Vettelova víťazná séria pokračuje

Pondelok, 30 máj 2011

Sebastian Vettel pokračuje v tohtoročnom víťaznom ťažení a k štyrom predchádzajúcim víťazstvám z piatich pretekov pridal teraz na Veľkej cene Monaka ďalšie. Víťaz sobotňajšej kvalifikácie vyhral o deň neskôr aj preteky pred Fernandom Alonsom z tímu Ferrari a Jensonom Battonom z McLarenu. V kniežacom Monte Carlo získal Vettel svoje prémiové víťazstvo a celkovo pätnáste v kariére F1.

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel si v uliciach kniežacieho Monte Carla vybojoval prémiové víťazstvo

Jazdcovi tímu Red Bull bola počas tohto víkendu mimoriadne naklonená aj šťastena. Najprv dve a trištvrte minúty pred koncom kvalifikácie, po havárii Mexičana Sergia Pereza, prerušili záverečnú časť kvalifikácie. V tom čase bol na vedúcej priečke práve Vettel, ktorého už v krátkej záverečnej fáze kvalifikácie, možno aj pod vplyvom Mexičanovej havárie, nikto neprekonal.

Takmer identická situácia sa zopakovala aj v nedeľňajších pretekoch, keď v 72 kole, šesť kôl pred koncom pretekov, po havárii viacerých jazdcov (keď sa vážne zranil Rus Petrov a skončil v nemocnici) preteky prerušili. Vettel, ktorý od 17 kola nemenil pneumatiky a čakala ho zastávka v boxoch alebo minimálne problémová jazda na značne zodratých pneumatikách, dostal pred reštartom pretekov sadu nových pneumatík, na ktorých potom bez problémov dojazdil a zvíťazil.

Napriek tomu Vettel potvrdil aj v Monte Carlo svoju suverenitu, keď v tomto roku vyhral piaty raz zo šiestich štartov. Nebyť nebezpečnej kolízie Petrova s Alguersuarim (bol v nej aj Hamilton), preteky mohli skončiť aj víťazstvom Alonsa alebo Buttona, ktorí jazdili v tesnom závese za Vettelom a na čerstvých pneumatikách. Nové pneumatiky však zachránili Vettela, rovnako ako prerušenie pretekov. Ak Vettel mal v pláne len jednu zastávku v boxoch a chcel dojazdiť na starých pneumatikách, potom klobúk dolu pred takouto odvážnou taktikou a jeho víťazstvo je zaslúžené.

Svoj deň nemal Hamilton, jazdec McLarenu, ktorý mal viacero kolíznych situácií. Jednu s Massom z Ferrari, ktorý potom havaroval a preteky vzdal. Ďalšia bola ku koncu pretekov s Pastorom Maldonadom z Williamsu. Hamilton za kolíziu s Massom dostal aj trest a musel prejsť boxovou uličkou. Nakoniec bol v cieli šiesty.

Šťastie nesadlo ani na minuloročného víťaza Marka Webbera z Red Bullu. Aj v Monte Carlo si zopakoval zlý štart a potom sa to s ním už viezlo. Záver už mal lepší a v cieli bol štvrtý. Kobayashi na Sauberi bojoval o štvrtú priečku, skončil však piaty, keď neodolal útoku Webbera, ale aj tak zaznamenal svoj najväčší úspech v kariére.

Spokojní nemôžu byť ani v tíme Mercedes. Michael Schumacher napriek piatemu miestu v kvalifikácii nič z nej nevyťažil. Úspešný nebol ani Nico Rosberg, druhý jazdec tímu Mercedes. Na rozdiel od Schumachera mal veľmi dobrý štart, v cieli bol však až jedenásty. Pre Mercedes sa tak neušiel žiadny bod. Za siedme miesto bodoval Sutil z Force India, 8. skončil Nick Heidfeld na Lotuse Renault, 9. skončil veterán Rubens Barrichello na Williamse a jeden bod za 10. miesto si z Monte Carla odnáša Sebastian Buemi z tímu Toro Rosso.

Výsledky Veľkej ceny Monaka (78 kôl, 260,52 km)

1. Sebastian VettelNem./Red Bull2:09:38,373 hod
2. Fernando AlonsoŠpan./Ferrari+1,138 s
3. Jenson ButtonV. Brit./McLaren+2,378
4. Mark WebberAus./Red Bull+23,101
5. Kamui KobajašiJap./Sauber+26,916
6. Lewis HamiltonV. Brit./McLaren+27,210
7. Adrian SutilNem./Force India-1 kolo
8. Nick HeidfeldNem./Lotus Renault-1 kolo
9. Rubens BarrichelloBraz./Williams-1 kolo
10. Sebastien BuemiŠvaj./Toro Rosso-1 kolo
11. Nico RosbergNem./Mercedes-2 kolá
12. Paul di RestaV. Brit./Force India-2 kolá
13. Jarno TrulliTal./Team Lotus-2 kolá
14. Heikki KovalainenFín./Team Lotus-2 kolá
15. Jerome d'AmbrosioBelg./Virgin-3 kolá
16. Vitantonio LiuzziTal./Hispania-3 kolá
17. Narain KarthikeyanInd./Hispania-4 kolá
18. Pastor MaldonadoVen./Williams-5 kôl

Preteky nedokončili

  • Vitalij Petrov - Rus./Lotus Renault
  • Michael Schumacher - Nem./Mercedes
  • Felipe Massa - Braz./Ferrari
  • Timo Glock - Nem./Virgin
  • Jaime Alguersuari - Špan./Toro Rosso

Neodštartoval

  • Sergio Perez - Mex./Sauber (havária v kvalifikácii)

Najrýchlejšie kolo

  • Mark Webber - 1:16,234 min

Priebežné poradie (po 6 z 19 pretekov)

1. Sebastian Vettel143 bodov
2. Lewis Hamilton85
3. Mark Webber79
4. Jenson Button76
5. Fernando Alonso69
6. Nick Heidfeld29
7. Nico Rosberg26
8. Felipe Massa24
9. Vitalij Petrov21
10. Kamui Kobajaši19
11. Michael Schumacher14
12. Adrian Sutil8
13. Sébastien Buemi7
14. Sergio Pérez2
15. Rubens Barrichello2
16. Paul Di Resta2

Pohár konštruktérov

1. Red Bull Racing222 bodov
2. McLaren161
3. Ferrari93
4. Renault50
5. Mercedes40
6. Sauber21
7. Force India10
8. Toro Rosso7
9. Williams2

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.