Vettel opäť vyhral - teraz v Singapure

Pondelok, 23 september 2013

Už to začína byť nuda. Znova vyhral Sebastian Vettel, ostatní mu robili komparz, akoby tam boli iba do počtu. Či už to bol druhý Španiel Alonso alebo tretí Fín Räikkönen. Jeho monopost bol neuveriteľne rýchly. Ak potreboval náskok, tak vedel byť v jednom okruhu rýchlejší aj o dve sekundy, čo je vo formule 1 nevídané. Ale bolo to skutočne tak!

Alonso - Vettel - Räikkonen
Alonso, Vettel a Räikkönen, druhý, prvý a tretí na tlačovej besede po pretekoch na VC Singapuru

V kvalifikácii si Vettel vyjazdil pole position, druhý bol Rosberg. Práve Rosberg sa s Vettelom popral hneď po štarte o vedúcu pozíciu. Aj keď sa videlo, že Rosberg sa po prvých zákrutách môže stať lídrom pretekov, aspoň v tých počiatočných kolách, Vettel bol proti a do čela sa po tvrdom súboji s Rosbergom predsa len prebojoval. Od tej chvíle nebolo pochybností o tom, kto pri umelom osvetlení na mestskom okruhu v Singapure vyhrá. Vettel si vybojoval taký náskok, aký potreboval. Keď to bolo sedem sekúnd, dostal od tímu pokyn, aby zmiernil a šetril pneumatiky i motor.

Vettel sa už siedmim víťazstvom v tejto sezóne a tretím v rade veľmi priblížil k obhajobe titulu majstra sveta. Má 60 bodový náskok, do skončenia seriálu zostáva odjazdiť ešte päť pretekov, takže prekonať Vettela bude veľmi ťažké a štvrtý titul má nemecký 26ročný jazdec na dosah.

Alonso skončil v Singapure druhý a rovnaká priečka mu patrí aj v priebežnom hodnotení. On je tým, kto by aspoň teoreticky mohol ohroziť v boji o titul Vettela. Bude to však veľmi ťažké, keďže Alonsovo Ferrari nemá dnes na Vettelov Red Bull (zvláštne však je, že druhý Red Bull s Webberom dokáže Alonso poraziť, čo však nie je len o Webberovi a Alonsovi). Druhému miestu vďačí Alonso ani tak rýchlemu monopostu, ako vysoko taktickému mysleniu pri výbere času dvoch zastávok v boxoch, najmä však skvelému štartu, keď sa zo siedmeho miesta prebojoval hneď za druhého Rosberga.

Tretí v Singapure bol Räikkönen, ktorý štartoval až z 13. miesta, čo má príčinu v bolestiach chrbta, kvôli čomu nemohol v kvalifikácii jazdiť naplno. Skvelou jazdou vďaka svojim jazdeckým schopnostiam však fínsky jazdec dosiahol na stupeň víťazov. Räikkönen sa tak znovu priblížil k špičke jazdcov, ktorí bojujú o titul – je štvrtý, len dva body za Britom Hamiltonom, ktorý v Singapure skončil štvrtý pred svojim tímovým partnerom z Mercedesu Rosbergom.

Výborný víkend mohol mať Francúz Grosjean na druhom Lotuse, v kvalifikácii tretí. Dlho si aj v pretekoch držal kvalifikačnú priečku, neskôr ho začal zrádzať motor, zašiel do boxov, stratil 40 sekúnd, potom sa znovu vrátil do boxov, ale v pretekoch už nepokračoval.

Pokojnú atmosféru pretekov narušila havária Daniela Ricciarda z tímu Toro Rosso, ktorý v budúcej sezóne bude sedlať Red Bull a nahradí Webbera. Na trať vyšiel safety car a Vettel prišiel o svoj náskok. Keď však po šiestich okruhoch bola trať znovu voľná, Vettel sa pustil do budovania nového náskoku. V cieli ho mal viac ako pol minúty.

A čo druhý pilot Red Bullu Mark Webber? Mohol byť reálne tretí, ale porucha a potom požiar jeho monopostu spôsobili, že do cieľa ho doviezol na monoposte Ferrari Fernando Alonso (snímka vo fotogalérii). Aké symbolické!

Najbližšie preteky formuly 1 sa uskutočnia o dva týždne v Kórejskej republike, kde sa 6. októbra bude jazdiť domáca veľká cena.

Výsledky Veľkej ceny Singapuru

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:59:13,132 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+32,6 s
3. Kimi RäikkönenFín./Lotus+43,9
4. Nico RosbergNem./Mercedes+51,1
5. Lewis HamiltonV. Brit./Mercedes+53,159
6. Felipe MassaBraz./Ferrari+63,8
7. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+83,3
8. Sergio PerezMex./McLaren+83,8
9. Nico HülkenbergNem./Sauber+84,2
10. Adrian SutilNem./Force India+84,6

Priebežné poradie (po 13 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel247 bodov
2. Fernando Alonso187
3. Lewis Hamilton151
4. Kimi Räikkönen149
5. Mark Webber130
6. Nico Rosberg116
7. Felipe Massa87
8. Romain Grosjean57
9. Jenson Button54
10. Paul di Resta36

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull377 bodov
2. Ferrari274
3. Mercedes267
4. Lotus-Renault206
5. McLaren76
6. Force India62
7. Toro Rosso31
8.Sauber19
9.Williams1
10. Marussia0
11. Caterham0
Alonso - Vettel - Räikkonen Alonso - Webber VC Singapuru

Autor: J. Goldberger
Foto: formula1

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.