Veľká cena Japonska Fl korisťou Fína Bottasa

Pondelok, 14 október 2019

Preteky Veľkej ceny Japonska sa nevyvíjali dobre pre Ferrari, ktoré s Vettelom a Leclercom vyhrali kvalifikáciu a stáli v prvom rade na štartovom rošte. Viac sa darilo pilotom mercedesu. Bottas preteky vyhral, Vettel s vypätím všetkých síl bol druhý tesne pred Hamiltonom.

Kimi-Raikkonen
Kimi Räikkönen nemá v talianskej stajni Alfa Romeo dobrú sezónu. V Japonsku bol štrnásty a znovu nebodoval.

Smoliarmi boli druhý pilot Ferrari Leclerc a Verstappen, ktorí mali už v prvej zákrute po štarte kolíziu. Holanďan musel odstúpiť, kým Leclerc s poškodeným predným krídlom pokračoval v pretekoch na treťom mieste. Vzápätí musel do boxov vymeniť si poškodený diel a prepadol sa až na chvost štartového pola. Stíhacia jazda mu síce v cieli vyniesla šieste miesto, ale po dodatočnej penalizácii 15 sekúnd za nebezpečnú jazdu s poškodeným monopostom si v cieli menil miesto so siedmim Austrálčanom Ricciardom a klesol na siedmu priečku.

O víťazovi už v priebehu pretekov nebolo pochýb, pretože Fín mal dostatočný náskok a vyhral. Vettel ešte šesť kôl pred koncom pretekov na druhej priečke mal pred tretím Hamiltonom k dobru šesť sekúnd, ale Brit na čerstvých pneumatikách ho nebezpečne stíhal. Tri kolá pred cieľom už bol tesne za ním, predbehnúť sa mu ho však nepodarilo a Vettel tak skončil druhý a Hamilton tretí.

Podobne ako Verstappen z tímu Red Bull ani druhý jazdec tímu Thaičan Albon nemal dobrý štart , postupne si však vylepšoval pozíciu a v cieli bol štvrtý. Dobré preteky mal Španiel Carlos Sainz junior a bral body za piate miesto. O dva body za pôvodné šieste miesto prišiel po penalizácii Monačan Leclerc, keď po penalizácii klesol na siedmu priečku a body za šieste miesto si pripísal Austrálčan Ricciardo.

Farrari pred Veľkou cenou Japonska malo ešte akú takú nádej na zisk tímovej trofeje – Pohára konštruktérov. Po nevydarených pretekoch padla aj nádej a Pohár konštruktérov získal po šiesty raz po sebe tím Mercedes.

Sklamanie, koľké v rade (?), už prežíval bývalý dvojnásobný majster sveta Fín Kimi Räikkönen. Dal to najavo, keď na adresu vedenia tímu "eismann" povedal, že kam odišlo tempo monopostu Alfa Romeo od letnej prestávky, keď teraz podáva len veľmi "mätúci" výkon. Kimi skončil v Japonsku až na16. mieste a druhý pilot tímu Giovinazzi skončil ešte o ďalšie dve miesta ním. Eismenn tiež povedal, že bol zmätený zmenami v ovládaní automobilu počas celých pretekov.

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.