Veľká cena Japonska Fl korisťou Fína Bottasa

Pondelok, 14 október 2019

Preteky Veľkej ceny Japonska sa nevyvíjali dobre pre Ferrari, ktoré s Vettelom a Leclercom vyhrali kvalifikáciu a stáli v prvom rade na štartovom rošte. Viac sa darilo pilotom mercedesu. Bottas preteky vyhral, Vettel s vypätím všetkých síl bol druhý tesne pred Hamiltonom.

Kimi-Raikkonen
Kimi Räikkönen nemá v talianskej stajni Alfa Romeo dobrú sezónu. V Japonsku bol štrnásty a znovu nebodoval.

Smoliarmi boli druhý pilot Ferrari Leclerc a Verstappen, ktorí mali už v prvej zákrute po štarte kolíziu. Holanďan musel odstúpiť, kým Leclerc s poškodeným predným krídlom pokračoval v pretekoch na treťom mieste. Vzápätí musel do boxov vymeniť si poškodený diel a prepadol sa až na chvost štartového pola. Stíhacia jazda mu síce v cieli vyniesla šieste miesto, ale po dodatočnej penalizácii 15 sekúnd za nebezpečnú jazdu s poškodeným monopostom si v cieli menil miesto so siedmim Austrálčanom Ricciardom a klesol na siedmu priečku.

O víťazovi už v priebehu pretekov nebolo pochýb, pretože Fín mal dostatočný náskok a vyhral. Vettel ešte šesť kôl pred koncom pretekov na druhej priečke mal pred tretím Hamiltonom k dobru šesť sekúnd, ale Brit na čerstvých pneumatikách ho nebezpečne stíhal. Tri kolá pred cieľom už bol tesne za ním, predbehnúť sa mu ho však nepodarilo a Vettel tak skončil druhý a Hamilton tretí.

Podobne ako Verstappen z tímu Red Bull ani druhý jazdec tímu Thaičan Albon nemal dobrý štart , postupne si však vylepšoval pozíciu a v cieli bol štvrtý. Dobré preteky mal Španiel Carlos Sainz junior a bral body za piate miesto. O dva body za pôvodné šieste miesto prišiel po penalizácii Monačan Leclerc, keď po penalizácii klesol na siedmu priečku a body za šieste miesto si pripísal Austrálčan Ricciardo.

Farrari pred Veľkou cenou Japonska malo ešte akú takú nádej na zisk tímovej trofeje – Pohára konštruktérov. Po nevydarených pretekoch padla aj nádej a Pohár konštruktérov získal po šiesty raz po sebe tím Mercedes.

Sklamanie, koľké v rade (?), už prežíval bývalý dvojnásobný majster sveta Fín Kimi Räikkönen. Dal to najavo, keď na adresu vedenia tímu "eismann" povedal, že kam odišlo tempo monopostu Alfa Romeo od letnej prestávky, keď teraz podáva len veľmi "mätúci" výkon. Kimi skončil v Japonsku až na16. mieste a druhý pilot tímu Giovinazzi skončil ešte o ďalšie dve miesta ním. Eismenn tiež povedal, že bol zmätený zmenami v ovládaní automobilu počas celých pretekov.

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5