VC Talianska na Monze vyhral Vettel

Pondelok, 09 september 2013

Preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly jeden sa pomaly stávajú nudnými. Príliš vzrušujúcou nebola ani Veľká cena Talianska na okruhu v Monze, ktorá sa celá niesla v réžii lídra seriálu Sebastiana Vettela, ktorý zvíťazil pred Fernandom Alonsom a Markom Webberom.

Alonso - Vettel - Surtees
Na stupeň víťazov prišiel Alonsovi a Vettelovi (aj Webberovi, ktorý na zábere chýba) zablahoželať John Surtees, bývalý majster sveta, ktorý tituly získal na motocykli i v F1

Jazdec stajne Red Bull s prehľadom vyhral Veľkú cenu Talianska, ktorú by bol rád ovládol tím Ferrari, alebo aspoň jeho prvý muž, Španiel Fernando Alonso. Ten síce skončil druhý hneď za Vettelom, ale talianski tifossi si želali vidieť na najvyššom stupni práve tohto Španiela, ktorý by tak v ďalšom priebehu seriálu mohol lepšie miešať karty o titul. Tretí na Monze bol druhý pilot Red Bullu Mark Webber.

Ak si odmyslíme chvíle pitstopov, tak Sebastian Vettel triumfoval v Monze systémom štart - cieľ. Svoje ambície naznačil Vettel už pred samotnými pretekmi, keď jasne vyhrával v tréningoch a najlepší bol aj v kvalifikácii. Prakticky nemal súpera a konkurenciu tak zatlačil úplne do pozadia. Aj v samotných pretekoch sa potom súperi pozerali len na jeho chrbát a víťazstvom urobil 26 ročný Nemec dôležitý krok na ceste k zisku štvrtého titulu majstra sveta.

Nemecký trojnásobný majster sveta odštartoval z prvého miesta štartového roštu veľmi dobre. Massa zo štvrtej štartovej priečky bol hneď za ním, Webber tretí, štvrtý Alonso, piaty Hülkenberg a šiesty Rosberg. Hamilton sa nedostal do tretej časti kvalifikácie, podobne ani Räikkönen či Grosjean. Ohrozovať na bodoch Vettela tak mohol jedine Alonso, ktorý sa už vo štvrtom kole dostal na tretiu pozíciu pred Webbera a potom aj pred Massu na druhú priečku.

Alonso jazdil za Vettelom s odstupom približne šiestich sekúnd, ale bližšie sa k lídrovi seriálu nedokázal priblížiť. Takto to obom pilotom vydržalo až do cieľa. Webber sa prebil na tretie miesto pred Massu, ktorý skončil štvrtý. Piaty bol Hülkenberg a šiesty Rosberg. Hamilton a Grosjean nakoniec predsa bodovali za ôsme a deviate miesto.

Vettel zvíťazil v tejto sezóne už po šiesty raz, čo je presná polovica z odjazdených podujatí. Upevnil si tak líderskú pozíciu v priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta. Aj keď do jeho skončenia ostáva odjazdiť ešte sedem veľkých cien, Vettelov náskok 53 bodov je príliš veľký na to, aby ho niekto, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, ohrozil. Ak to však pôjde Vettelovi a Red Bullu ďalej tak ako doteraz, potom nádej Alonsa, prípadne Hamiltona (Mercedes) je mizivá. Verme však, že šampionát F1 neskončí nudne a ešte nás čaká jeho zaujímavý a napínavý záver.

Monza ukončila európsku časť seriálu. Pokračovať bude o necelé dva týždne, 22. septembra, kedy sa pôjde Veľká cena Singapuru.

Výsledky Veľkej ceny Talianska (53 kôl, 306,720 km):

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:18:33,352 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+5,467 s
3. Mark WebberAustr./Red Bull+6,350
4. Felipe MassaBraz./Ferrari+9,361
5. Nico HülkenbergNem./Sauber+10,355
6. Nico RosbergNem./Mercedes+10,999
7. Daniel RicciardoAustr./Toro Rosso+32,329
8. Romain GrosjeanFranc./Lotus+33,130
9. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+33,527
10. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+38,327

Priebežné poradie jazdcov (po 12 podujatiach z 19)

1. Sebastian Vettel222 bodov
2. Fernando Alonso169
3. Lewis Hamilton141
4. Kimi Räikkönen134
5. Mark Webber130
6. Nico Rosberg104
7. Felipe Massa79
8. Romain Grosjean57
9. Jenson Button48
10. Paul di Resta36

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull352 bodov
2. Ferrari248
3. Mercedes245
4. Lotus-Renault191
5. McLaren66
6. Force India61

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.