VC Malajzie: Vettel opäť suverénny

Nedeľa, 10 apríl 2011

Po Austrálii vyhral nemecký jazdec Red Bullu Sebastian Vettel aj druhé preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly 1 – Veľkú cenu Malajzie na okruhu v Sepangu. Druhý v cieli bol Brit Jenson Button na McLarene a tretí "náhradný" pilot Renaultu Nick Heidfeld z Nemecka, ktorý po Kubicovom ťažkom zranení na rallye nahradil poľskú formulovú hviezdu.

VC Malajzie
Monoposty McLaren a Red Bull patrili k najrýchlejším, v cieli bolo poradie opačné

Štvrtý prešiel cieľovom čiarou Mark Webber na druhom Red Bulle, ktorý sa po neúspešnom štarte ku koncu pretekov pekne rozjazdil a v závere pretekov útočil na stupeň víťazov. Heidfeld si však pozíciu ubránil. Piaty skončil Felipe Massa na Ferrari, šiesty Fernando Alonso na druhom Ferrari. Siedmy bol bývalý majster sveta Lewis Hamilton, ôsmy Kobayashi, deviaty M. Schumacher a na poslednom desiatom bodovanom mieste nováčik F1, Brit Paul Di Resta z tímu Force India.

Po pretekoch sa však poradie zmenilo. Alonso a Hamilton dostali 20-sekundové penalizácie za vzájomnú kolíziu (Alonso za spôsobenie kontaktu s Hamiltonom a Hamilton za viacnásobné menenie smeru pri Alonsovom pokuse dostať sa pred neho) a tak sa poradie na siedmom a ôsmom mieste menilo. Hamilton klesol zo siedmeho na ôsme miesto a Kobayashi postúpil z ôsmeho miesta na siedme. Alonso si napriek penalizácii udržal šiestu priečku.

Aj druhé preteky seriálu potvrdili, že najlepšie pripravené monoposty majú tímy Red Bull, McLaren a Ferrari. S veľmi malým odstupom za nimi je Renault. Mercedes ani v tejto sezóne nevie držať s nimi krok a tak jazdci Schumacher ani Rosberg na ne nemajú. Rus Petrov na druhom Renaulte bojoval o miesto v druhej päťke, po nedobrovoľnom opustení dráhy štyri kolá pred koncom mal však haváriu a preteky po "rallye skoku" pri návrate na trať nedokončil.

Výsledky Veľkej ceny Malajzie (56 kôl, 310,408 km)

1. Sebastian Vettel Nem./Red Bull 1:37:39,832 h
2. Jenson Button V. Brit./McLaren +3,261 s
3. Nick Heidfeld Nem./Renault +25,075
4. Mark Webber Aus./Red Bull +26,384
5. Felipe Massa Braz./Ferrari +36,958
6. Fernando Alonso Špan./Ferrari +57,248
7. Kamui Kobajaši Jap./Sauber +1:06,439 min
8. Lewis Hamilton V. Brit./McLaren +1:09,957
8., 9. Michael Schumacher Nem./Mercedes +1:24,896
10. Paul Di Resta V. Brit./Force India +1:31,563
11. Adrian Sutil Nem./Force India +1:41,379
12. Nico Rosberg Nem./Mercedes - 1 kolo
13. Sébastien Buemi Švaj./Toro Rosso - 1 kolo
14. Jaime Alguersuari Špan./Toro Rosso - 1 kolo
15. Heikki Kovalainen Fín./Lotus - 1 kolo
16. Timo Glock Nem./Virgin - 2 kolá
17. Vitalij Petrov Rus./Renault - 4 kolá

Preteky nedokončili

Pastor Maldonado Ven./Williams
Narain Karthikeyan Ind./ Hispania
Rubens Barrichello Braz./Williams
Sergio Pérez Mex./Sauber
Jarno Trulli Tal./Lotus
Jérome d'Ambrosio Belg./Virgin
Vitantonio Liuzzi Tal./Hispania

Priebežné poradie (po 2 z 20 pretekov)

1. Sebastian Vettel 50 bodov
2. Jenson Button 26
3. Lewis Hamilton 24
4. Mark Webber 22
5. Fernando Alonso 20
6. Felipe Massa 16
7.-8.Vitalij Petrov 15
Nick Heidfeld 15
9.-10.Sébastien Buemi 4
Kamui Kobajaši 4
11.-13.Adrian Sutil 2
Michael Schumacher 2
Paul Di Resta 2

Priebežné poradie v Pohári konštruktérov

1. Red Bull 72 bodov
2. McLaren 50
3. Ferrari 36
4. Renault 30
5.-7.Toro Rosso 4
Force India 4
Sauber 4
8. Mercedes 2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."