Veľká cena USA: Veľkolepý návrat Räikkönena

Utorok, 23 október 2018

Fínsky pilot formuly1 Kimi Räikkönen zvíťazil na Veľkej cenu USA. Po piatich rokoch tak vystúpil znovu na najvyšší stupienok. Teraz po boku s druhým Holanďanom Verstappenom a Britom Hamiltonom.

1 Kimi Raikkonen
Kimi Räikkönen sa dočkal po piatich rokoch víťazstva, zvíťazil vo Veľkej cene USA, zároveň je to jeho prvé víťazstvo v sedle monopostu Ferrari

Räikkönen svojim prekvapivým víťazstvom pokazil víkend Hamiltonovi a Mercedesu s korunováciou titulu majstra sveta, ktorý sa chystali v predstihu osláviť už v Amerike. Keďže Brit skončil na Veľkej cene USA až tretí a jeho už jediný konkurent v boji o titul Nemec Vettel hneď za ním štvrtý, korunovácia sa odkladá minimálne o týždeň, kedy sú v Mexiku na programe najbližšie preteky formuly1.

Räikkönen si s pokojom ľadového muža držal za sebou v posledných kolách nekompromisného a tvrdo jazdiaceho Verstappena (štartoval až z 18. miesta !), ktorého zasa nebezpečne stíhal Hamilton. Ice Man , ako Fína pre jeho chladnokrvnosť prezývajú, však s majstrovským pokojom odolával a tesný náskok mu vydržal až do cieľa.

Päť rokov trvalo Räikkönenovi, kým znovu zvíťazil v sedle formuly1. Po poslednom víťazstve v Austrálii v roku 2013 pôstoval až doteraz. Trpezlivo však vyčkával na chvíľu, ktorá teraz prišla na Veľkej cene USA. Po pretekoch bol, samozrejme, veľmi šťastný a keď sa ho Martin Brandl, bývalý pilot F1 a teraz moderátor s mikrofónom v ruke spýtal, či tých päť rokov nebolo príliš dlhých, Räikkönen zareagoval, že ten čas od Austrálie tak nevníma, pretože v F1 čas plynie veľmi rýchlo.

2 Stupen vitazov
Räikkönenova radosť (vstrede), Verstappen (prvý zľava) a zamyslený Hamilton

Räikkönen si víťazstvo v USA budoval od prvého kola. Už v prevej zákrute po štarte sa z druhého miesta štartového roštu dostal pred víťaza kvalifikácie Hamiltona, jazdil na čele až do prvého pit stopu, neskôr znovu až do cieľa. Navyše Ferrari zvolilo tentoraz aj dobrú stratégiu, monopost bol silný a spoľahlivý, a keďže Fín neurobil žiadnu chybu, zaslúžene zvíťazil.

Pre Räikkönena je víťazstvo v USA cenné aj preto, že vo Ferrari po tejto sezóne končí a od novej sezóny bude sedieť v kokpite iného tímu. Jeho víťazstvo v USA však nemusí byť posledné, keďže si ho už o necelý týždeň v Mexiku môže zopakovať. Prípadne 11. novembra na Veľkej cene Brazílie, alebo na poslednej 25. novembra v Abu Dhabí.

Predpoklady zopakovať víťazstvo z USA Räikkönen má. Monopost Ferrari je silný, Kimi nerobí chyby, jazdí spoľahlivo, takže jeho ďalšie víťazstvo by ani veľmi neprekvapilo.

Výsledky Veľkej ceny USA

1.Kimi RäikkönenFerrari1:34:18,643 hod
2.Max VerstappenRed Bull+1.281 s
3.Lewis HamiltonMercedes+2.342
4.Sebastian VettelFerrari+18.22s
5.Valtteri BottasMercedes+24.74s
6.Nico HulkenbergRenault+87.21s
7.Carlos SainzRenault+94.99s
8.Sergio PerezForce India+101.08s
9.Brendon HartleyToro Rosso-1 kolo
10.Marcus EricssonFerrari-1 kolo

Priebežné poradie jazdcov

1.Lewis HamiltonV. BritMercedes346 bodov
2.Sebastian VettelNem.Ferrari276
3.Kimi RäikkönenFín.Ferrari221
4.Valtteri BottasFín.Mercedes217
5.Max VerstappenHol.Red Bull191
6.Daniel RicciardoAustr.Red Bull146
7.Nico HulkenbergNem.Renault61
8.Sergio PerezMex.Force India57
9.Kevin MagnussenDán.Haas Ferrari53
10.Fernando AlonsoŠpan.McLaren50

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.