Vettel zvíťazil v Singapure, titul ešte nemá

Pondelok, 26 september 2011

Nemecký pilot formuly 1 Sebastian Vettel z tímu Red Bull je na neudržanie, čo potvrdil ďalším víťazstvom v nočných pretekoch, na Veľkej cene Singapuru. Druhý v cieli bol Brit Jenson Button z McLarenu a tretí Austrálčan Mark Webber na rovnakom monoposte ako Vettel.

Button Vettel Webber
Šťastný víťaz (druhý zľava) VC Singapuru Vettel, druhý Button (prvý zľava) a Webber

Titul mohol Vettel za istých okolností oslavovať už v Singapure, ale nestalo sa a na chýbajúci bod mu na najbližších pretekoch seriálu v Japonsku o dva týždne stačí skončiť na desiatom mieste. Pri súčasnej forme jazdca, rýchlosti jeho monopostu a ctižiadosti 24ročného Nemca je celkom pravdepodobné, že v Japonsku pridá k doterajším deviatim víťazstvám v sezóne ďalšie a v krajine vychádzajúceho slnka oslávi druhý titul v kariére.

Vettel zvíťazil v jedinečných nočných pretekoch v uliciach veľkomesta spôsobom štart cieľ, keď deň predtým suverénne vyhral aj kvalifikáciu. Počas 61 kôl okruhu dlhého 5073 metrov sa nenašiel nikto, kto by mohol ohroziť jeho víťazstvo. Jeho permanentný vyše desaťsekundový náskok znížil až v závere pretekov druhý Button, vtedy však už Vettel zmiernil tempo a bezpečne sa blížil do cieľa, takže rozdiel v cieli 1,7 sekundy hovorí práve o tom. Tretí v cieli Webber strácal na Vettela takmer pol minúty a štvrtý Alonso na Ferrari vyše 55 sekúnd. Piaty Hamilton (McLaren) strácal už vyše 67 sekúnd a šiesty di Resta minútu a 51 sekúnd. Všetci ďalší mali o kolo menej.

Preteky si zdramatizoval Hamilton, keď po zavinenom kontakte s Masom si poškodil predné krídlo, musel do boxov, potom ešte raz prejsť boxovou uličkou za trest za zavinenie kolízie s Brazílčanom. Massa sa tesne pred incidentom s Hamiltonom vrátil z výmeny pneumatík, po kontakte s Hamiltonom a defekte pneumatiky od krídla Britovho monopostu musel do boxov znovu. Hamilton sa so situáciou vysporiadal lepšie a lahôdkovou stíhacou jazdou stratu takmer úplne eliminoval a v cieli sa mohol tešiť aspoň z 5. miesta. Massa sa dopredu predieral pomalšie a v cieli bol až deviaty.

Prekvapivo dobré šieste miesto cieli zdobí Brita di Restu z tímu Force India, posledný jazdec, ktorého Vettel nepredbehol o jedno kolo. Tomu sa už nevyhol Rosberg (Mercedes), ale ani Sutil (Force India), Massa (Ferrari) či Perez (Sauber), jazdci, ktorí skončili na siedmom až desiatom mieste.

Seriál formuly 1 pokračuje 9. októbra Veľkou cenou Japonska na okruhu Suzuka. Už tu možno spoznáme nového majstra sveta pre tento rok, ktorým sa môže stať obhajca minuloročného titulu Sebastian Vettel. Korunováciu Vettela by mohli oddialiť iba nepredvídané okolnosti alebo umiestnenie sa na horšom ako desiatom mieste.

Výsledky Veľkej ceny Singapuru

1. Sebastian VettelNem./Red Bull1:59:06,757
2. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+1,737 s
3. Mark WebberAus./Red Bull+29,279
4. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+55,449
5. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+1:07,766 min
6. Paulo di RestaV. Brit./Force India+1:51,067
7. Nico RosbergNem./Mercedes-1 kolo
8. Adrian SutilNem./Force India-1 kolo
9. Felipe MassaBraz./Ferrari-1 kolo
10. Sergio PérezMex./Sauber-1 kolo
11. Pastor MaldonadoVen./Williams- 1 kolo
12. Sebastien BuemiŠvajč./Toro Rosso- 1 kolo
13. Rubens BarrichelloBraz./Williams- 1 kolo
14. Kamui KobayashiJap./Sauber- 2 kolá
15. Bruno SennaBraz./Renault- 2 kolá
16. Heikki KovalainenFín./Lotus- 2 kolá
17. Vitalij PetrovRus./Renault- 2 kolá
18. Jerome D'AmbrosioBelg./Virgin- 2 kolá
19. Daniel RicciardoAustr./HRT- 4 kolá
20. Vitantonio LiuzziTal./HRT- 4 kolá
21. Jamie AlguersuariŠpan./Toro Rosso- 5 kôl

Preteky nedokončili

  • Jarno Trulli - Tal./Lotus
  • Michael Schumacher - Nem./Mercedes
  • Timo Glock - Nem./Virgin

Priebežné poradie jazdcov (po 15 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel309 bodov
2. Jenson Button185
3. Fernando Alonso184
4. Mark Webber182
5. Lewis Hamilton168
6. Felipe Massa84
7. Nico Rosberg62
8. Michael Schumacher52
9. Vitalij Petrov34
10. Nick Heidfeld34
11. Adrian Sutil28
12. Kamui Kobayashi27
13. Paul di Resta20
14. Jaime Alguersuari16
15. Sebastien Buemi13
16. Sergio Perez9
17. Rubens Barrichello4
18. Bruno Senna2
19. Pastor Maldonado1

Priebežné poradie tímov (Pohár konštruktérov)

1. Red Bull491 bodov
2. McLaren353
3. Ferrari268
4. Mercedes114
5. Renault70
6. Force India48

Autor: J. Goldberger
Foto: formula 1
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.