VC Nemecka: taktizovanie Ferrari

Pondelok, 26 júl 2010

Tímová réžia nie je vo formule 1 dovolená. Inak by Brazílčan Massa zvíťazil v Nemecku na okruhu Hockenheim spôsobom štart cieľ. Keď však v 47. kole dostal cez rádio informáciu, že Alonso je rýchlejší a vzápätí otázku, či informácii rozumel, Brazílčan za zákrutou číslo šesť pridal potom len polovičný plyn a Alonso sa hravo dostal na pozíciu vedúceho jazdca. Ferrari získalo dvojité víťazstvo, ale v opačnom garde ako črtalo, čo síce stálo stajňu z Maranella stotisíc eur, ale či prípadný neskorší zisk titulu majstra sveta pre Alonsa za to nestojí?

Massa a Alonso
Massa, za ním Alonso. Po 47 kole bolo poradie na čele po tom, čo Brazílčan "dobrovoľne" pustil Španiela pred seba, opačné. Radosť z toho určite nemal najmä brazílsky jazdec

Alonso vyhral v tomto roku druhé preteky v seriáli majstrovstiev sveta F1. Po desiatich podujatiach mal v priebežnom hodnotení pred Veľkou cenou Nemecka 98 bodov, Massa len 67, teda o 31 bodov menej. Dvadsaťpäť bodov za víťazstvo v Nemecku pre Španiela by znamenalo, že by mal celkom 123 bodov, kým Brazílčan len 92 a k vedúcemu Hamiltonovi by sa viac priblížil Alonso. A tak si vo Ferrari povedali: nech vyhrá Španiel, bude mať menšiu stratu na Hamiltova a väčšiu šancu na titul.

Špekulácie Ferrari síce nezostali nepotrestané (Ferrari zaplatí pokutu 100 tisíc dolárov), ale zámer tímu z Maranella priblížiť sa k Hamiltonovi vyšiel. A peniaze? Tie boli a budú. Lenže takéto taktizovanie Ferrari v ďalších podujatiach už možné určite nebude a tím Ferrari si musí dávať veľký pozor, aby podobnými manévrami nestratil viac než by mohol získať. Nebudeme však predbiehať udalostiam a nechajme sa prekvapiť tým, čo nám prinesie zostávajúcich osem veľkých cien, resp. už najbližšia tento víkend na maďarskom Hungaroringu. A aj keď výsledky zatiaľ zostali v platnosti, prípad Ferrari ešte nie je uzavretý a bude ho riešiť Svetová rada FIA.

Druhý na Hockenheime skončil Felipe Massa. Ten Massa, čo presne pred rokom, 25. júla 2009 utrpel zranenie hlavy, keď oceľová pružinka z Barrichellovho monopostu takmer ukončila jeho život. Teraz po roku sa mohol radovať z víťazstva, ale jeho tím zvolil taktiku zameranú na víťazstvo Alonsa. Takže smútok či sklamanie v cieli na tvári Massu neboli neopodstatnené, podobne nie príliš radostný, či dokonca kyslý úsmev Alonsa na stupňoch pre víťazov.

Z kvalifikácie najrýchlejší Vettel nemal najlepší štart a už po prvej zákrute boli pred ním Massa i Alonso. Na štvrtú priečku sa zaradil Hamilton. Webber sa zo štvrtého miesta prepadol na piate, šiesty bol Button, siedmy Kubica, ôsmy Schumacher (poskočil z 11. miesta) a deviaty Rosberg.

Približne takéto poradie trvalo počas celých nie príliš dramatických pretekov. Dokonca ani zmena na prvom a druhom mieste medzi Massom a Alonsom mala veľmi pokojný priebeh. Malý rozruch prinieslo len 21. kolo, keď sa Alonso pokúsil dostať sa pred Massu, ten si však svoje postavenie udržal. V ďalších kolách však Massa zajazdil rýchle kolá a Alonsovi sa vzdialil.

Po "výmene" pozícií na čele už Alonso jazdil neohrozene a zvíťazil pred Massom, a jazdci na červených monopostoch zaznamenali v sezóne už druhé double. Tretí skončil Vettel, štvrtý Hamilton, za ním Button, Webber, Kubica, Rosberg, Schumacher a desiatku uzatváral Petrov.

Veľká cena Nemecka (67 kôl, 306,458 km)

1. Fernando AlonsoŠpan/Ferrari1:27:38,864 h
2. Felipe MassaBraz./Ferrari+4,196 s
3. Sebastian VettelNem./ Red Bull5,121
4. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren26,896
5. Jenson ButtonV. Brit./McLaren29,842
6. Mark WebberAustr./Red Bull43,606
7. Robert KubicaPoľ./Renault+1 kolo
8. Nico RosbergNem./Mercedes+1 kolo
9. Michael SchumacherNem./Mercedes+1 kolo
10. Vitalij PetrovRus./Renault+1 kolo
11. Kamui KobajašiJap./Sauber+1 kolo
12. Rubens BarrichelloBraz./Williams+1 kolo
13. Nico HülkenbergNem./Williams+1 kolo
14. Pedro de la RosaŠpan/Sauber+1 kolo
15. Jaime AlguersuariŠpan./Toro Rosso+1 kolo
16. Vitantonio LiuzziTal./Force India+2 kolá
17. Adrian SutilNem./Force India+2 kolá
18. Timo GlockNem./Virgin+3 kolá
19. Bruno SennaBraz./Hispania+4 kolá

Preteky nedokončili

  • Sebastien Buemi - Švajč./Toro Rosso
  • Jarno Trulli - Tal./Lotus
  • Sakono Jamamoto - Jap./Hispania
  • Lucas di Grassi - Braz./Virgin
  • Heikki Kovalainen - Fín./Lotus

Priebežné poradie jazdcov (po 11 z 19 podujatí)

1. Lewis Hamilton157 bodov
2. Jenson Button143
3. Mark Webber136
4. Sebastian Vettel136
5. Fernando Alonso123
6. Nico Rosberg94
7. Robert Kubica89
8. Felipe Massa85
9. Michael Schumacher38
10. Adrian Sutil35
11. Rubens Barrichello29
12. Kamui Kobajaši15
13. Vitantonio Liuzzi12
14. Sebastien Buemi7
15. Vitalij Petrov7
16. Jaime Alguersuari3
17. Nico Hülkenberg2

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. McLaren300 bodov
2. Red Bull Racing272
3. Ferrari208
4. Mercedes132
5. Renault96
6. Force India47
7. Williams31
8. Sauber15
9. Toro Rosso10

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5