Veľká cena Japonska Fl korisťou Fína Bottasa

Pondelok, 14 október 2019

Preteky Veľkej ceny Japonska sa nevyvíjali dobre pre Ferrari, ktoré s Vettelom a Leclercom vyhrali kvalifikáciu a stáli v prvom rade na štartovom rošte. Viac sa darilo pilotom mercedesu. Bottas preteky vyhral, Vettel s vypätím všetkých síl bol druhý tesne pred Hamiltonom.

Kimi-Raikkonen
Kimi Räikkönen nemá v talianskej stajni Alfa Romeo dobrú sezónu. V Japonsku bol štrnásty a znovu nebodoval.

Smoliarmi boli druhý pilot Ferrari Leclerc a Verstappen, ktorí mali už v prvej zákrute po štarte kolíziu. Holanďan musel odstúpiť, kým Leclerc s poškodeným predným krídlom pokračoval v pretekoch na treťom mieste. Vzápätí musel do boxov vymeniť si poškodený diel a prepadol sa až na chvost štartového pola. Stíhacia jazda mu síce v cieli vyniesla šieste miesto, ale po dodatočnej penalizácii 15 sekúnd za nebezpečnú jazdu s poškodeným monopostom si v cieli menil miesto so siedmim Austrálčanom Ricciardom a klesol na siedmu priečku.

O víťazovi už v priebehu pretekov nebolo pochýb, pretože Fín mal dostatočný náskok a vyhral. Vettel ešte šesť kôl pred koncom pretekov na druhej priečke mal pred tretím Hamiltonom k dobru šesť sekúnd, ale Brit na čerstvých pneumatikách ho nebezpečne stíhal. Tri kolá pred cieľom už bol tesne za ním, predbehnúť sa mu ho však nepodarilo a Vettel tak skončil druhý a Hamilton tretí.

Podobne ako Verstappen z tímu Red Bull ani druhý jazdec tímu Thaičan Albon nemal dobrý štart , postupne si však vylepšoval pozíciu a v cieli bol štvrtý. Dobré preteky mal Španiel Carlos Sainz junior a bral body za piate miesto. O dva body za pôvodné šieste miesto prišiel po penalizácii Monačan Leclerc, keď po penalizácii klesol na siedmu priečku a body za šieste miesto si pripísal Austrálčan Ricciardo.

Farrari pred Veľkou cenou Japonska malo ešte akú takú nádej na zisk tímovej trofeje – Pohára konštruktérov. Po nevydarených pretekoch padla aj nádej a Pohár konštruktérov získal po šiesty raz po sebe tím Mercedes.

Sklamanie, koľké v rade (?), už prežíval bývalý dvojnásobný majster sveta Fín Kimi Räikkönen. Dal to najavo, keď na adresu vedenia tímu "eismann" povedal, že kam odišlo tempo monopostu Alfa Romeo od letnej prestávky, keď teraz podáva len veľmi "mätúci" výkon. Kimi skončil v Japonsku až na16. mieste a druhý pilot tímu Giovinazzi skončil ešte o ďalšie dve miesta ním. Eismenn tiež povedal, že bol zmätený zmenami v ovládaní automobilu počas celých pretekov.

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.