VC Japonska: Hamilton zvíťazil, Alonso havaroval

Pondelok, 01 október 2007

Nováčik Hamilton dva kroky od titulu. S dažďom a hmlou si najlepšie rozumel mladý Brit. Tím Ferrari doplatil na nevhodne zvolené pneumatiky.

VC Japonska

Za neustáleho dažďa a hmly na Veľkej cene Japonska pod horou Fudži si skvele počínal britský pilot Lewis Hamilton z tímu McLaren-Mercedes, víťazstvom sa na dva kroky priblížil k vysnívanému titulu majstra sveta vo formule 1 a vyhral vôbec svoje prvé "mokré" preteky. Pred zostávajúcimi dvoma pretekmi v Číne a Brazílii má pred tímovým kolegom a úradujúcim majstrom Španielom Alonsom 12 bodový náskok a Fín Kimi Räikkönen stráca na neho až 17 bodov. Alonso má iskierku nádeje na prinavrátenie titulu, kým Räikkönen iba mizivú šancu. Ak Hamilton v Číne túto nedeľu zvíťazí, svet by už tu spoznal nového majstra.

VC Japonska VC Japonska

Pre nepriaznivé počasie preteky odštartovali za asistencie safety car, čím sa mal zaistiť bezpečný štart. Ten dal pretekom voľný priebeh až v 19. okruhu. Aj ďalší priebeh bol miestami dosť kuriózny. Na čele pretekárskeho pola sa vystriedali aj jazdci, ktorí za normálnych okolností sa pohybujú v strede pola alebo na jeho konci, čím nijako nechceme znevážiť ich výkon na týchto pretekoch. Zastávky v boxoch na výmenu pneumatík tak urobili svoje. Najmä u tímu Ferrari, ktorého jazdci ako prví zamierili do boxov vymeniť "intermediálky" za pneumatiky na extrémne mokro. Krátko na to zamierili do boxov znovu a trať sa vrátili na chvost pelotónu.

Až v 19. okruhu po odchode safety car sa začali naozajstné preteky. Na čele sa usadili Hamilton a Alonso na McLarenoch, najrýchlejší jazdci z kvalifikácie, a začali sa vzďaľovať ostatným. Krátko predtým bol paradoxne vedúcim pretekárom mladý Nemec Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso. Hamilton jazdil pokojne a s prehľadom si držal vedúcu priečku. Alonso bol až príliš nervózny a robil chyby. Najprv sa dostal mimo trať, potom mal kontakt s iným monopostom a prehnanú snahu "korunoval" v 41. okruhu haváriou. Možno v tej chvíli prišiel na to, že majstrovský titul mu práve uletel.

VC Japonska VC Japonska

Na trať vyšiel znovu safety car. Po reštartovaní pretekov akoby ožili obaja piloti Ferrari. Massa sa dostal na tretie a Räikkönen na štvrté miesto. Druhé miesto za Hamiltonom patrilo Fínovi Kovalainenovi na Renaulte. Keď Massa musel k mechanikom do boxov, Räikkönen sa ocitol na bronzovej priečke a pokúšal sa útočiť na druhého Fína. Zostalo však iba pri pokusoch. Kovalainen si udržal druhú priečku, Räikkönen skončil tretí a prakticky stratil šancu na zisk titulu. Na cennom štvrtom mieste skončil smoliar sezóny David Coulthard, piaty preťal cieľovú pásku Fisichella na druhom Renaulte a veľký súboj o šieste miesto medzi Poliakom Kubicom a Massom vyhral agresívnejší Brazílčan.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. L. Hamilton McLaren-Mercedes 2:00:34,6 hod, 151,98 km/h
2. H. Kovalainen Renault +8,3 s
3. K. Räikkönen Ferrari +9,4
4. D. Coulthard Red Bull-Renault +20,2
5. G. Fisichella Renault +38,8
6. F. Massa Ferrari +49,0
7. R. Kubica BMW +49,2
8. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari +55,6
9. A. Sutil Spyker-Ferrari +1:00,1 min
10. R.Barrichello Honda +1:28.3
11. J. Button Honda +1 kolo
12. S.Yamamoto Spyker-Ferrari +1 kolo
13. J. Trulli Toyota +1 kolo
14. N.Heidfeld BMW +2 kolá
15. T. Sato Super Aguri-Honda +2 kolá

Nedokončili

R. Schumacher Toyota
A. Davidson Super Aguri-Honda
N. Rosberg Williams-Toyota
S. Vettel Toro Rosso-Ferrari
M. Webber Red Bull-Renault
F. Alonso McLaren-Mercedes
A. Wurz Williams-Toyota

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 107
2. F. Alonso 95
3. K. Räikkönen 90
4. F. Massa 80
5. N. Heidfeld 56
6. R. Kubica 35
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 15
10 A. Wurz 13
11. D. Coulthard 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S. Vettel 1
18. V. Liuzzi 1
19. R. Barrichello 0
20. S. Yamamoto 0
21. A. Sutil 0
22. A. Davidson 0

Priebežné poradie tímov

1. Ferrari 170
2. BMW-Sauber 92
3. Renault 51
4. Williams 28
5. Red Bull 23
6. Toyota 12
7. Super Aguri 4
8. Honda 2
9. Toro Rosso 1
10.McLaren-Mercedes 0
11.Spyker-Ferrari 0
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.