VC Rakúska F1 korisťou Holanďana Verstappena

Nedeľa, 30 jún 2019

Víťazom Veľkej ceny Rakúska formuly 1na okruhu Red Bull v Spielbergu je Holanďan Max Verstappen. Vyhral po jemu vlastnom tvrdom a nešetrnom útoku na Monačana Carlesa Leclerca. Tretí v cieli bol Fín Vartteri Bottas.

Ferrari v Verstappem
Charles Leclerc a Max Verstappen v momente predbiehania

Leclerc na Ferrari ako víťaz kvalifikácie najlepšie odštartoval a jazdil na čele až do predbiehacieho manévru Verstappena na monoposte Red Bull dne kolá pred koncom pretekov. Verstappen nasadil pekelné tempo po tom, ako v závere pretekov prezul na nové pneumatiky a mal spomedzi jazdcov, čo jazdili pred ním, najčerstvejšie.

Holanďan to využil a postupne sa dostal pred Vettela, Hamiltona i Bottasa a útočiť začal na vedúceho Leclerca. Ten akoby trošku podcenil situáciu a Verstappen sa pomerne rýchlo dostal za jeho chrbát. Prvému útoku Leclerc ešte odolal, ten nasledujúci už Verstappenovi vyšiel aj za cenu, že súpera vytlačil mimo trať.

Ak by Leclerc jazdil rovnako tvrdo ako Verstappen a nenechal sa vytlačiť mimo trať, skončilo by sa to najskôr kolíziou a víťazom by bol niekto tretí. Nestalo sa a Verstappen presadil svoju neoblomnú tvrdosť a vyhral.

Prípad po pretekoch riešili športoví komisári a rozhodli, že pôvodné výsledky platia, že v danej situácii išlo len o pretekársky incident a Verstappenovi neudelili žiadny trest. Po koľký raz sa to drzému Verstappenovi takto prepieklo?!

Verstappen po pretekoch žiaril šťastím, aj celý tím Red Bullu. Vo Ferrari aspoň dúfali, že športoví komisári spravodlivo posúdia celý incident. Ale obrať Verstappena a Red Bull na rakúskej pôde o triumf, na to by bolo treba asi až príliš veľa odvahy.

Rakúska Veľká cena okrem tejto príhody priniesla aj ďalšie. Redd Bull, ktorý v minulom roku prešiel od motorov Renault k motorom Honda, po prvý raz slávil úspech v podobe víťazstva s novým motorom, prvého pre Hondu od roku 2006, a po tom, ako sa Honde nedarili, naposledy u McLarena.

Druhou zaujímavosťou je, že mercedesy nevyhrali kvalifikáciu a neuspeli ani v pretekoch, keď Bottas bol tretí (chýbalo len pár zákrut a skončil by štvrtý za Vettelom) a Hamiltom až piaty.

A ďalšou, že stajňa z Maranella akoby preberali štafetu od štuttgartského mercedesa. Či to bude tak aj na najbližších pretekoch 14. júla na Veľkej cene Veľkej Británie na okruhu Silverstone, to sa dozvieme už o dva týždne.

Video

https://www.formula1.com/en/latest/article.verstappen-keeps-austrian-grand-prix-victory-after-stewards-investigation.63E1CoX0wclcdgYxfBsnPn.html

Výsledky VC Rakúska

1. Max VerstappenHol.Red Bull1:22:01,822 h
2. Charles LeclercMon.Ferrari+2,724 s
3. Valtteri BottasFín.Mercedes+18,960
4. Sebastian VettelNem.Ferrari+19,610
5. Lewis HamiltonV.Brit.Mercedes+22,805
6. Lando NorrisV.Brit.McLaren+1 kolo
7. Pierre GaslyFranc.Red Bull+1 kolo
8. Carlos SainzŠpan.McLaren+1 kolo
9. Kimi RäikkönenFín.Alfa Romeo+1 kolo
10. Antonio GiovinazziTal.Alfa Romeo+1 kolo

Priebežné poradie jazdcov (po deviatich podujatiach)

1. Lewis Hamilton197 b
2. Valtteri Bottas166
3. Max Verstappen126
4. Sebastian Vettel123
5. Charles Leclerc105
6. Pierre Gasly43
7. Carlos Sainz30
8. Lando Norris22
9. Kimi Räikkönen21
10. Daniel Ricciardo16

Autor: J. Goldberger
Foto: formula 1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.