeld4
8. Alonso4
9. Kovalainen4
10. Hamilton4
11. Rosberg3,5
12. Buemi3
13. Bourdais1

Pohár konštruktérov:

1. Brawn GP36
2. Red Bull19,5
3. Toyota18,5
4. McLaren-Mercedes8
5. BMW Sauber4
6. Renault4
7. Toro Rosso4
8. Williams3,5

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.