VC Malajzie: Vettel opäť suverénny

Nedeľa, 10 apríl 2011

Po Austrálii vyhral nemecký jazdec Red Bullu Sebastian Vettel aj druhé preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 – Veľkú cenu Malajzie na okruhu v Sepangu. Druhý v cieli bol Brit Jenson Button na McLarene a tretí "náhradný" pilot Renaultu Nick Heidfeld z Nemecka, ktorý po Kubicovom ťažkom zranení na rallye nahradil poľskú formulovú hviezdu.

VC Malajzie
Monoposty McLaren a Red Bull patrili k najrýchlejším, v cieli bolo poradie opačné

Štvrtý prešiel cieľovom čiarou Mark Webber na druhom Red Bulle, ktorý sa po neúspešnom štarte ku koncu pretekov pekne rozjazdil a v závere pretekov útočil na stupeň víťazov. Heidfeld si však pozíciu ubránil. Piaty skončil Felipe Massa na Ferrari, šiesty Fernando Alonso na druhom Ferrari. Siedmy bol bývalý majster sveta Lewis Hamilton, ôsmy Kobayashi, deviaty M. Schumacher a na poslednom desiatom bodovanom mieste nováčik F1, Brit Paul Di Resta z tímu Force India.

Po pretekoch sa však poradie zmenilo. Alonso a Hamilton dostali 20-sekundové penalizácie za vzájomnú kolíziu (Alonso za spôsobenie kontaktu s Hamiltonom a Hamilton za viacnásobné menenie smeru pri Alonsovom pokuse dostať sa pred neho) a tak sa poradie na siedmom a ôsmom mieste menilo. Hamilton klesol zo siedmeho na ôsme miesto a Kobayashi postúpil z ôsmeho miesta na siedme. Alonso si napriek penalizácii udržal šiestu priečku.

Aj druhé preteky seriálu potvrdili, že najlepšie pripravené monoposty majú tímy Red Bull, McLaren a Ferrari. S veľmi malým odstupom za nimi je Renault. Mercedes ani v tejto sezóne nevie držať s nimi krok a tak jazdci Schumacher ani Rosberg na ne nemajú. Rus Petrov na druhom Renaulte bojoval o miesto v druhej päťke, po nedobrovoľnom opustení dráhy štyri kolá pred koncom mal však haváriu a preteky po "rallye skoku" pri návrate na trať nedokončil.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie (56 kôl, 310,408 km)

1. Sebastian Vettel Nem./Red Bull 1:37:39,832 h
2. Jenson Button V. Brit./McLaren +3,261 s
3. Nick Heidfeld Nem./Renault +25,075
4. Mark Webber Aus./Red Bull +26,384
5. Felipe Massa Braz./Ferrari +36,958
6. Fernando Alonso Špan./Ferrari +57,248
7. Kamui Kobajaši Jap./Sauber +1:06,439 min
8. Lewis Hamilton V. Brit./McLaren +1:09,957
8., 9. Michael Schumacher Nem./Mercedes +1:24,896
10. Paul Di Resta V. Brit./Force India +1:31,563
11. Adrian Sutil Nem./Force India +1:41,379
12. Nico Rosberg Nem./Mercedes - 1 kolo
13. Sébastien Buemi Švaj./Toro Rosso - 1 kolo
14. Jaime Alguersuari Špan./Toro Rosso - 1 kolo
15. Heikki Kovalainen Fín./Lotus - 1 kolo
16. Timo Glock Nem./Virgin - 2 kolá
17. Vitalij Petrov Rus./Renault - 4 kolá

Preteky nedokončili

Pastor Maldonado Ven./Williams
Narain Karthikeyan Ind./ Hispania
Rubens Barrichello Braz./Williams
Sergio Pérez Mex./Sauber
Jarno Trulli Tal./Lotus
Jérome d'Ambrosio Belg./Virgin
Vitantonio Liuzzi Tal./Hispania

Priebežné poradie (po 2 z 20 pretekov)

1. Sebastian Vettel 50 bodov
2. Jenson Button 26
3. Lewis Hamilton 24
4. Mark Webber 22
5. Fernando Alonso 20
6. Felipe Massa 16
7.-8.Vitalij Petrov 15
Nick Heidfeld 15
9.-10.Sébastien Buemi 4
Kamui Kobajaši 4
11.-13.Adrian Sutil 2
Michael Schumacher 2
Paul Di Resta 2

Priebežné poradie v Pohári konštruktérov

1. Red Bull 72 bodov
2. McLaren 50
3. Ferrari 36
4. Renault 30
5.-7.Toro Rosso 4
Force India 4
Sauber 4
8. Mercedes 2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.