Veľkú cenu Monaka vyhral Rosberg

Pondelok, 26 máj 2014

Po víťazstve v Austrálii si slasť z prvého miesta v Monte Carlo na Veľkej cene Monaka vo formule 1 zopakoval Nemec Nico Rosberg z tímu Mercedes. Zvíťazil pred tímovým partnerom, britským jazdcom Lewisom Hamiltonom a Austrálčanom Danielom Ricciardom. Rosberg sa prebojoval aj do čela priebežného poradia, kde vystriedal práve Hamiltona. Priebežne tretí je Španiel Fernando Alonso z tímu Ferrari.

1 Rosberg - Hamilton
Rosberg pred Hamiltonom – nemenná situácia v uliciach Monte Carla od štartu až po cieľ

Brit Hamilton prehral svoj súboj s Rosbergom už v kvalifikácii, keď bol "až" druhý za svojim partnerom z tímu Mercedes. O tom, či Rosberg vyhral kvalifikáciu férovým spôsobom, alebo šikovným taktickým ťahom, sa v Monte Carlo dlho diskutovalo a ešte aj bude. Či prerušenie druhého rýchleho kvalifikačného kola Rosbergom bolo nezvládnutím monopostu, alebo jazdec to urobil zámerne, zostane možno navždy Rosbergovým tajomstvom. Po ňom totiž začali nad okruhom viať žlté vlajky a prakticky bolo po kvalifikácii, pretože jazdci museli spomaliť.

Najviac to nahnevalo Hamiltona, ktorý mal našliapnuté na pole position, čo v meste kasín znamená takmer isté víťazstvo v pretekoch, keďže v uliciach Monte Carla sa veľmi ťažko predbieha. To, že Hamilton po štyroch predchádzajúcich víťazstvách v rade chcel vyhrať aj po piaty raz, nebolo najmenších pochybností. Viedol v priebežnom poradí pred Rosbergom o tri body, takže víťazstvom by svoj náskok zvýšil minimálne na desať bodov.

Najlepšie postavenie na štarte Rosberg zúročil potom v pretekoch. Ujal sa vedenie pred Hamiltonom a Vettelom. Ich mercedesy boli aj na mestskom okruhu najrýchlejšie, takže bolo jasné, že jeden z nich bude tým, kto po pretekoch preberie najcennejšiu trofej od monackého kniežaťa. Otázkou bolo len to, kto zo zvyšku sveta sa postaví na pomyselný stupne pre víťazov ako tretí. Či to bude Vettel, Räikkönen, Alonso, Ricciardo alebo niekto ďalší. V takomto poradí jazdili až do piateho kola, kedy Vettel po problémoch s motorom po prvý raz zašiel do boxov. V ôsmom kole tam zabočil znovu a preteky v Monte Carlo sa pre Vettela definitívne skončili.

Okruh, ktorý vedie v uliciach Monte Carla, je dlhý 3340 metrov a patrí k najslávnejším pretekom celého seriálu F1. Atraktívny je aj preto, že sa v úzkych mestských uliciach jazdí rýchlosťou až 285 km/h. Rosberg i Hamilton jazdili na okruhu v Monaku v tesnom závese za sebou ako dvojičky. Rosberg je tu doma a chcel zopakovať minuloročné víťazstvo. Navyše chcel by sa stať majstrom sveta. Hamilton má rovnaký cieľ, takže bolo o čo bojovať, aj keď fakty boli viac naklonené na stranu Rosberga, ktorý jazdil na prvej pozícii a sedel v rovnako rýchlom monoposte ako Hamilton.

Hamilton - Rosberg - Ricciardo
Pomyselný stupeň víťazov – zľava Lewis Hamilton, Nico Rosberg a Daniel Ricciardo

Poradie na prvých dvoch miestach sa nezmenilo ani po tom, čo dvakrát vyšiel na trať safety car po haváriách, ani po výmenách pneumatík. Rosberg jazdil isto, pričom sedem kôl pred koncom pretekov si vytvoril náskok takmer šiestich sekúnd na Hamiltona, na ktorého nebezpečne útočil Austrálčan Ricciardo. Hamilton si nakoniec druhú priečku pred Ricciardom obhájil. Štvrtý skončil Alonso.

Nemec Hülkenberg znovu bojoval o popredné priečky a skončil piaty, v cieli mal však o jeden okruh menej ako prví štyria. Šiesty skončil Brit Jenson Button, čo je jeho najlepšie tohtoročné umiestnenie a jeho monopost McLaren sa predviedol už v lepšej kondícii. Felipe Massa štartoval až zo 16. pozície, ale po veľmi dobrom výkone bol v cieli siedmy.

Kimi Räikkönen mal v Monte Carlo zlý deň. Spočiatku jazdil pred Alonsom, krátko bol aj tretí, ale zle naplánovaná zastávka v boxoch a potom kolízia s jedným z pomalších jazdcov ho pripravili o dobrý výsledok.

Seriál formuly 1 bude pokračovať 8. júna siedmim podujatím - Veľkou cenou Kanady.

Výsledky Veľkej ceny Monaka

1. Nico RosbergMercedes1:49:27,66
2. Lewis HamiltonMercedes+9,2 s
3. Daniel RicciardoRed Bull+9,6
4. Fernando AlonsoFerrari+32,4
5. Nico HülkenbergForce India- 1 kolo
6. Jenson ButtonMcLaren- 1 kolo
7. Felipe MassaWilliams- 1 kolo
8. Romain GrosjeanLotus- 1 kolo
9. Jules BianchiMarussia- 1 kolo
10. Kevin MagnussenMcLaren- 1 kolo
11. Marcus EricssonCaterham- 1 kolo
12. Kimi RäikkönenFerrari- 1 kolo
13. Kamui KobayashiCaterham- 3 kolá
14. Max ChiltonMarussia- 3 kolá

Preteky nedokončili

Esteban GutierrezSauber
Valtteri BottasWilliams
Jean-Eric VergneToro Rosso
Adrian SutilSauber
Daniil KvyatToro Rosso
Sebastian VettelRed Bull
Sergio PerezForce India
Pastor MaldonadoLotus

Priebežné poradie jazdcov

1. Nico Rosberg122 bodov
2. Lewis Hamilton118
3. Fernando Alonso61
4. Daniel Ricciardo54
5. Nico Hulkenberg47
6. Sebastian Vettel45
7. Valtteri Bottas34
8. Jenson Button31
9. Kevin Magnussen21
10. Sergio Perez20
11. Felipe Massa18
12. Kimi Raikkonen17
13. Romain Grosjean8
14. Jean-Eric Vergne4
15. Daniil Kvyat4
16. Jules Bianchi2
17. Pastor Maldonado0
18. Marcus Ericsson0
19. Kamui Kobayashi0
20. Adrian Sutil0
21. Esteban Gutierrez0
22. Max Chilton0

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Mercedes240 bodov
2. Red Bull99
3. Ferrari78
4. Force India67
5. McLaren52
6. Williams52
7. Toro Rosso8
8. Lotus8
9. Marussia2
10. Sauber0
11. Caterham0

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.