Veľká cena USA: Veľkolepý návrat Räikkönena

Utorok, 23 október 2018

Fínsky pilot formuly1 Kimi Räikkönen zvíťazil na Veľkej cenu USA. Po piatich rokoch tak vystúpil znovu na najvyšší stupienok. Teraz po boku s druhým Holanďanom Verstappenom a Britom Hamiltonom.

1 Kimi Raikkonen
Kimi Räikkönen sa dočkal po piatich rokoch víťazstva, zvíťazil vo Veľkej cene USA, zároveň je to jeho prvé víťazstvo v sedle monopostu Ferrari

Räikkönen svojim prekvapivým víťazstvom pokazil víkend Hamiltonovi a Mercedesu s korunováciou titulu majstra sveta, ktorý sa chystali v predstihu osláviť už v Amerike. Keďže Brit skončil na Veľkej cene USA až tretí a jeho už jediný konkurent v boji o titul Nemec Vettel hneď za ním štvrtý, korunovácia sa odkladá minimálne o týždeň, kedy sú v Mexiku na programe najbližšie preteky formuly1.

Räikkönen si s pokojom ľadového muža držal za sebou v posledných kolách nekompromisného a tvrdo jazdiaceho Verstappena (štartoval až z 18. miesta !), ktorého zasa nebezpečne stíhal Hamilton. Ice Man , ako Fína pre jeho chladnokrvnosť prezývajú, však s majstrovským pokojom odolával a tesný náskok mu vydržal až do cieľa.

Päť rokov trvalo Räikkönenovi, kým znovu zvíťazil v sedle formuly1. Po poslednom víťazstve v Austrálii v roku 2013 pôstoval až doteraz. Trpezlivo však vyčkával na chvíľu, ktorá teraz prišla na Veľkej cene USA. Po pretekoch bol, samozrejme, veľmi šťastný a keď sa ho Martin Brandl, bývalý pilot F1 a teraz moderátor s mikrofónom v ruke spýtal, či tých päť rokov nebolo príliš dlhých, Räikkönen zareagoval, že ten čas od Austrálie tak nevníma, pretože v F1 čas plynie veľmi rýchlo.

2 Stupen vitazov
Räikkönenova radosť (vstrede), Verstappen (prvý zľava) a zamyslený Hamilton

Räikkönen si víťazstvo v USA budoval od prvého kola. Už v prevej zákrute po štarte sa z druhého miesta štartového roštu dostal pred víťaza kvalifikácie Hamiltona, jazdil na čele až do prvého pit stopu, neskôr znovu až do cieľa. Navyše Ferrari zvolilo tentoraz aj dobrú stratégiu, monopost bol silný a spoľahlivý, a keďže Fín neurobil žiadnu chybu, zaslúžene zvíťazil.

Pre Räikkönena je víťazstvo v USA cenné aj preto, že vo Ferrari po tejto sezóne končí a od novej sezóny bude sedieť v kokpite iného tímu. Jeho víťazstvo v USA však nemusí byť posledné, keďže si ho už o necelý týždeň v Mexiku môže zopakovať. Prípadne 11. novembra na Veľkej cene Brazílie, alebo na poslednej 25. novembra v Abu Dhabí.

Predpoklady zopakovať víťazstvo z USA Räikkönen má. Monopost Ferrari je silný, Kimi nerobí chyby, jazdí spoľahlivo, takže jeho ďalšie víťazstvo by ani veľmi neprekvapilo.

Výsledky Veľkej ceny USA

1.Kimi RäikkönenFerrari1:34:18,643 hod
2.Max VerstappenRed Bull+1.281 s
3.Lewis HamiltonMercedes+2.342
4.Sebastian VettelFerrari+18.22s
5.Valtteri BottasMercedes+24.74s
6.Nico HulkenbergRenault+87.21s
7.Carlos SainzRenault+94.99s
8.Sergio PerezForce India+101.08s
9.Brendon HartleyToro Rosso-1 kolo
10.Marcus EricssonFerrari-1 kolo

Priebežné poradie jazdcov

1.Lewis HamiltonV. BritMercedes346 bodov
2.Sebastian VettelNem.Ferrari276
3.Kimi RäikkönenFín.Ferrari221
4.Valtteri BottasFín.Mercedes217
5.Max VerstappenHol.Red Bull191
6.Daniel RicciardoAustr.Red Bull146
7.Nico HulkenbergNem.Renault61
8.Sergio PerezMex.Force India57
9.Kevin MagnussenDán.Haas Ferrari53
10.Fernando AlonsoŠpan.McLaren50

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1.com
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.