VC Malajzie: Vettel a double Red Bullu

Sobota, 03 apríl 2010

Do tretice to Sebastianovi Vettelovi s monopostom Red Bull vyšlo, keď vo dvoch úvodných pretekoch formuly 1, v ktorých mal na to, aby vyhral, sa po Veľkej cene Malajzie postavil na najvyšší stupienok pre víťazov. Zároveň je jeho víťazstvo v Malajzii aj reparátom za dva predchádzajúce neúspešné štarty v rokoch 2008 a 2009 na tomto okruhu, keď preteky nedokončil.

Sebastian Vettel

Aj keď Vettel štartoval do pretekov z tretieho miesta, hneď po štarte sa dostal čela a svoju pozíciu si udržal až do cieľa. Druhý skončil druhý jazdec Rud Bullu a víťaz kvalifikácie Mark Webber a tretí Nico Rosberg z Mercedesu. Víťazstvo Vettela je jeho šieste v kariére a double tímu Red Bullu piate v histórii tejto rakúskej stajne.

Mladý Nemec podobne ako v dvoch predchádzajúcich veľkých cenách v Bahrajne a Austrálii ukázal, že Red Bull má najrýchlejšie monoposty a dokáže aj najrýchlejšie jazdiť. A ak sa nevyskytnú technické problémy, vie aj suverénne víťaziť a ak sa udrží výkonnosť monopostov Red Bull a zlepší aj spoľahlivosť, čo sa preukázalo už na týchto pretekoch, bude Vettel s najväčšou pravdepodobnosťou najvážnejším kandidátom na titul tohtoročného majstra sveta v F1.

Skvele sa uviedol aj Webber, v jeho jazde neboli chyby z predchádzajúcich pretekov a to mu vynieslo druhé miesto. Po prvý raz sa na stupne pre víťazov postavil jazdec tímu Mercedes. Nebol to však Michael Schumacher, ale mladší z tímu – Nico Rosberg. Michael mal smolu, keď pre technickú poruchu, pravdepodobne zavesenia ľavého zadného kolesa, musel z pretekov odstúpiť.

V Malajzii sa nedarilo tímu Ferrari, ktorý viedol v Pohári konštruktérov a jeho jazdec Fernando Alonso bol na čele priebežnej kvalifikácie jazdcov. Alonsovi ani druhému jazdcovi Ferrari Massovi, jazdcovi číslo dva z priebežného hodnotenia nevyšla kvalifikácia, ktorú komplikoval dážď a na štarte pretekov boli na konci štartového pola. Podobne zle obstál aj tím McLaren a jeho jazdci Hamilton a Button, prvý ako kandidát na titul majstra a druhý aktuálny majster sveta. Aj oni štartovali zo zadných pozícií a v cieli boli na 6. a 8. mieste.

Horšie dopadol Alonso, keď pri predbiehaní Buttona (sa mu?) si poškodil motor a preteky nedokončil. A tak česť spínajúceho sa koňa zachraňoval Massa svojim siedmim miestom. Vďaka nemu a šiestim bodom sa Brazílčan posunul na čelo priebežného poradia jazdcov seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, kde vystriedal Alonsa. Tretí po troch pretekoch je Vettel, štvrtý Button a piaty Rosberg.

Štvrté kolo seriálu majstrovstiev sveta formuly 1, Veľká cena Číny, je na programe 18. apríla 2010.

Veľká cena Malajzie (56 kôl, 310,408 km):

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:33:48,412 hod
2. Mark WebberAustr./Red Bull+4,8 s
3. Nico RosbergNem./Mercedes13,5
4. Robert KubicaPoľ./Renault18,5
5. Adrian SutilNem./Force India21
6. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren23,4
7. Felipe MassaBraz./Ferrari27
8. Jenson ButtonV. Brit./McLaren37,9
9. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso+1:10,6 min
10. Nico HülkenbergNem./Williams+1:13,3
11. Sebastien BuemiSTR+ 1:18,9
12. Rubens BarrichelloWilliams- 1 kolo
13. Fernando AlonsoFerrari- 2 kolá
14. Lucas di GrassiVirgin- 3 kolá
15. Karun ChandhokHRT- 3 kolá
16. Bruno SennaHRT- 3 kolá
17. Jarno TrulliLotus- 5 kôl

Preteky nedokončili

Heikki KovalainenLotus– 10 kôl
Vitaly PetrovRenault– 24 kôl
Vitantonio LiuzziForce India– 44 kôl
Michael SchumacherMercedes- 47 kôl
Kamui KobayashiSauber– 48 kôl
Timo GlockVirgin– 54 kôl
Pedro de la RosaSauber- 56 kôl

Najrýchlejšie kolo

Mark Webber 1:37,054 min

Priebežné poradie jazdcov

1. F. Massa39 bodov
2. F. Alonso37
3. S. Vettel37
4. J. Button35
5. N. Rosberg35
6. L. Hamilton31
7. R. Kubica30
8. M. Webber24
9. A. Sutil10
10. M. Schumacher9
11. V. Liuzzi8
12. R. Barrichello5
13. J. Alguersuari2
14. N. Hulkenberg1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Ferrari76 bodov
2. McLaren66
3. Red Bull61
4. Mercedes44
5. Renault30
6. Force India18
7. Williams6
8. Toro Rosso2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."