VC Číny: Vettel, double pre Red Bull

Štvrtok, 23 apríl 2009

Na ruby postavený doterajší priebeh seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 má svoje pokračovanie. Po tom, čo v prvých dvoch pretekoch tohtoročného seriálu dominovali bývalí jazdci Hondy, teraz stajne Brawn GP, v tretej Veľkej cene Číny to bol tím Red Bull.

VC Číny

Piloty tímu Red Bull získali nielen prvé historické víťazstvo pre značku, ale hneď aj double, keď za suverénom a víťazom pretekov Sebastianom Vettelom skončil na druhom mieste jeho tímoví spolujazdec Mark Webber. Tretí v cieli bol víťaz prvých dvoch veľkých cien a vedúci pretekár priebežného poradia Jenson Button. Naďalej sa nedarí tímu Ferrari, keď v troch úvodných pretekoch sezóny jeho jazdci nebodovali ani raz. Iba o málo úspešnejší je McLaren, ktorý po dvoch pretekoch mal len jeden bod a svoju bilanciu si trošku vylepšil teraz v Číne, keď Kovaleinen prešiel cieľom ako piaty a úradujúci majster sveta Hamilton šiesty.

Aj v Číne, podobne ako pred dvomi týždňami v Malajzii, úradovalo počasie a silný dážď. Už pred pretekmi bolo jasné, že hromadný štart nebude a že preteky odštartujú za asistencie spomaľovacieho vozidla. Vettel teda o výhodu najrýchlejšieho jazdca z kvalifikácie čiastočne prišiel. Podobne Alonso, ktorý mal po kvalifikácii v nádrži najmenej paliva, ale pozíciu na štarte hneď vedľa Vettela. Webber a Barrichello stáli hneď za nimi a víťaz dvoch predchádzajúcich pretekov Button spolu s Trullim obsadili tretí rad. Vo štvrtom stáli Rosberg a Räikkönen a desiatku najlepších uzatvárali Hamilton a švajčiarsky nováčik Buemi. Ferrari ani McLaren nemajú rýchlosť ani spoľahlivosť, čo potvrdili aj Massa i Kovalainen umiestnením v druhej desiatke, ale ani BMW Sauber, keď vlani tak úspešný Kubica štartoval iba z boxov.

Keď po dlhých úvodných kolách Safety Car opustil trať, najrýchlejším s výhodou dobrého výhľadu bol vedúci jazdec Vettel, kým ostatní mali viditeľnosť veľmi zlú. Vettel si pred druhým Webberom a tretím Barrichellom vybudoval slušný náskok. Buttom jazdil štvrtý, Trulli piaty, Hamiltom šiesty. V tretine pretekov bolo poradie Button, Barrichello, Vettel, Buemi, Massa, Webber, Hamilton a ôsmy Räikkönen. Prvých dvoch však čakali zastávky v boxoch. Massa sa neskôr prebojoval na tretie miesto, ale o radosť z prvého možného úspechu v sezónu ho pripravila pravdepodobne elektronika jeho monopostu.

VC Číny

Po sérii menších kolízií vyšiel na trať znovu Safety Car. Približne desať kôl pred koncom pretekov viedol Vettel pred Webberom, Buttonom, Buemim, Barrichelom a Hamiltonom. Prví traja si udržali svoje postavenie až do cieľa, Barrichello postúpil na štvrtú priečku, na piatu a šiestu Kovalainen a Hamilton. Dve posledné bodované miesta obsadili Glock a Buemi, ktorý si ako nováčik pripísal vo formule 1 svoj prvý bod.

Poradie v cieli

1. Sebastian VettelRed Bull1:57:43,485 h
2. Mark WebberRed Bull+10,970 s
3. Jenson ButtonBrawn GP+44,975
4. Rubens BarrichelloBrawn GP+1:03,704 min
5. Heikki KovaleinenMcLaren-Mercedes+1:05,102
6. Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+1:11,866
7. Timo GlockToyota+1:14,476
8. Sebastien BuemiToro Rosso+1:16,439
9. Fernando AlonsoRenault+1:24,309
10. Nick HeidfeldBMW Sauber+1:31,750
11. Sebastien BourdaisToro Rosso+1:34,156
12. Kimi RäikkönenFerrari+1:35,834
13. Robert KubicaBMW Sauber+1:46,853
14. Giancarlo FisichellaForce India-1 kolo
15. Nico RosbergWilliams- 1 kolo
16. Nelson PiquetRenault-2 kolá

Nedokončili:

  • Jarno Trulli - Toyota
  • Felipe Massa - Ferrari
  • Kazuki Nakadžima - Williams
  • Adrian Sutil - Force India

Najrýchlejšie kolo:

  • Barrichello - 1:52,592 min.

Priebežné poradie jazdcov (po 3 zo 17 pretekov)

1. Button21 bodov
2. Barrichello15
3. Vettel10
4. Glock10
5. Webber9,5
6. Trulli8,5
7. Heidfeld4
8. Alonso4
9. Kovalainen4
10. Hamilton4
11. Rosberg3,5
12. Buemi3
13. Bourdais1

Pohár konštruktérov:

1. Brawn GP36
2. Red Bull19,5
3. Toyota18,5
4. McLaren-Mercedes8
5. BMW Sauber4
6. Renault4
7. Toro Rosso4
8. Williams3,5

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.