Pondelok, 14 október 2019
Preteky Veľkej ceny Japonska sa nevyvíjali dobre pre Ferrari, ktoré s Vettelom a Leclercom vyhrali kvalifikáciu a stáli v prvom rade na štartovom rošte. Viac sa darilo pilotom mercedesu. Bottas preteky vyhral, Vettel s vypätím všetkých síl bol druhý tesne pred Hamiltonom.
Smoliarmi boli druhý pilot Ferrari Leclerc a Verstappen, ktorí mali už v prvej zákrute po štarte kolíziu. Holanďan musel odstúpiť, kým Leclerc s poškodeným predným krídlom pokračoval v pretekoch na treťom mieste. Vzápätí musel do boxov vymeniť si poškodený diel a prepadol sa až na chvost štartového pola. Stíhacia jazda mu síce v cieli vyniesla šieste miesto, ale po dodatočnej penalizácii 15 sekúnd za nebezpečnú jazdu s poškodeným monopostom si v cieli menil miesto so siedmim Austrálčanom Ricciardom a klesol na siedmu priečku.
O víťazovi už v priebehu pretekov nebolo pochýb, pretože Fín mal dostatočný náskok a vyhral. Vettel ešte šesť kôl pred koncom pretekov na druhej priečke mal pred tretím Hamiltonom k dobru šesť sekúnd, ale Brit na čerstvých pneumatikách ho nebezpečne stíhal. Tri kolá pred cieľom už bol tesne za ním, predbehnúť sa mu ho však nepodarilo a Vettel tak skončil druhý a Hamilton tretí.
Podobne ako Verstappen z tímu Red Bull ani druhý jazdec tímu Thaičan Albon nemal dobrý štart , postupne si však vylepšoval pozíciu a v cieli bol štvrtý. Dobré preteky mal Španiel Carlos Sainz junior a bral body za piate miesto. O dva body za pôvodné šieste miesto prišiel po penalizácii Monačan Leclerc, keď po penalizácii klesol na siedmu priečku a body za šieste miesto si pripísal Austrálčan Ricciardo.
Farrari pred Veľkou cenou Japonska malo ešte akú takú nádej na zisk tímovej trofeje – Pohára konštruktérov. Po nevydarených pretekoch padla aj nádej a Pohár konštruktérov získal po šiesty raz po sebe tím Mercedes.
Sklamanie, koľké v rade (?), už prežíval bývalý dvojnásobný majster sveta Fín Kimi Räikkönen. Dal to najavo, keď na adresu vedenia tímu "eismann" povedal, že kam odišlo tempo monopostu Alfa Romeo od letnej prestávky, keď teraz podáva len veľmi "mätúci" výkon. Kimi skončil v Japonsku až na16. mieste a druhý pilot tímu Giovinazzi skončil ešte o ďalšie dve miesta ním. Eismenn tiež povedal, že bol zmätený zmenami v ovládaní automobilu počas celých pretekov.
Autor: J. GoldbergerFoto: formula1.com