VC Japonska: Hamilton zvíťazil, Alonso havaroval

Pondelok, 01 október 2007

Nováčik Hamilton dva kroky od titulu. S dažďom a hmlou si najlepšie rozumel mladý Brit. Tím Ferrari doplatil na nevhodne zvolené pneumatiky.

VC Japonska

Za neustáleho dažďa a hmly na Veľkej cene Japonska pod horou Fudži si skvele počínal britský pilot Lewis Hamilton z tímu McLaren-Mercedes, víťazstvom sa na dva kroky priblížil k vysnívanému titulu majstra sveta vo formule 1 a vyhral vôbec svoje prvé "mokré" preteky. Pred zostávajúcimi dvoma pretekmi v Číne a Brazílii má pred tímovým kolegom a úradujúcim majstrom Španielom Alonsom 12 bodový náskok a Fín Kimi Räikkönen stráca na neho až 17 bodov. Alonso má iskierku nádeje na prinavrátenie titulu, kým Räikkönen iba mizivú šancu. Ak Hamilton v Číne túto nedeľu zvíťazí, svet by už tu spoznal nového majstra.

VC Japonska VC Japonska

Pre nepriaznivé počasie preteky odštartovali za asistencie safety car, čím sa mal zaistiť bezpečný štart. Ten dal pretekom voľný priebeh až v 19. okruhu. Aj ďalší priebeh bol miestami dosť kuriózny. Na čele pretekárskeho pola sa vystriedali aj jazdci, ktorí za normálnych okolností sa pohybujú v strede pola alebo na jeho konci, čím nijako nechceme znevážiť ich výkon na týchto pretekoch. Zastávky v boxoch na výmenu pneumatík tak urobili svoje. Najmä u tímu Ferrari, ktorého jazdci ako prví zamierili do boxov vymeniť "intermediálky" za pneumatiky na extrémne mokro. Krátko na to zamierili do boxov znovu a trať sa vrátili na chvost pelotónu.

Až v 19. okruhu po odchode safety car sa začali naozajstné preteky. Na čele sa usadili Hamilton a Alonso na McLarenoch, najrýchlejší jazdci z kvalifikácie, a začali sa vzďaľovať ostatným. Krátko predtým bol paradoxne vedúcim pretekárom mladý Nemec Sebastian Vettel z tímu Toro Rosso. Hamilton jazdil pokojne a s prehľadom si držal vedúcu priečku. Alonso bol až príliš nervózny a robil chyby. Najprv sa dostal mimo trať, potom mal kontakt s iným monopostom a prehnanú snahu "korunoval" v 41. okruhu haváriou. Možno v tej chvíli prišiel na to, že majstrovský titul mu práve uletel.

VC Japonska VC Japonska

Na trať vyšiel znovu safety car. Po reštartovaní pretekov akoby ožili obaja piloti Ferrari. Massa sa dostal na tretie a Räikkönen na štvrté miesto. Druhé miesto za Hamiltonom patrilo Fínovi Kovalainenovi na Renaulte. Keď Massa musel k mechanikom do boxov, Räikkönen sa ocitol na bronzovej priečke a pokúšal sa útočiť na druhého Fína. Zostalo však iba pri pokusoch. Kovalainen si udržal druhú priečku, Räikkönen skončil tretí a prakticky stratil šancu na zisk titulu. Na cennom štvrtom mieste skončil smoliar sezóny David Coulthard, piaty preťal cieľovú pásku Fisichella na druhom Renaulte a veľký súboj o šieste miesto medzi Poliakom Kubicom a Massom vyhral agresívnejší Brazílčan.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

1. L. Hamilton McLaren-Mercedes 2:00:34,6 hod, 151,98 km/h
2. H. Kovalainen Renault +8,3 s
3. K. Räikkönen Ferrari +9,4
4. D. Coulthard Red Bull-Renault +20,2
5. G. Fisichella Renault +38,8
6. F. Massa Ferrari +49,0
7. R. Kubica BMW +49,2
8. V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari +55,6
9. A. Sutil Spyker-Ferrari +1:00,1 min
10. R.Barrichello Honda +1:28.3
11. J. Button Honda +1 kolo
12. S.Yamamoto Spyker-Ferrari +1 kolo
13. J. Trulli Toyota +1 kolo
14. N.Heidfeld BMW +2 kolá
15. T. Sato Super Aguri-Honda +2 kolá

Nedokončili

R. Schumacher Toyota
A. Davidson Super Aguri-Honda
N. Rosberg Williams-Toyota
S. Vettel Toro Rosso-Ferrari
M. Webber Red Bull-Renault
F. Alonso McLaren-Mercedes
A. Wurz Williams-Toyota

Priebežné poradie (po 15 zo 17 pretekov)

1. L. Hamilton 107
2. F. Alonso 95
3. K. Räikkönen 90
4. F. Massa 80
5. N. Heidfeld 56
6. R. Kubica 35
7. H. Kovalainen 30
8. G. Fisichella 21
9. N. Rosberg 15
10 A. Wurz 13
11. D. Coulthard 13
12. M. Webber 10
13. J. Trulli 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 2
17. S. Vettel 1
18. V. Liuzzi 1
19. R. Barrichello 0
20. S. Yamamoto 0
21. A. Sutil 0
22. A. Davidson 0

Priebežné poradie tímov

1. Ferrari 170
2. BMW-Sauber 92
3. Renault 51
4. Williams 28
5. Red Bull 23
6. Toyota 12
7. Super Aguri 4
8. Honda 2
9. Toro Rosso 1
10.McLaren-Mercedes 0
11.Spyker-Ferrari 0
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.