Acura (Honda) predstavila NSX Concept

Sobota, 14 január 2012

Honda, jej americká pobočka Acura, predstavila na autosalóne v Detroite prototyp NSX Concept, ktorý približuje tvary a technológie superšportového automobilu novej generácie. Nástupca slávnej NSX by mal byť uvedený na trh počas nadchádzajúcich troch rokov. Na jeho vývoji pracuje výskumné a vývojové stredisko Honda R&D Americas a vyrábať by sa mal v závode v Ohiu a určený bude pre motoristických nadšencov na celom svete.

Honda NSX Concept
Predstavený prototyp Acura NSX Concept by mal byť nástupcom slávnej Hondy NSX

Honda NSX uzrela svetlo sveta v roku 1989 a vyrábala sa až do roku 2005 a celkom sa tešilo takmer 19 tisíc majiteľov týchto áut. Veď zvážte: kto by nemal radosť zo športového auta, ktorému bije pod kapotou, v prípade NSX pred zadnou zápravou, vidlicový šesťvalec s objemom 3,0 alebo 3,2 litra s výkonom 255 alebo 280 koní a na benzínový motor aj úžasný krútiak 284 a 298 Nm.

Od začiatku až do jej stiahnutia z výroby sa na NSX toho veľa nezmenilo, a to vrátane modernizácie v roku 2001. Pokusov oživiť žiadaný model bolo viacero, tento posledný s prototypom NSX Comcept amarickou odnožou Hondy však vyzerá byť životascopný a Acura NSX Concept by mohla prerásť do sériového modelu, čo sa tentoraz zrejme aj stane.

Dynamické tvary NSX Concept naznačujú, ako bude budúce výkonné športové vozidlo značky Honda vyzerať. Okrem využitia ľahkých materiálov a uprostred umiestneného motoru V6, bolo u prototypu NSX Concept použitých niekoľko nových technológií, vrátane úplne nového športového hybridného systému pohonu všetkých kolies SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™).

Vďaka unikátnej pohonnej jednotke s dvoma elektromotormi a s dvojstranným systémom pre reguláciu krútiaceho momentu dokáže nový hybridný systém pohonu všetkých kolies pri zatáčaní bleskurýchlo dávkovať na predné kolesá správne veľký krútiaci moment, ktorý zaistí ovládateľnosť, akú doterajšie systémy pohonu všetkých kolies neboli schopné dosiahnuť.

Okrem prínosu systému Sport Hybrid SH-AWD® spočívajúceho v lepšej ovládateľnosti je vozidlo vybavené výkonným motorom VTEC® V6 novej generácie s priamym vstrekovaním paliva, ktoré v spojení s dvojspojkovou prevodovkou a so zabudovaným elektromotorom ponúka akceleráciu superšportového vozidla pri veľmi atraktívnej spotrebe paliva.

Podľa Hondy model Acura NSX má ponúknuť dokonalé stelesnenie filozofie "súhry medzi človekom a strojom". Najmä však vynikajúcu dynamiku a ovládateľnosť, skvelé jazdné vlastnosti a vynikajúcu výkonnosť. To všetko pri prijateľných prevádzkových nákladoch a ohľaduplnosti k životnému prostrediu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.