Veľká cena Maďarska: Hamilton znovu víťazí

Pondelok, 06 august 2007

Pred pretekmi: Massovi nevyšla kvalifikácia; po incidente poslali Alonsa (zostal stáť v pit stope po tom, čo mal uvoľniť miesto čakajúcemu tímovému kolegovi Hamiltonovi) z pole position o päť miest dozadu; ťažil z toho, prirodzene, Hamilton – získal pole position; Räikkönen až tretí na štarte – tak by sa dala charakterizovať atmosféra pred Veľkou cenou Maďarska na Hungarogingu.

Zo zákulisia: vedenie tímu McLaren dávalo vinu za to, čo sa stalo v depe Hamiltonovi. Vraj nedodržal dohovor a nemal tam čo robiť!

Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska

A samotné preteky? Zvýhodnený Hamilton najlepšie odštartoval a až do cieľa ani na chvíľku nepustil pred seba dobiedzajúceho Räikkönena a zvíťazil systémom štart-cieľ. Massa štartoval zo 14. pozície a žiadnu stíhaciu jazdu nepredviedol. Heidfeld si urputne a úspešne držal tretiu priečku pred Alonsom až do cieľa. Meno Schumacher vďaka Ralfovi znovu medzi najlepšími a Toyota sa začína spamätávať. Honde sa o tom zatiaľ iba sníva. Inak dosť nudné preteky.

Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska

Po pretekoch: Ron Dennis ako šéf stajne McLaren-Mercedes priznal isté napätie v tíme i medzi jazdcami, podľa neho to však vyplýva z toho, že obaja cítia šancu získať pre seba titul. Nemieni však nič meniť na stratégii rovnosti jazdcov. Špekuluje sa o tom, či Alonso neukončí po tejto sezóne svoje pôsobenia v tíme McLaren. Flavio Briatore nechce komentovať, či sa neuvažuje o návrate Alonsa do tímu Renault. Existujú aj hlasy, že bublina okolo Alonsa a Hamiltona je zbytočne nafúknutá a onedlho sama spľasne.

Veľká cena Maďarska Veľká cena Maďarska

Konečné poradie Veľkej ceny Maďarska

1. L. Hamilton McLaren-Mercedes
2. K. Räikkönen Ferrari +0,7 s
3. N. Heidfeld BMW +43,1 s
4. F. Alonso McLaren-Mercedes +44,8 s
5. R. Kubica BMW +47,6 s
6. R. Schumacher Toyota +50,6 s
7. N. Rosberg Williams-Toyota +59,1 s
8. H. Kovalainen Renault +68,1 s
9. M. Webber Red Bull-Renault +76,3 sec
10. J. Trulli Toyota - 1 kolo
11. D. Coulthard Red Bull-Renault - 1 kolo
12. G. Fisichella Renault - 1 kolo
13. F. Massa Ferrari - 1 kolo
14. A. Wurz Williams-Toyota - 1 kolo
15. T. Sato Super Aguri-Honda - 1 kolo
16. S- Vettel STR-Ferrari - 1 kolo
17. A. Sutil Spyker-Ferrari - 2 kolá
18. R. Barrichello Honda - 2 kolá

Nedokončili

V. Liuzzi STR-Ferrari
A. Davidson Super Aguri-Honda
J. Button Honda
S. Yamamoto Spyker-Ferrari

Priebežné poradie jazdcov

1. L. Hamilton 80
2. F. Alonso 73
3. K. Räikkönen 60
4. F. Massa 59
5. N. Heidfeld 42
6. R. Kubica 28
7. G. Fisichella 17
8. H. Kovalainen 16
9. A. Wurz 13
10. M. Webber 8
-- D. Coulthard 8
12. J. Trulli 7
-- N. Rosberg 7
14. R. Schumacher 5
15. T. Sato 4
16. J. Button 1
-- S. Vettel 1

Priebežné poradie tímov

1. McLaren 138
2. Ferrari 119
3. BMW Sauber 71
4. Renault 33
5. Williams 20
6. Red Bull 16
7. Toyota 12
8. Super Aguri 4
9. Honda 1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.