VC Japonska: Hamilton zvíťazil, Alonso havaroval

Pondelok, 01 október 2007

Nováčik Hamilton dva kroky od titulu. S dažďom a hmlou si najlepšie rozumel mladý Brit. Tím Ferrari doplatil na nevhodne zvolené pneumatiky.

VC Japonska

Za neustáleho dažďa a hmly na Veľkej cene Japonska pod horou Fudži si skvele počínal britský pilot Lewis Hamilton z tímu McLaren-Mercedes, víťazstvom sa na dva kroky priblížil k vysnívanému titulu majstra sveta vo formule 1 a vyhral vôbec svoje prvé "mokré" preteky. Pred zostávajúcimi dvoma pretekmi v Číne a Brazílii má pred tímovým kolegom a úradujúcim majstrom Španielom Alonsom 12 bodový náskok a Fín Kimi Räikkönen stráca na neho až 17 bodov. Alonso má iskierku nádeje na prinavrátenie titulu, kým Räikkönen iba mizivú šancu. Ak Hamilton v Číne túto nedeľu zvíťazí, svet by už tu spoznal nového majstra.

VC Japonska VC Japonska

Pre nepriaznivé počasie preteky odštartovali za asistencie safety car, čím sa mal zaistiť bezpečný štart. Ten dal pretekom voľný priebeh až v 19. okruhu. Aj ďalší priebeh bol miestami dosť kuriózny. Na čele pretekárskeho pola sa vystriedali aj jazdci, ktorí za normálnych okolností sa pohybujú v strede pola alebo na jeho konci, čím nijako nechceme znevážiť ich výkon na týchto pretekoch. Zastávky v boxoch na výmenu pneumatík tak urobili svoje. Najmä u tímu Ferrari, ktorého jazdci ako prví zamierili do boxov vymeniť "intermediálky" za pneumatiky na extrémne mokro. Krátko na to zamierili do boxov znovu a trať sa vrátili na chvost pelotónu.

Až v 19. okruhu po odchode safety car sa začali naozajstné preteky. Na čele sa usadili Hamilton a Alonso na McLarenoch, najrýchlejší jazdci z kvalifikácie, a začali sa vzďaľovať ostatným. Krátko predtým bol paradoxne vedúcim pretekárom mladý Nemec Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso. Hamilton jazdil pokojne a s prehľadom si držal vedúcu priečku. Alonso bol až príliš nervózny a robil chyby. Najprv sa dostal mimo trať, potom mal kontakt s iným monopostom a prehnanú snahu "korunoval" v 41. okruhu haváriou. Možno v tej chvíli prišiel na to, že majstrovský titul mu práve uletel.

VC Japonska VC Japonska

Na trať vyšiel znovu safety car. Po reštartovaní pretekov akoby ožili obaja piloti Ferrari. Massa sa dostal na tretie a Räikkönen na štvrté miesto. Druhé miesto za Hamiltonom patrilo Fínovi Kovalainenovi na Renaulte. Keď Massa musel k mechanikom do boxov, Räikkönen sa ocitol na bronzovej priečke a pokúšal sa útočiť na druhého Fína. Zostalo však iba pri pokusoch. Kovalainen si udržal druhú priečku, Räikkönen skončil tretí a prakticky stratil šancu na zisk titulu. Na cennom štvrtom mieste skončil smoliar sezóny David Coulthard, piaty preťal cieľovú pásku Fisichella na druhom Renaulte a veľký súboj o šieste miesto medzi Poliakom Kubicom a Massom vyhral agresívnejší Brazílčan.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. L. Hamilton McLaren-Mercedes 2:00:34,6 hod, 151,98 km/h
2. H. Kovalainen Renault +8,3 s
3. K. Räikkönen Ferrari +9,4
4. D. Coulthard Red Bull-Renault +20,2
5. G. Fisichella Renault +38,8
6. F. Massa Ferrari +49,0
7. R. Kubica BMW +49,2
8. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari +55,6
9. A. Sutil Spyker-Ferrari +1:00,1 min
10. R.Barrichello Honda +1:28.3
11. J. Button Honda +1 kolo
12. S.Yamamoto Spyker-Ferrari +1 kolo
13. J. Trulli Toyota +1 kolo
14. N.Heidfeld BMW +2 kolá
15. T. Sato Super Aguri-Honda +2 kolá

Nedokončili

R. Schumacher Toyota
A. Davidson Super Aguri-Honda
N. Rosberg Williams-Toyota
S. Vettel Toro Rosso-Ferrari
M. Webber Red Bull-Renault
F. Alonso McLaren-Mercedes
A. Wurz Williams-Toyota

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 107
2. F. Alonso 95
3. K. Räikkönen 90
4. F. Massa 80
5. N. Heidfeld 56
6. R. Kubica 35
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 15
10 A. Wurz 13
11. D. Coulthard 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S. Vettel 1
18. V. Liuzzi 1
19. R. Barrichello 0
20. S. Yamamoto 0
21. A. Sutil 0
22. A. Davidson 0

Priebežné poradie tímov

1. Ferrari 170
2. BMW-Sauber 92
3. Renault 51
4. Williams 28
5. Red Bull 23
6. Toyota 12
7. Super Aguri 4
8. Honda 2
9. Toro Rosso 1
10.McLaren-Mercedes 0
11.Spyker-Ferrari 0
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.