VC Kanady F1: Vettel vyhral, víťazom je však Hamilton

Streda, 12 jún 2019

Pre Ferrari sa v Kanade črtalo prvé tohtoročné víťazstvo. Vettel vyhral kvalifikáciu, výborne odštartoval do pretekov a jazdil na čele až do cieľa. V závere pretekov však po šmyku vyletel mimo trať, prešiel neovládaným šmykom na trávnik, odtiaľ späť na dráhu a pokračoval v pretekoch.

Hamilton - Vettel
Súboj Vettel–Hamilton. V cieli bol prvý Nemec, po penalizácii Hamilton.

Celý incident prebehol hladko, Vettel do nikoho a ničoho nenarazil. Našťastie ani do múra, ktorému sa šikovným manévrom a trochu aj šťastím vyhol, a tak možno aj fatálnym následkom. Všetko mohlo dopadnúť veľmi zle, až katastrofálne.

Situácia do ktorej sa dostal štvornásobný majster sveta Vettel nebola po jeho jazdeckej chybe. Jednoducho, stala sa. Nebol na turistickom výlete, ale jazdil preteky F1. Navyše, jazdil na čele a išlo mu o víťazstvo v pretekoch a v konečnom dôsledku aj o titul tohtoročného majstra sveta pre Ferrari.

Inak to videli športoví komisári, ktorí prakticky v okamihu vyniesli ortieľ. Podľa nich Vettel sa nebezpečne vrátil na trať, začo ho potrestali päťsekundovou penalizáciou. Tá sa mu pripočítala k dosiahnutému času v cieli. Šalamúnske rozhodnutie, ktoré by nedávno zosnulý šéf športových komisárov Charlie Whiting nebol dopustil.

Ak chcel Vettel vyhrať, jeho náskok v cieli pred Hamiltonom, ktorý v tom momente jazdil na druhom mieste, musel byť viac ako päťsekundový. Ak chcel Vettel vyhrať, musel poriadne šliapať na plyn. Bolo to ťažké, ale keďže cieľ bol blízko, tak aj nemožné. Tých 3,658 sekundy nakoniec nestačilo, a tak vyhral "porazený" Hamilton.

Hamilton získal na Grand Prix Kanada už siedme víťazstvo a piate v tejto sezóne. Sebastian Vettel skončil prvý na okruhu, ale vo výsledkovej listene druhý. Tretí v cieli bol druhý pilot Ferrari Charles Leclerc, štvrtý Fín Bottas, piaty Holanďan Verstappen (Red Bull) a šiesty Austrálčan Ricciardo (Renault).

Najbližšie seriál formuly1 pokračuje 23. júna ôsmim podujatím, Veľkou cenou Francúzska.

Výsledky VC Kanady

1. Lewis HamiltonV.Brit./Mercedes1:14,342 hod
2. Sebastian VettelNem./Ferrari+3,658 s
3. Charles LeclercMon./Ferrari+4,696
4. Valtteri BottasFín./Mercedes+51,043
5. Max VerstappenHol./Red Bull+57,655
6. Daniel RicciardoAustr./Renault- 1 kolo

Priebežné poradie jazdcov (po siedmich pretekoch)

1. Hamilton162 bodov
2. Bottas133
3. Vettel100
4. Verstappen88
5. Leclerc72
6. Gasly36

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.