VC Číny: Vettel, double pre Red Bull

Štvrtok, 23 apríl 2009

Na ruby postavený doterajší priebeh seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 má svoje pokračovanie. Po tom, čo v prvých dvoch pretekoch tohtoročného seriálu dominovali bývalí jazdci Hondy, teraz stajne Brawn GP, v tretej Veľkej cene Číny to bol tím Red Bull.

VC Číny

Piloty tímu Red Bull získali nielen prvé historické víťazstvo pre značku, ale hneď aj double, keď za suverénom a víťazom pretekov Sebastianom Vettelom skončil na druhom mieste jeho tímoví spolujazdec Mark Webber. Tretí v cieli bol víťaz prvých dvoch veľkých cien a vedúci pretekár priebežného poradia Jenson Button. Naďalej sa nedarí tímu Ferrari, keď v troch úvodných pretekoch sezóny jeho jazdci nebodovali ani raz. Iba o málo úspešnejší je McLaren, ktorý po dvoch pretekoch mal len jeden bod a svoju bilanciu si trošku vylepšil teraz v Číne, keď Kovaleinen prešiel cieľom ako piaty a úradujúci majster sveta Hamilton šiesty.

Aj v Číne, podobne ako pred dvomi týždňami v Malajzii, úradovalo počasie a silný dážď. Už pred pretekmi bolo jasné, že hromadný štart nebude a že preteky odštartujú za asistencie spomaľovacieho vozidla. Vettel teda o výhodu najrýchlejšieho jazdca z kvalifikácie čiastočne prišiel. Podobne Alonso, ktorý mal po kvalifikácii v nádrži najmenej paliva, ale pozíciu na štarte hneď vedľa Vettela. Webber a Barrichello stáli hneď za nimi a víťaz dvoch predchádzajúcich pretekov Button spolu s Trullim obsadili tretí rad. Vo štvrtom stáli Rosberg a Räikkönen a desiatku najlepších uzatvárali Hamilton a švajčiarsky nováčik Buemi. Ferrari ani McLaren nemajú rýchlosť ani spoľahlivosť, čo potvrdili aj Massa i Kovalainen umiestnením v druhej desiatke, ale ani BMW Sauber, keď vlani tak úspešný Kubica štartoval iba z boxov.

Keď po dlhých úvodných kolách Safety Car opustil trať, najrýchlejším s výhodou dobrého výhľadu bol vedúci jazdec Vettel, kým ostatní mali viditeľnosť veľmi zlú. Vettel si pred druhým Webberom a tretím Barrichellom vybudoval slušný náskok. Buttom jazdil štvrtý, Trulli piaty, Hamiltom šiesty. V tretine pretekov bolo poradie Button, Barrichello, Vettel, Buemi, Massa, Webber, Hamilton a ôsmy Räikkönen. Prvých dvoch však čakali zastávky v boxoch. Massa sa neskôr prebojoval na tretie miesto, ale o radosť z prvého možného úspechu v sezónu ho pripravila pravdepodobne elektronika jeho monopostu.

VC Číny

Po sérii menších kolízií vyšiel na trať znovu Safety Car. Približne desať kôl pred koncom pretekov viedol Vettel pred Webberom, Buttonom, Buemim, Barrichelom a Hamiltonom. Prví traja si udržali svoje postavenie až do cieľa, Barrichello postúpil na štvrtú priečku, na piatu a šiestu Kovalainen a Hamilton. Dve posledné bodované miesta obsadili Glock a Buemi, ktorý si ako nováčik pripísal vo formule 1 svoj prvý bod.

Poradie v cieli

1. Sebastian VettelRed Bull1:57:43,485 h
2. Mark WebberRed Bull+10,970 s
3. Jenson ButtonBrawn GP+44,975
4. Rubens BarrichelloBrawn GP+1:03,704 min
5. Heikki KovaleinenMcLaren-Mercedes+1:05,102
6. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+1:11,866
7. Timo GlockToyota+1:14,476
8. Sebastien BuemiToro Rosso+1:16,439
9. Fernando AlonsoRenault+1:24,309
10. Nick HeidfeldBMW Sauber+1:31,750
11. Sebastien BourdaisToro Rosso+1:34,156
12. Kimi RäikkönenFerrari+1:35,834
13. Robert KubicaBMW Sauber+1:46,853
14. Giancarlo FisichellaForce India-1 kolo
15. Nico RosbergWilliams- 1 kolo
16. Nelson PiquetRenault-2 kolá

Nedokončili:

  • Jarno Trulli - Toyota
  • Felipe Massa - Ferrari
  • Kazuki Nakadžima - Williams
  • Adrian Sutil - Force India

Najrýchlejšie kolo:

  • Barrichello - 1:52,592 min.

Priebežné poradie jazdcov (po 3 zo 17 pretekov)

1. Button21 bodov
2. Barrichello15
3. Vettel10
4. Glock10
5. Webber9,5
6. Trulli8,5
7. Heidfeld4
8. Alonso4
9. Kovalainen4
10. Hamilton4
11. Rosberg3,5
12. Buemi3
13. Bourdais1

Pohár konštruktérov:

1. Brawn GP36
2. Red Bull19,5
3. Toyota18,5
4. McLaren-Mercedes8
5. BMW Sauber4
6. Renault4
7. Toro Rosso4
8. Williams3,5

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."