Víťaz Valencie: bradatý Barrichello

Pondelok, 24 august 2009

Rubens Barrichello po piatich rokoch znovu vyhral preteky formuly 1 a ukázal svetu, že aj vo veku blízko štyridsiatky (37 r.) je jazdcom par excellence. Vo Valencii na okruhu prístavného mesta výbornou jazdou a cieľavedomým výkonom bez najmenšej chybičky porazil hneď dvoch majstrov sveta – Hamiltona i Räikkönnena, ktorí sa mu v cieli pozerali na chrbát. Z Barrichella so zmeneným faceliftom – briadkou, vyžarovala v cieli spokojnosť a nesmierne šťastie.

Rubens Barrichello

Barrichello si v Španielsku veril a jediným cieľom tohto pilota tímu Brawn GP bolo vo Valencii vyhrať. Nijako sa ním netajil a verejne o tom hovoril. Túžil naplniť svoje tohtoročné želanie a postaviť sa na najvyšší stupienok. Už v kvalifikácii urobil pre to prvý krôčik. Aj keď si nevybojoval najlepšie postavenie na štarte, pozícia za monopostami McLarenu Hamiltona a Kovalainena bola nádejná.

Keď potom Barrichellovi vyšiel aj štart, začal ešte viac veriť vo svoje víťazstvo. Prvé zastávky v boxoch, po ktorých predstihol Kovalainena, zvýšili jeho nádej a keď pri druhej zastávke mechanici pri výmene pneumatík na monoposte Hamiltona zazmätkovali, Barrichellovi sa víťazstvo priblížilo na dosah. Náskok vyše štyroch sekúnd, ktoré takto získal, ešte zvýšil na viac ako šesť a pol sekundy a potom už len čakal na odmávnutie v cieli. Španielske víťazstvo je jeho desiatym v kariére, ale aspoň tak cenné ako prvé dosiahnuté vo formule 1.

Hamilton po strate drahocenných sekúnd pri druhej zastávke v boxoch stratil nádej na víťazstvo, ale aj s druhým miestom bol celkom spokojný. Kovalainen si tretie miesto pred Räikkönenom neustrážil a Fín na Ferrari skončil tretí, Kovalainen štvrtý. Úspech neslávili vo Valencii piloty tímu Red Bull. Vettel i Webber, obaja ešte stále ašpiranti na titul majstra sveta, nemali dobrý deň. Vettel po nádejnej kvalifikácie, kde skončil štvrtý, mal problém s motorom a preteky nedokončil, a ani Webber nebodoval. Šťastný víkend vo Valencii nemal ani vedúci jazdec priebežného poradia, Brit Button. O piatu pozíciu z kvalifikácie prišiel hneď po štarte a cieľom prešiel ako siedmy pred Kubicom. Pred ním skončili Rosberg i Alonso.

Veľký návrat sedemnásobného majstra sveta Michaela Schumachera sa pre pretrvávajúce bolesti krku po páde z motocykla nekonal, a tak zraneného Massu nahradil testovací taliansky jazdec Luca Badoer. Ukázalo sa však, že roky absencie v pretekoch formuly 1 nenahradia testovacie jazdy. Luca Badoer zajazdil vo Valencii veľmi slabo a skončil na 17. mieste, predposledný spomedzi tých čo dojazdili. O voľačo lepšie si viedol nový pilot v kokpite Renault Romain Grosjean, ktorý nastúpil za vyhodeného Nelsona Piqueta – skončil na 15. mieste.

Barrichello si pripísaním desiatich bodov polepšil v priebežnom hodnotení – je druhý s 18bodovou stratou na vedúceho Buttona. Tretí Webber stráca na prvého Buttona 20,5 boda, štvrtý Vettel 25, piaty Rosberg už 42,5, šiesty Hamilton 45 a siedmy Räikkönen 48 bodov. Taký je stav po 11 pretekoch a do konca seriálu majstrovstiev sveta F1 zostáva odjazdiť ešte šesť veľkých cien. O tom, kto bude majstrom sveta pre rok 2009, sa bude rozhodovať práve v týchto šiestich pretekoch. Najbližšie je na programe Veľká cena Belgicka na okruhu Spa-Francorchamps 30.

Výsledky Veľkej ceny Európy vo Valencii

1.Rubens BarrichelloBrawn GP1:35:51,289 hod
2.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes+0:02,358 s
3.Kimi RäikkönenFerrari+0:15,994
4.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes+0:20,032
5.Nico RosbergWilliams+0:20,870
6.Fernando AlonsoRenault+0:27,744
7.Jenson ButtonBrawn GP+0:34,913
8.Robert KubicaBMW Sauber+0:36,667
9.Mark WebberRed Bull+0:44,910
10.Adrian SutilForce India+0:47,935
11.Nick HeidfeldBMW Sauber F1.09+0:48,822
12.Giancarlo FisichellaForce India+1:03,614 min
13.Jarno TrulliToyota+1:04,527
14.Timo GlockToyota+1:26,519
15.Romain GrosjeanRenault+1:31,774
16.Jaime AlguersuariToro Rosso- 1 kolo
17.Luca BadoerFerrari- 1 kolo
18.Kazuki NakajimaWilliams- 3 kolá

Preteky nedokončili

  • Sebastian Vettel - Red Bull RB5 – Renault - 15 kôl
  • Sébastien Buemi - Toro Rosso STR04 - Ferrari - 33 kôl

Priebežné poradie jazdcov

1. J.Button72
2. R.Barrichello54
3. M.Webber51,5
4. S.Vettel47
5. N.Rosberg29,5
6. L.Hamilton27
7. K.Räikkönen24
8. J.Trulli22,5
9. F.Massa22
10. T.Glock16
11. F.Alonso16
12. H.Kovalainen14
13. N.Heidfeld6
14. R.Kubica3
15. S.Buemi3
16. S.Bourdais2

Priebežné poradie tímov

1. Brawn GP126b.
2. Red Bull98,5
3. Ferrari46
4. McLaren41
5. Toyota38,5
6. Williams29,5
7. Renault16
8. BMW Sauber9
9. Toro Rosso5

Autor: J. Goldberger
Foto: brawngp
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.