VC Talianska na Monze vyhral Vettel

Pondelok, 09 september 2013

Preteky seriálu majstrovstiev sveta formuly jeden sa pomaly stávajú nudnými. Príliš vzrušujúcou nebola ani Veľká cena Talianska na okruhu v Monze, ktorá sa celá niesla v réžii lídra seriálu Sebastiana Vettela, ktorý zvíťazil pred Fernandom Alonsom a Markom Webberom.

Alonso - Vettel - Surtees
Na stupeň víťazov prišiel Alonsovi a Vettelovi (aj Webberovi, ktorý na zábere chýba) zablahoželať John Surtees, bývalý majster sveta, ktorý tituly získal na motocykli i v F1

Jazdec stajne Red Bull s prehľadom vyhral Veľkú cenu Talianska, ktorú by bol rád ovládol tím Ferrari, alebo aspoň jeho prvý muž, Španiel Fernando Alonso. Ten síce skončil druhý hneď za Vettelom, ale talianski tifossi si želali vidieť na najvyššom stupni práve tohto Španiela, ktorý by tak v ďalšom priebehu seriálu mohol lepšie miešať karty o titul. Tretí na Monze bol druhý pilot Red Bullu Mark Webber.

Ak si odmyslíme chvíle pitstopov, tak Sebastian Vettel triumfoval v Monze systémom štart - cieľ. Svoje ambície naznačil Vettel už pred samotnými pretekmi, keď jasne vyhrával v tréningoch a najlepší bol aj v kvalifikácii. Prakticky nemal súpera a konkurenciu tak zatlačil úplne do pozadia. Aj v samotných pretekoch sa potom súperi pozerali len na jeho chrbát a víťazstvom urobil 26 ročný Nemec dôležitý krok na ceste k zisku štvrtého titulu majstra sveta.

Nemecký trojnásobný majster sveta odštartoval z prvého miesta štartového roštu veľmi dobre. Massa zo štvrtej štartovej priečky bol hneď za ním, Webber tretí, štvrtý Alonso, piaty Hülkenberg a šiesty Rosberg. Hamilton sa nedostal do tretej časti kvalifikácie, podobne ani Räikkönen či Grosjean. Ohrozovať na bodoch Vettela tak mohol jedine Alonso, ktorý sa už vo štvrtom kole dostal na tretiu pozíciu pred Webbera a potom aj pred Massu na druhú priečku.

Alonso jazdil za Vettelom s odstupom približne šiestich sekúnd, ale bližšie sa k lídrovi seriálu nedokázal priblížiť. Takto to obom pilotom vydržalo až do cieľa. Webber sa prebil na tretie miesto pred Massu, ktorý skončil štvrtý. Piaty bol Hülkenberg a šiesty Rosberg. Hamilton a Grosjean nakoniec predsa bodovali za ôsme a deviate miesto.

Vettel zvíťazil v tejto sezóne už po šiesty raz, čo je presná polovica z odjazdených podujatí. Upevnil si tak líderskú pozíciu v priebežnom hodnotení seriálu majstrovstiev sveta. Aj keď do jeho skončenia ostáva odjazdiť ešte sedem veľkých cien, Vettelov náskok 53 bodov je príliš veľký na to, aby ho niekto, pokiaľ sa nič mimoriadne nestane, ohrozil. Ak to však pôjde Vettelovi a Red Bullu ďalej tak ako doteraz, potom nádej Alonsa, prípadne Hamiltona (Mercedes) je mizivá. Verme však, že šampionát F1 neskončí nudne a ešte nás čaká jeho zaujímavý a napínavý záver.

Monza ukončila európsku časť seriálu. Pokračovať bude o necelé dva týždne, 22. septembra, kedy sa pôjde Veľká cena Singapuru.

Výsledky Veľkej ceny Talianska (53 kôl, 306,720 km):

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:18:33,352 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+5,467 s
3. Mark WebberAustr./Red Bull+6,350
4. Felipe MassaBraz./Ferrari+9,361
5. Nico HülkenbergNem./Sauber+10,355
6. Nico RosbergNem./Mercedes+10,999
7. Daniel RicciardoAustr./Toro Rosso+32,329
8. Romain GrosjeanFranc./Lotus+33,130
9. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+33,527
10. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+38,327

Priebežné poradie jazdcov (po 12 podujatiach z 19)

1. Sebastian Vettel222 bodov
2. Fernando Alonso169
3. Lewis Hamilton141
4. Kimi Räikkönen134
5. Mark Webber130
6. Nico Rosberg104
7. Felipe Massa79
8. Romain Grosjean57
9. Jenson Button48
10. Paul di Resta36

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull352 bodov
2. Ferrari248
3. Mercedes245
4. Lotus-Renault191
5. McLaren66
6. Force India61

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.