Veľká cena Maďarska: Hamilton znovu víťazí

Pondelok, 06 august 2007

Pred pretekmi: Massovi nevyšla kvalifikácia; po incidente poslali Alonsa (zostal stáť v pit stope po tom, čo mal uvoľniť miesto čakajúcemu tímovému kolegovi Hamiltonovi) z pole position o päť miest dozadu; ťažil z toho, prirodzene, Hamilton – získal pole position; Räikkönen až tretí na štarte – tak by sa dala charakterizovať atmosféra pred Veľkou cenou Maďarska na Hungarogingu.

Zo zákulisia: vedenie tímu McLaren dávalo vinu za to, čo sa stalo v depe Hamiltonovi. Vraj nedodržal dohovor a nemal tam čo robiť!

Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska

A samotné preteky? Zvýhodnený Hamilton najlepšie odštartoval a až do cieľa ani na chvíľku nepustil pred seba dobiedzajúceho Räikkönena a zvíťazil systémom štart-cieľ. Massa štartoval zo 14. pozície a žiadnu stíhaciu jazdu nepredviedol. Heidfeld si urputne a úspešne držal tretiu priečku pred Alonsom až do cieľa. Meno Schumacher vďaka Ralfovi znovu medzi najlepšími a Toyota sa začína spamätávať. Honde sa o tom zatiaľ iba sníva. Inak dosť nudné preteky.

Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska

Po pretekoch: Ron Dennis ako šéf stajne McLaren-Mercedes priznal isté napätie v tíme i medzi jazdcami, podľa neho to však vyplýva z toho, že obaja cítia šancu získať pre seba titul. Nemieni však nič meniť na stratégii rovnosti jazdcov. Špekuluje sa o tom, či Alonso neukončí po tejto sezóne svoje pôsobenia v tíme McLaren. Flavio Briatore nechce komentovať, či sa neuvažuje o návrate Alonsa do tímu Renault. Existujú aj hlasy, že bublina okolo Alonsa a Hamiltona je zbytočne nafúknutá a onedlho sama spľasne.

Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska

Konečné poradie Veľkej ceny Maďarska

1. L. Hamilton McLaren-Mercedes
2. K. Räikkönen Ferrari +0,7 s
3. N. Heidfeld BMW +43,1 s
4. F. Alonso McLaren-Mercedes +44,8 s
5. R. Kubica BMW +47,6 s
6. R. Schumacher Toyota +50,6 s
7. N. Rosberg Williams-Toyota +59,1 s
8. H. Kovalainen Renault +68,1 s
9. M. Webber Red Bull-Renault +76,3 sec
10. J. Trulli Toyota - 1 kolo
11. D. Coulthard Red Bull-Renault - 1 kolo
12. G. Fisichella Renault - 1 kolo
13. F. Massa Ferrari - 1 kolo
14. A. Wurz Williams-Toyota - 1 kolo
15. T. Sato Super Aguri-Honda - 1 kolo
16. S- Vettel STR-Ferrari - 1 kolo
17. A. Sutil Spyker-Ferrari - 2 kolá
18. R. Barrichello Honda - 2 kolá

Nedokončili

V. Liuzzi STR-Ferrari
A. Davidson Super Aguri-Honda
J. Button Honda
S. Yamamoto Spyker-Ferrari

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton 80
2. F. Alonso 73
3. K. Räikkönen 60
4. F. Massa 59
5. N. Heidfeld 42
6. R. Kubica 28
7. G. Fisichella 17
8. H. Kovalainen 16
9. A. Wurz 13
10. M. Webber 8
-- D. Coulthard 8
12. J. Trulli 7
-- N. Rosberg 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 1
-- S. Vettel 1

Priebežné poradie tímov

1. McLaren 138
2. Ferrari 119
3. BMW Sauber 71
4. Renault 33
5. Williams 20
6. Red Bull 16
7. Toyota 12
8. Super Aguri 4
9. Honda 1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.