VC Malajzie: Vettel a double Red Bullu

Sobota, 03 apríl 2010

Do tretice to Sebastianovi Vettelovi s monopostom Red Bull vyšlo, keď vo dvoch úvodných pretekoch formuly 1, v ktorých mal na to, aby vyhral, sa po Veľkej cene Malajzie postavil na najvyšší stupienok pre víťazov. Zároveň je jeho víťazstvo v Malajzii aj reparátom za dva predchádzajúce neúspešné štarty v rokoch 2008 a 2009 na tomto okruhu, keď preteky nedokončil.

Sebastian Vettel

Aj keď Vettel štartoval do pretekov z tretieho miesta, hneď po štarte sa dostal čela a svoju pozíciu si udržal až do cieľa. Druhý skončil druhý jazdec Rud Bullu a víťaz kvalifikácie Mark Webber a tretí Nico Rosberg z Mercedesu. Víťazstvo Vettela je jeho šieste v kariére a double tímu Red Bullu piate v histórii tejto rakúskej stajne.

Mladý Nemec podobne ako v dvoch predchádzajúcich veľkých cenách v Bahrajne a Austrálii ukázal, že Red Bull má najrýchlejšie monoposty a dokáže aj najrýchlejšie jazdiť. A ak sa nevyskytnú technické problémy, vie aj suverénne víťaziť a ak sa udrží výkonnosť monopostov Red Bull a zlepší aj spoľahlivosť, čo sa preukázalo už na týchto pretekoch, bude Vettel s najväčšou pravdepodobnosťou najvážnejším kandidátom na titul tohtoročného majstra sveta v F1.

Skvele sa uviedol aj Webber, v jeho jazde neboli chyby z predchádzajúcich pretekov a to mu vynieslo druhé miesto. Po prvý raz sa na stupne pre víťazov postavil jazdec tímu Mercedes. Nebol to však Michael Schumacher, ale mladší z tímu – Nico Rosberg. Michael mal smolu, keď pre technickú poruchu, pravdepodobne zavesenia ľavého zadného kolesa, musel z pretekov odstúpiť.

V Malajzii sa nedarilo tímu Ferrari, ktorý viedol v Pohári konštruktérov a jeho jazdec Fernando Alonso bol na čele priebežnej kvalifikácie jazdcov. Alonsovi ani druhému jazdcovi Ferrari Massovi, jazdcovi číslo dva z priebežného hodnotenia nevyšla kvalifikácia, ktorú komplikoval dážď a na štarte pretekov boli na konci štartového pola. Podobne zle obstál aj tím McLaren a jeho jazdci Hamilton a Button, prvý ako kandidát na titul majstra a druhý aktuálny majster sveta. Aj oni štartovali zo zadných pozícií a v cieli boli na 6. a 8. mieste.

Horšie dopadol Alonso, keď pri predbiehaní Buttona (sa mu?) si poškodil motor a preteky nedokončil. A tak česť spínajúceho sa koňa zachraňoval Massa svojim siedmim miestom. Vďaka nemu a šiestim bodom sa Brazílčan posunul na čelo priebežného poradia jazdcov seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, kde vystriedal Alonsa. Tretí po troch pretekoch je Vettel, štvrtý Button a piaty Rosberg.

Štvrté kolo seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, Veľká cena Číny, je na programe 18. apríla 2010.

Veľká cena Malajzie (56 kôl, 310,408 km):

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:33:48,412 hod
2. Mark WebberAustr./Red Bull+4,8 s
3. Nico RosbergNem./Mercedes13,5
4. Robert KubicaPoľ./Renault18,5
5. Adrian SutilNem./Force India21
6. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren23,4
7. Felipe MassaBraz./Ferrari27
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren37,9
9. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso+1:10,6 min
10. Nico HülkenbergNem./Williams+1:13,3
11. Sebastien BuemiSTR+ 1:18,9
12. Rubens BarrichelloWilliams- 1 kolo
13. Fernando AlonsoFerrari- 2 kolá
14. Lucas di GrassiVirgin- 3 kolá
15. Karun ChandhokHRT- 3 kolá
16. Bruno SennaHRT- 3 kolá
17. Jarno TrulliLotus- 5 kôl

Preteky nedokončili

Heikki KovalainenLotus– 10 kôl
Vitaly PetrovRenault– 24 kôl
Vitantonio LiuzziForce India– 44 kôl
Michael SchumacherMercedes- 47 kôl
Kamui KobayashiSauber– 48 kôl
Timo GlockVirgin– 54 kôl
Pedro de la RosaSauber- 56 kôl

Najrýchlejšie kolo

Mark Webber 1:37,054 min

Priebežné poradie jazdcov

1. F. Massa39 bodov
2. F. Alonso37
3. S. Vettel37
4. J. Button35
5. N. Rosberg35
6. L. Hamilton31
7. R. Kubica30
8. M. Webber24
9. A. Sutil10
10. M. Schumacher9
11. V. Liuzzi8
12. R. Barrichello5
13. J. Alguersuari2
14. N. Hulkenberg1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari76 bodov
2. McLaren66
3. Red Bull61
4. Mercedes44
5. Renault30
6. Force India18
7. Williams6
8. Toro Rosso2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.