Veľká cena Austrálie otvorila sezónu F1

Pondelok, 18 marec 2019

Valteri Bottas víťazstvom na Veľkej cene Austrálie otvoril novú sezónu formuly 1. Z druhej pozície na štarte vydareným štartom prekvapil víťaza kvalifikácie a tímového partnera z mercedesu Lewisa Hamiltova a vedenie v pretekoch si udržal až do cieľa.

1 Ricciardo - Renault
Austrálčan čan Daniel Ricciardo po poškodení predného krídla preteky nedokončil

Druhý v cieli bol Hamilton a tretí Holanďan Verstappen z tímu Red Bull, ktorý štartoval s motorom Honda, ktorý stajňa Red Bull vymenila za doterajší Renault. Vettel s Ferrari síce odštartoval ako tretí, ale Verstappen sa lepšou taktikou tímu pri pit stopoch dostal pred neho.

Druhý pilot Ferrari, francúzsky nováčik Leclerc, ktorý v novej sezóne nahradil Fína Räikkonena, predbehol pravdepodobne bez súhlasu tímu Vettela, potom si však miesta vymenili a Francúz bol v cieli piaty.

V úvode pretekov doplatil na poštartovú tlačenicu Austrálčan Ricciardo, už v novom tíme Ranault, keď sa dostal na trávnik mimo trať a poškodil si predné krídlo. Zabočil do boxov, kde mu ho vymenili, ale neskôr z pretekov odstúpil. Lepšie si viedol jeho tímový partner Nemec Hülkenberg, keď skončil siedmy za Magnussenom z amerického tímu Haas.

Kimi Räikkonen po odchode z Ferrari je v novom tíme i monoposte Alfa Romeo. V cieli bol ôsmy, čo na začiatok je určite pekný úspech. To ešte mal smolu, keď po probléme s brzdami musel neplánovane do boxov.

Deviate a desiate miesto v cieli obsadili Lance Stroll (Racing Point ) a Daniil Kvyat (Toro Rosso), obaja s mankom jedného kola.

Výsledky VC Austrálie

1. Valtteri BottasMercedes1:25.27.325 hod
2. Lewis HamiltonMercedes+20.886 s
3. Max VerstappenRed Bull+22.520
4. Sebastian VettelFerrari+57.109
5. Charles LeclercFerrari+58.230
6. Kevin MagnussenHaas+1:27.156 min
7. Nico HülkenbergRenault-1 kolo
8. Kimi RäikkönenAlfa Romeo-1 kolo
9. Lance StrollRacing Point-1 kolo
10. Daniil KvyatToro Rosso-1 kolo

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
goodyear-compact
Goodyear uvádza na trh nový rad pneumatík Powerload, ktoré zvyšujú produktivitu práce, majú dlhšiu životnosť a znižujú prevádzkové náklady. Doplnené sú o významné moderné technológie, ktoré boli špeciálne navrhnuté pre kompaktné kolesové nakladače a malé grejdre. Využívajú sa v stavebníctve, pri nakládke materiálov, v logistickej podpore, v poľnohospodárstve a aj pri úpravách terénu. Pneumatiky Goodyear Powerload zahŕňajú novú technológiu Smooth Guard, vrátane extra silnej a hladkej vrstvy gumy v oblasti ramien a bočnice. Tá pneumatikám nového radu prepožičiava maximálnu robustnosť a zvyšuje odolnosť proti rezným ranám a poškodeniu kostry, zároveň posilňuje konštrukciu bočníc, zvyšuje stabilitu a uľahčuje ovládateľnosť strojov. Dezén behúňa je inšpirovaný osvedčeným Goodyear TL-3A+. Pre Powerload bol upravený pre rozmer 18" a 20".
AAA-AUTO
Spoločnosť Aures, do ktorej siete patria AAA Auto Mototechna, Auto Diskont a Driverama, ponúka takmer 160 voľných pracovných pozícií. Nové personálne posily potrebuje vzhľadom na vysoký dopyt po jazdených autách a rekordný predaj v celej sieti svojich pobočiek. V prvom štvrťroku tohto roku sa v celom holdingu Aures predalo najviac vozidiel v porovnaní s rovnakým období roka počas 30-ročnej existencie spoločnosti. Nových pracovníkov si vyžaduje aj rozvoj pobočkovej siete spoločnosti Driverama, ktorá obchoduje online s jazdenými vozidlami v Nemecku. Aures spustil tiež vlastný talentový program, ktorého cieľom je hľadať nových manažérov priamo medzi vlastnými zamestnancami.
mini
Priaznivci a majitelia prémiových kompaktných automobilov značky Mini a starších klasických Mini sa počas posledného víkendu stretli na 29. ročníku Slovenského zrazu značky a užívali si tri dni príťažlivého programu v príjemnej rodinnej atmosfére a dobrej nálade. Spestrila ho aj navigačná rallye a turistické prechádzky cez unikátne Jánošíkove diery. Zraz majiteľov Mini sa konal v okolí Autocampingu Belá-Nižné Kamence, neďaleko Terchovej v malebnom Jánošíkovom kraji. Zúčastnilo sa ho 75 "miníkov" novej i pôvodnej staršej generácie zo Slovenska, Českej republiky a Maďarska. Najvzdialenejší účastník bol z Maďarska a najstarším modelom Mini Marcos z 1968.