VC Európy: Massa, Hamilton, Kubica

Utorok, 26 august 2008

Ako na hojdačke: raz McLaren, hneď na to Ferrari. Iba raz BMW-Sauber. Iné značky zatiaľ nárok na víťazstvo vo formule 1 nemajú. Inak tomu nebolo ani na Veľkej cene Európy na novom okruhu v španielskej Valencii, ďalších pretekoch seriálu majstrovstiev sveta najrýchlejších automobilov. Opraty tentoraz najpevnejšie držal Felipe Massa na monoposte Ferrari.

VC Európy VC Európy

Vyjazdil si najlepšiu pozíciu v kvalifikácii, najlepšie odštartoval a nedopustil sa ani väčšej chyby. Zvíťazil systémom štart-cieľ. Korunovali ho zlatým vencom, odniesol si najväčší pohár a desať bodov za víťazstvo. Tie menšie prevzali na stupni víťazov Hamilton na McLarene za druhé a Kubica v kokpite BMW-Sauber, ktorý prešiel cieľom ako tretí. Víťazstvo Massu však zatiaľ nie je isté kvôli incidentu, ktorý mal so Sutilom pri výjazde z boxu.

Nedarilo sa druhému pilotovi Ferrari a obhajcovi titulu majstra sveta Räikkönenovi, ktorému nevydržal motor a musel z pretekov dvanásť kôl pred koncom z piateho miesta odstúpiť. Celkom spokojný nemôže byť ani Hamiltonov tímový kolega Kovalainen, ktorý po víťazstve na Hungaroringu mal určite vyššie ambície, aj keď štvrté miesto teraz vo Valencii nie je na zahodenie. Piaty v cieli bol Trulli na Toyote pred Vettelom z tímu Toro Rosso na monoposte Red Bull. Posledné dve bodované miesta patrili Glockovi (Toyota) a Rosbergovi (Williams).

VC Európy

Po pôste v štyroch pretekoch sa Robert Kubica v kokpite BMW-Sauber znovu vrátil na pódium. Na okruhu vo Valencii si rýchlou kvalifikáciou a spoľahlivou jazdou v pretekoch vyjazdil tretie miesto. Už kvalifikácia naznačila, že BMW-Sauber sa vracia späť k dobrým výkonom. Kubicovo výborné tretie miesto v kvalifikácii podporil ôsmou priečkou Nick Heidfeld. Poliak si tretím miestom z pretekov udržal štvrté miesto v priebežnom poradí a priblížil sa v hodnotení jazdcov tretiemu Räikkönenovi na rozdiel dvoch bodov. Nick Heidfeld prišiel na nebodovanom deviatom mieste.

Najbližšie preteky seriálu majstrovstiev sveta formule 1 sú na programe 7. septembra v belgickom Spa.

Výsledky Veľkej ceny Európy

1. Felipe MassaBraz./Ferrari1:35:32,339 hod
2. Lewis HamiltonV.Brit./McLaren+5,61 s
3. Robert KubicaPoľ./BMW-Sauber+37,35
4. Heikki KovalainenFín./McLaren+39,70
5. Jarno TrulliTal./Toyota+50,68
6. Sebastian VettelNem./Toro Rosso+52,62
7. Timo GlockNem./Toyota+1:07,99 min
8. Nico RosbergNem./Williams+1:11,46
9. Nick HeidfeldNem./BMW-Sauber+1:22,18
10. Sébastien BourdaisFranc./Toro Rosso+1:29,79

Priebežná klasifikácia

1. Lewis Hamilton70 bodov
2. Felipe Massa64
3. Kimi Räikkönen57
4. Robert Kubica55
5. Heikki Kovalainen43
6. Nick Heidfeld41
7. Jarno Trulli26
8. Fernando Alonso18
9. Mark Webber18
10. Timo Glock15

Pohár konštruktérov

1. Ferrari121 bodov
2. McLaren Mercedes113
3. BMW Sauber96
4. Toyota41
5. Renault31
6. Red Bull24
7. Williams17
8. Honda14
9. Toro Rosso11

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.