VC Mexika: Rosberg konečne opäť vyhral

Utorok, 03 november 2015

V Mexiku sa nemecký pilot mercedesu Nico Rosberg nakoniec predsa len dočkal a štvrtým víťazstvom v sezóne odvrátil hrozbu krajana Sebastiana Vettela v boji o titul vicemajstra sveta. Druhý na Veľkej cene Mexika, sedemnástych pretekov seriálu formuly 1, skončil už istý majster sveta Brit Hamilton z rovnakého tímu a tretí v cieli bol Fín Valtteri Bottas na Williamse. Vettel po defekte a viacerých jazdeckých chybách nakoniec "napichol" svoj Ferrari do bariér a v pretekoch skončil.

1 Nico Rosberg
Nico Rosberg prelomil smolu a po vyhratej kvalifikácii vyhral aj Veľkú cenu Mexika

Kvalifikáciu vyhral Nico Rosberg podobne ako pred týždňom v USA, teraz však svoju výhodu na štarte premenil na víťazstvo v pretekoch. Jeho tímový partner Hamilton sa zrejme uspokojil aj s druhým miestom, akoby si chcel s Rosbergom udržať v rámci tímu priateľský vzťah. Po USA už istý majster sveta ani po štarte nebol tak agresívny ako pred týždňom a pokojne si udržiaval za Rosbergom malý odstup s tým, že ak bude treba, odrazí Vettelov útok na mercedesy.

Seba ani Rosberga nemusel brániť, pretože Vettel najprv stratil po defekte pneumatiky a potom po jazdeckými chybami, ktoré mohli vyplývať z prílišnej nervozity, keďže mu išlo o celkové druhé miesto v seriáli, na mercedesy nedosiahol. Vettel chcel zrejme učiniť zadosť svojim optimistickým predštartovým vyhláseniam, najmä tým po vcelku vydarenej kvalifikácii, kde skončil tretí za Rosbergom a Hamiltonom. Veril, že Ferrari bude v pretekoch tak rýchle, že sa vyrovná mercedesom a môže tak dosiahnuť dobrý výsledok.

Štart najlepšie zvládol Rosberg a ujal sa vedenia pred Hamiltonom. Vettelovi štart nevyšiel a prepadol sa najskôr na štvrté a potom na piate miesto za Austrálčana Ricciarda a Rusa Kvjata, jazdcov tímu Red Bull. Potom musel Vettel kvôli defektu pneumatiky do boxov a spadol na 14. miesto. Jeho nervozita zrejme vrcholila a chyby spôsobili nakoniec to, že po šmyku v jednej zo zákrut skončil v bariére a bol koniec. Rosberg tak svojim víťazstvom nielenže zmazal manko štyroch bodov na dovtedy priebežne druhého Vettela, ale teraz má náskok 21 bodov. To je dve podujatia pred koncom sezóny pre Rosberga sľubný náskok na to, aby skončil v seriáli celkovo druhý.

Tretí v Mexiku skončil Fín Bottas po veľkom boji s jazdcami Red Bullu Kvjatom a Ricciardom a zaznamenal tak v tomto roku druhé pódiové umiestnenie. Rus bol v týchto pretekoch, podobne ako v USA, blízko k pódiu, nakoniec však skončil štvrtý a jeho tímový partner Ricciardo piaty. Šiesty v cieli bol Brazílčan Felipe Massa na monoposte Williams.

2 Sergio Perez
Mexičan Sergio Perez z Force India mal radosť na domácich pretekoch z ôsmeho miesta

Do najlepšej desiatky sa ešte dostali obaja jazdci tímu Force India Nico Hülkenberg s domácim Mexičanom Sergiom Perezom, tiež mladý Holanďan Max Verstappen z Toro Rosso a Romain Grosjean z Lotusu. Cieľom okrem už spomínaného Vettela neprešiel ani druhý člen tímu Ferrari Kimi Räikkönen, ktorý si po kolízii z Fínom Bottasom zlomil záver pravého zadného kolesa a musel odstúpiť. Cieľ neuvidel ani Fernando Alonso z tímu McLaren. Druhý pretekár tohto tímu, Brit Jenson Button, bol v cieli štrnásty.

Veľká cena Mexika sa do kalendára F1 vrátila po 23 rokoch, keď naposledy sa tu jazdilo v roku 1992, to ešte na starom neupravenom okruhu. Vtedy bol víťazom Brit Nigel Mansell, ktorý sa teraz do Mexika vrátil ako moderátor rozhovoru s trojicou jazdcov na pódiu.

Predposledný diel seriálu F1, Veľká cena Brazílie, sa uskutoční 15. novembra na okruhu Interlagos v Sao Paulo.

Výsledky Veľkej ceny Mexika

1. Nico RosbergNem./Mercedes1:42:35,078 hod
2. Lews HamiltonV. Brit./Mercedes+1,954 s
3. Valtteri BottasFín./Williams+14,592
4. Daniil KvjatRus./Red Bull+16,572
5. Daniel RicciardoAustr./Red Bull+19,682
6. Felipe MassaBraz./Williams+21,493
7. HülkenbergNem./Force India+25,860
8. Sergio PerezMex./Force India+34,343
9. Max VerstappenHol./Toro Rosso+35,229
10. Romain GrosjeanFranc./Lotus+37,934

Priebežné poradie jazdcov (po 17 z 19 podujatí)

1. Lewis Hamilton (V. Brit.) Mercedes345 bodov - istý majstrovský titul
2. Nico Rosberg272 bodov
3. Sebastian Vettel251
4. Valtteri Bottas126
5. Kimi Räikkönen123
6. Felipe Massa117
7. Daniil Kvjat88
8. Daniel Ricciardo84
9. Sergio Perez66
10. Max Verstappen47

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes617 bodov - istý víťaz
2. Ferrari374
3. Williams243
4. Red Bull172
5. Force India112
6. Lotus71
7. Toro Rosso65
8. Sauber36
9. McLaren27
10. Marussia0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.