Aj Mercedes má veľké kupé SUV

Utorok, 20 máj 2014

Už pri letmom pohľade na snímku konceptu Mercedesu Concept Coupé SUV vás napadne, že podobnosť s BMW X6 je v tomto prípade čisto náhodná. To je však veľký omyl, pretože náhoda to ani z ďaleka nie je. Mercedes sa totiž nemohol nečinne pozerať na to, s akým úspechom sa u kupujúcich stále stretáva mníchovské kupé SUV a tak aj Štuttgart zareagoval a chystá zbraň rovnakého kalibru. Prednedávnom ju predstavoval na čínskom autosalóne v Pekingu ako koncept pod menom Concept Coupé SUV.

1 Merc Coupé SUV
Modelom z konceptu Coupé SUV vstúpi Mercedes-Benz do segmentu veľkých kupé SUV

Mercedes svoj koncept Coupé SUV akoby v Pekingu na točiacom sa podstavci svojou korpulentnosťou bavorský vzor ešte prekonával. Tak ako BMW X6, podobne aj Mercedes Concept Coupé SUV si svojich zákazníkov na trhu s určitosťou nájde. Veď na svete je mnoho tých, čo na takéto monštrum majú a nemusia ho kupovať na tretinky či štvrtinky a držať banky nad vodou. Aj keď sme si všetci rovní, je stále dosť tých, ktorí sú rovnejší. A to aj na malom Slovensku, kde údajne práve v ich garážach parkujú napríklad tri Bugatti Veyron.

Concept Coupé SUV má svalnaté blatníky s veľkými výrezmi pre mohutné 22palcové kolesá. Mohutnosť zvýrazňuje vysoká línia okien a svetlá výška vozidla. Vysoká má byť aj dynamika jazdy tohto budúceho monštra. Rovnako aj jazdný komfort vďaka vzduchovému pruženiu, ale aj navrhnutému prepojeniu hnacieho mechanizmu, podvozku a interiéru.

Bezrámové bočné okná dopĺňajú charakter vozidla, podobne aj úplne zapustené kľučky dverí, ktoré podčiarkujú charakter kupé. Kupé predstavuje moderný luxus a svojim lakovaním je spomienkou na štúdie strieborných šípov mercedesu z tridsiatych a päťdesiatych rokov minulého storočia.

2 Merc Coupé SUV
Bezrámové bočné okná dopĺňajú charakter auta, podobne aj zapustené kľučky dverí

Štvordverové kupé s pohonom všetkých kolies je dlhé takmer päť metrov a na šírku meria viac ako dva metre – to pri výške približne 1,75 metra. Rázvor náprav je 2916 mm a rozchod kolies vpredu/vzadu 1683/1768 mm. Predná náprava využíva dvojité lichobežníkové závesy, vzadu bude multilink. Nebude chýbať systém aktívneho potlačovania bočného náklonu ani systém núdzového brzdenia.

Pohon bude obstarávať trojlitrý šesťvalec twin-turbo s výkonom 333 koní (hovorí sa však aj o dvojlitri s rovnakým výkonom), ktorý dosiahne pri 5500 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment 480 Nm zasa pri 1400 až 4000 otáčkach za minútu. Prenášať na kolesá sa bude prostredníctvom 9stupňovej automatickej prevodovky s funkciou uzamykania meniča s piatimi voliteľnými režimami. Súčasťou pomocných systémov je aj systém Stop/Start.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.