VC Malajzie: Vettel a double Red Bullu

Sobota, 03 apríl 2010

Do tretice to Sebastianovi Vettelovi s monopostom Red Bull vyšlo, keď vo dvoch úvodných pretekoch formuly 1, v ktorých mal na to, aby vyhral, sa po Veľkej cene Malajzie postavil na najvyšší stupienok pre víťazov. Zároveň je jeho víťazstvo v Malajzii aj reparátom za dva predchádzajúce neúspešné štarty v rokoch 2008 a 2009 na tomto okruhu, keď preteky nedokončil.

Sebastian Vettel

Aj keď Vettel štartoval do pretekov z tretieho miesta, hneď po štarte sa dostal čela a svoju pozíciu si udržal až do cieľa. Druhý skončil druhý jazdec Rud Bullu a víťaz kvalifikácie Mark Webber a tretí Nico Rosberg z Mercedesu. Víťazstvo Vettela je jeho šieste v kariére a double tímu Red Bullu piate v histórii tejto rakúskej stajne.

Mladý Nemec podobne ako v dvoch predchádzajúcich veľkých cenách v Bahrajne a Austrálii ukázal, že Red Bull má najrýchlejšie monoposty a dokáže aj najrýchlejšie jazdiť. A ak sa nevyskytnú technické problémy, vie aj suverénne víťaziť a ak sa udrží výkonnosť monopostov Red Bull a zlepší aj spoľahlivosť, čo sa preukázalo už na týchto pretekoch, bude Vettel s najväčšou pravdepodobnosťou najvážnejším kandidátom na titul tohtoročného majstra sveta v F1.

Skvele sa uviedol aj Webber, v jeho jazde neboli chyby z predchádzajúcich pretekov a to mu vynieslo druhé miesto. Po prvý raz sa na stupne pre víťazov postavil jazdec tímu Mercedes. Nebol to však Michael Schumacher, ale mladší z tímu – Nico Rosberg. Michael mal smolu, keď pre technickú poruchu, pravdepodobne zavesenia ľavého zadného kolesa, musel z pretekov odstúpiť.

V Malajzii sa nedarilo tímu Ferrari, ktorý viedol v Pohári konštruktérov a jeho jazdec Fernando Alonso bol na čele priebežnej kvalifikácie jazdcov. Alonsovi ani druhému jazdcovi Ferrari Massovi, jazdcovi číslo dva z priebežného hodnotenia nevyšla kvalifikácia, ktorú komplikoval dážď a na štarte pretekov boli na konci štartového pola. Podobne zle obstál aj tím McLaren a jeho jazdci Hamilton a Button, prvý ako kandidát na titul majstra a druhý aktuálny majster sveta. Aj oni štartovali zo zadných pozícií a v cieli boli na 6. a 8. mieste.

Horšie dopadol Alonso, keď pri predbiehaní Buttona (sa mu?) si poškodil motor a preteky nedokončil. A tak česť spínajúceho sa koňa zachraňoval Massa svojim siedmim miestom. Vďaka nemu a šiestim bodom sa Brazílčan posunul na čelo priebežného poradia jazdcov seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, kde vystriedal Alonsa. Tretí po troch pretekoch je Vettel, štvrtý Button a piaty Rosberg.

Štvrté kolo seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, Veľká cena Číny, je na programe 18. apríla 2010.

Veľká cena Malajzie (56 kôl, 310,408 km):

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:33:48,412 hod
2. Mark WebberAustr./Red Bull+4,8 s
3. Nico RosbergNem./Mercedes13,5
4. Robert KubicaPoľ./Renault18,5
5. Adrian SutilNem./Force India21
6. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren23,4
7. Felipe MassaBraz./Ferrari27
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren37,9
9. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso+1:10,6 min
10. Nico HülkenbergNem./Williams+1:13,3
11. Sebastien BuemiSTR+ 1:18,9
12. Rubens BarrichelloWilliams- 1 kolo
13. Fernando AlonsoFerrari- 2 kolá
14. Lucas di GrassiVirgin- 3 kolá
15. Karun ChandhokHRT- 3 kolá
16. Bruno SennaHRT- 3 kolá
17. Jarno TrulliLotus- 5 kôl

Preteky nedokončili

Heikki KovalainenLotus– 10 kôl
Vitaly PetrovRenault– 24 kôl
Vitantonio LiuzziForce India– 44 kôl
Michael SchumacherMercedes- 47 kôl
Kamui KobayashiSauber– 48 kôl
Timo GlockVirgin– 54 kôl
Pedro de la RosaSauber- 56 kôl

Najrýchlejšie kolo

Mark Webber 1:37,054 min

Priebežné poradie jazdcov

1. F. Massa39 bodov
2. F. Alonso37
3. S. Vettel37
4. J. Button35
5. N. Rosberg35
6. L. Hamilton31
7. R. Kubica30
8. M. Webber24
9. A. Sutil10
10. M. Schumacher9
11. V. Liuzzi8
12. R. Barrichello5
13. J. Alguersuari2
14. N. Hulkenberg1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari76 bodov
2. McLaren66
3. Red Bull61
4. Mercedes44
5. Renault30
6. Force India18
7. Williams6
8. Toro Rosso2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."