VC Japonska: Hamilton zvíťazil, Alonso havaroval

Pondelok, 01 október 2007

Nováčik Hamilton dva kroky od titulu. S dažďom a hmlou si najlepšie rozumel mladý Brit. Tím Ferrari doplatil na nevhodne zvolené pneumatiky.

VC Japonska

Za neustáleho dažďa a hmly na Veľkej cene Japonska pod horou Fudži si skvele počínal britský pilot Lewis Hamilton z tímu McLaren-Mercedes, víťazstvom sa na dva kroky priblížil k vysnívanému titulu majstra sveta vo formule 1 a vyhral vôbec svoje prvé "mokré" preteky. Pred zostávajúcimi dvoma pretekmi v Číne a Brazílii má pred tímovým kolegom a úradujúcim majstrom Španielom Alonsom 12 bodový náskok a Fín Kimi Räikkönen stráca na neho až 17 bodov. Alonso má iskierku nádeje na prinavrátenie titulu, kým Räikkönen iba mizivú šancu. Ak Hamilton v Číne túto nedeľu zvíťazí, svet by už tu spoznal nového majstra.

VC Japonska VC Japonska

Pre nepriaznivé počasie preteky odštartovali za asistencie safety car, čím sa mal zaistiť bezpečný štart. Ten dal pretekom voľný priebeh až v 19. okruhu. Aj ďalší priebeh bol miestami dosť kuriózny. Na čele pretekárskeho pola sa vystriedali aj jazdci, ktorí za normálnych okolností sa pohybujú v strede pola alebo na jeho konci, čím nijako nechceme znevážiť ich výkon na týchto pretekoch. Zastávky v boxoch na výmenu pneumatík tak urobili svoje. Najmä u tímu Ferrari, ktorého jazdci ako prví zamierili do boxov vymeniť "intermediálky" za pneumatiky na extrémne mokro. Krátko na to zamierili do boxov znovu a trať sa vrátili na chvost pelotónu.

Až v 19. okruhu po odchode safety car sa začali naozajstné preteky. Na čele sa usadili Hamilton a Alonso na McLarenoch, najrýchlejší jazdci z kvalifikácie, a začali sa vzďaľovať ostatným. Krátko predtým bol paradoxne vedúcim pretekárom mladý Nemec Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso. Hamilton jazdil pokojne a s prehľadom si držal vedúcu priečku. Alonso bol až príliš nervózny a robil chyby. Najprv sa dostal mimo trať, potom mal kontakt s iným monopostom a prehnanú snahu "korunoval" v 41. okruhu haváriou. Možno v tej chvíli prišiel na to, že majstrovský titul mu práve uletel.

VC Japonska VC Japonska

Na trať vyšiel znovu safety car. Po reštartovaní pretekov akoby ožili obaja piloti Ferrari. Massa sa dostal na tretie a Räikkönen na štvrté miesto. Druhé miesto za Hamiltonom patrilo Fínovi Kovalainenovi na Renaulte. Keď Massa musel k mechanikom do boxov, Räikkönen sa ocitol na bronzovej priečke a pokúšal sa útočiť na druhého Fína. Zostalo však iba pri pokusoch. Kovalainen si udržal druhú priečku, Räikkönen skončil tretí a prakticky stratil šancu na zisk titulu. Na cennom štvrtom mieste skončil smoliar sezóny David Coulthard, piaty preťal cieľovú pásku Fisichella na druhom Renaulte a veľký súboj o šieste miesto medzi Poliakom Kubicom a Massom vyhral agresívnejší Brazílčan.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. L. Hamilton McLaren-Mercedes 2:00:34,6 hod, 151,98 km/h
2. H. Kovalainen Renault +8,3 s
3. K. Räikkönen Ferrari +9,4
4. D. Coulthard Red Bull-Renault +20,2
5. G. Fisichella Renault +38,8
6. F. Massa Ferrari +49,0
7. R. Kubica BMW +49,2
8. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari +55,6
9. A. Sutil Spyker-Ferrari +1:00,1 min
10. R.Barrichello Honda +1:28.3
11. J. Button Honda +1 kolo
12. S.Yamamoto Spyker-Ferrari +1 kolo
13. J. Trulli Toyota +1 kolo
14. N.Heidfeld BMW +2 kolá
15. T. Sato Super Aguri-Honda +2 kolá

Nedokončili

R. Schumacher Toyota
A. Davidson Super Aguri-Honda
N. Rosberg Williams-Toyota
S. Vettel Toro Rosso-Ferrari
M. Webber Red Bull-Renault
F. Alonso McLaren-Mercedes
A. Wurz Williams-Toyota

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 107
2. F. Alonso 95
3. K. Räikkönen 90
4. F. Massa 80
5. N. Heidfeld 56
6. R. Kubica 35
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 15
10 A. Wurz 13
11. D. Coulthard 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S. Vettel 1
18. V. Liuzzi 1
19. R. Barrichello 0
20. S. Yamamoto 0
21. A. Sutil 0
22. A. Davidson 0

Priebežné poradie tímov

1. Ferrari 170
2. BMW-Sauber 92
3. Renault 51
4. Williams 28
5. Red Bull 23
6. Toyota 12
7. Super Aguri 4
8. Honda 2
9. Toro Rosso 1
10.McLaren-Mercedes 0
11.Spyker-Ferrari 0
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.