A zmija (Viper) ešte žije

Piatok, 18 december 2009

Dodge Viper SRT10 mal skončiť. Smrť sa nakoniec a na šťastie milovníkov výkonných športiakov, brutálnej sily a vysokých rýchlostí nekonala (oddialila ?) a najrýchlejší a výnimočný Američan ide ďalej do výroby. Dodge (v réžii koncernu Chrysler) ustúpil od svojho pôvodného zámeru a predstavil model pre rok 2010. Pre pripravovanú limitovanú 500 kusovú sériu má pripravených až 7,6 tisíc možných kombinácií vzhľadu. A tak – kráľ nie je mŕtvy, kráľ žije ďalej.

Dodge Viper SRT10

Dodge Viper sa vyrába od roku 1992. Zvláštny bol najmä tým, že pod jeho kapotou pracoval osemlitrový desaťvalcový motor, z ktorého dokázal vyprodukovať výkon 400 koní a v tom čase bol jedným z najvýkonnejších a najbrutálnejších automobilov na trhu. Postupnými modernizáciami si svoje postavenie udržiava doteraz.

Viper zrýchli z 0 na 100 km/h pod 4 s a ručičku rýchlomera dokáže vytlačiť na maximálnych 325 km/h. Dvojmiestny Dodge Viper SRT10 model 2010 má tiež motor V10 s objemom 8,4 litra, výkon rovných 600 konských síl a krútiaci moment 760 Nm. Prenos sily zabezpečuje dvojkotúčová spojka ZF Sachs a odolná šesťstupňová manuálna prevodovka.

Exkluzivitu automobilu Dodge Viper SRT10 pre rok 2010 so srdcom pretekára, ktorý má na Slovensku požehnanie aj na bežné cesty, zvyšujú dve nové farby karosérie (Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat), ktorých je tak celkom dvanásť, päť rôznych kombinácií farieb interiéru, štyri rôzne ponuky kolies a tri druhy lemovania palubných prístrojov.

K novinkám patria aj prepracované prevodovka (tiež spojka – kvôli ľahšiemu ovládaniu), ktorá má zmenený pomer piateho prevodového stupňa, skráti zrýchlenie z nuly na 322 km/h o 14 sekúnd a má nové širšie "rýchle pásy". Pri modeli American Club Racer (ACR) aj upravený profil krídla a radiaca páka s krátkou dráhou. Ďalšiu individualizáciu výberu umožňujú v rámci ponuky limitovanej edície pre rok 2010 rozmanité špeciálne modely.

Dodge Viper SRT10 Dodge Viper SRT10 Dodge Viper SRT10 Dodge Viper SRT10 Dodge Viper SRT10
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.