VC Rakúska: Súboj Rosberg - Hamilton sa vyostruje

Utorok, 05 júl 2016

Preteky formuly 1 sa nesú už druhý rok v znamení súboja jazdcov mercedesu Nico Rosberga a Lewisa Hamiltona a vidí sa, že ich súboj sa zostruje. Do tohto rámca zapadla aj Veľká cena Rakúska na okruhu v Spielbergu. Nečakaný záver pripravil Rosberga v samotnom závere o víťazstvo, ktoré mal na dosah. Z víťazstva sa tak tešil jeho rival z tímu Hamilton. Druhý skončil Holanďan Max Verstappen z tímu Red Bull a tretí Kimi Räikkönen na Ferrari. Rosberg prišiel do cieľa až štvrtý.

Rosberg - Hamilton
Súboj Rosberga s Hamiltonom krátko predtým ako došlo k ich vzájomnej kolízii

Po vyhlásení Hamiltona, že jeho vzťah s tímovým partnerom je teraz najlepší ako kedy predtým, to v úplnom závere rakúskej veľkej ceny tak nevyzeralo. V poslednom 71. kole sa Hamilton dotiahol na vedúceho Rosberga na menej ako jednu sekundu a mohol tak využiť systém DRS svojho mercedesa. Rosberg ako jazdec vpredu mal zasa možnosť voľby jazdnej stopy. Hamilton aj teraz ako už viackrát v predošlých pretekoch bol až neúprosne tvrdý a došlo ku kontaktu ich monopostov. Po ňom Brit pokračoval ďalej bez ujmy, pričom Rosberg pre poškodené predné krídlo stratil rýchlosť a pred neho sa dostali tak Verstappen ako aj Räikkönen.

Kolízia Hamiltona s Rosbergom mohla pamätníkov formuly 1 vrátiť o viac ako dve desaťročia do minulosti, keď v roku 1994 bojovali v Austrálii v posledných pretekoch sezóny Michael Schumacher a Damon Hill o titul majstra sveta. Schamacher viedol priebežne pred Hillom o dva body. V 36. kole pretekov sa na čele jazdiaci Schumacher dostal mimo trať a pravou stranou svojho monopostu sa oprel o múr, ktorý ho vrátil na trať pred Hilla, ktorý sa snažil dostať sa pred Schumachera. Ten však svoju pozíciu bránil, zavadil o Hillovo koleso a Schumacher skončil v bariére z pneumatík. Ani Hill však preteky nedokončil pre odtrhnutý záves kolesa. Majstrom sveta sa stal Schumacher, keďže ani jeden z nich nebodoval, vinilo ho však z úmyselne zavinenej nehody.

Vráťme sa však do súčasnosti a pripomeňme si, že tých vzájomných kolízií jazdcov mercedesu je viac ako dosť. Tak napríklad 12. júna tohto roku na VC Kanady došlo medzi Rosbergom a Hamiltonom ku kolízii, keď Rosbergovi už v prvej zákrute po štarte nezostal pri Hamiltonovi priestor na asfalte a musel mimo trať. Výsledok? Hamilton vyhral, Rosberg bol v cieli až piaty.

Čo chcel tým autor povedať? Hlavne to, že v tíme mercedes nie je pohoda medzi jazdcami, že panuje až prílišná rivalita. Tvrdosť do súbojov akoby vnášal najmä Hamilton, ktorý je až príliš ctižiadostivý a neznáša prehry, hlavne nie s Rosbergom. Ako sa to medzi nimi bude vyvíjať ďalej, uvidíme najbližší víkend už 10. júla, kedy je na programe Veľká cena Veľkej Británie na okruhu v Silverstone.

A čo zvyšok štartového pola? Za Rosbergom na piatom mieste skončil Daniel Ricciardo z Red Bullu, šiesty Jenson Button na McLarene. Siedmy v cieli bol Romain Grosjean na monoposte Haas, ôsmy Carlos Sainz (Toro Rosso), deviaty Valtteri Bottas (Williams) a desiaty s jedným premiérovým bodom nováčik F1 Pascal Wehrlein na nováčikovskom monoposte Manor. Sebastian Vettel nedošiel do cieľa, keď havaroval z prvého miesta. Havaroval aj Rus Daniil Kvjat a ku koncu pretekov z bodovanej pozície aj Mexičan Sergio Perez. Alonso, Massa a Hülkenberg preteky nedokončili pre technické problémy svojich monopostov.

Výsledky Veľkej ceny Rakúska

1. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes1:27:38,107 hod
2. Max VerstappenHol./Red Bull+5,719 s
3. Kimi RäikkönenFín./Ferrari+6,024
4. Nico RosbergNem./Mercedes+16,710
5. Daniel RicciardoAustr./Red Bull+30,981
6. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+37,706
7. Romain Grosjean Franc./Haas+44,668
8. Carlos Sainz Špan./Toro Rosso+47,400
9. Valtteri Bottas Fín./Williams- 1 kolo
10. Pascal Wehrlein Nem./Manor- 1 kolo
11. E. Gutierrez Mex./Haas- 1 kolo
12. Jolyon Palmer V. Brit./Renault- 1 kolo
13. Felipe Nasr Braz./Sauber- 1 kolo
14. Kevin Magnussen Dán./Renault- 1 kolo
15. Marcus Ericsson Švéd./Sauber- 1 kolo
16. Rio Haryanto Indonéz./Manor- 1 kolo

Preteky nedokončili

  • Sergio Perez - Mex./Force India
  • Fernando Alonso - Špan./McLaren
  • Nico Hülkenberg - Nem./Force India
  • Felipe Massa - Braz./Williams
  • Sebastian Vettel - Nem./Ferrari
  • Daniil Kvjat - Rus./Toro Rosso

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 21 podujatí)

1. Nico Rosberg153 bodov
2. Lewis Hamilton142
3. Sebastian Vettel96
4. Kimi Räikkönen96
5. Daniel Ricciardo88
6. Max Verstappen72
7. Valtteri Bottas54
8. Sergio Perez39
9. Felipe Massa38
10. Romain Grosjean28
11. Daniil Kvyat22
12. Carlos Sainz22
13. Nico Hulkenberg20
14. Fernando Alonso18
15. Jenson Button13
16. Kevin Magnussen6
17. Pascal Wehrlein1
18. Stoffel Vandoorne1
19. Esteban Gutierrez0
20. Jolyon Palmer0
21. Marcus Ericsson0
22. Felipe Nasr0
23. Rio Haryanto0

Priebežné poradie tímiv (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes295 bodov
2. Ferrari192
3. Red Bull168
4. Williams92
5. Force India59
6. Toro Rosso36
7. McLaren32
8. Haas28
9. Renault6
10. Manor1
11. Sauber Ferrari0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula 1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.