Aj Mercedes má veľké kupé SUV

Utorok, 20 máj 2014

Už pri letmom pohľade na snímku konceptu Mercedesu Concept Coupé SUV vás napadne, že podobnosť s BMW X6 je v tomto prípade čisto náhodná. To je však veľký omyl, pretože náhoda to ani z ďaleka nie je. Mercedes sa totiž nemohol nečinne pozerať na to, s akým úspechom sa u kupujúcich stále stretáva mníchovské kupé SUV a tak aj Štuttgart zareagoval a chystá zbraň rovnakého kalibru. Prednedávnom ju predstavoval na čínskom autosalóne v Pekingu ako koncept pod menom Concept Coupé SUV.

1 Merc Coupé SUV
Modelom z konceptu Coupé SUV vstúpi Mercedes-Benz do segmentu veľkých kupé SUV

Mercedes svoj koncept Coupé SUV akoby v Pekingu na točiacom sa podstavci svojou korpulentnosťou bavorský vzor ešte prekonával. Tak ako BMW X6, podobne aj Mercedes Concept Coupé SUV si svojich zákazníkov na trhu s určitosťou nájde. Veď na svete je mnoho tých, čo na takéto monštrum majú a nemusia ho kupovať na tretinky či štvrtinky a držať banky nad vodou. Aj keď sme si všetci rovní, je stále dosť tých, ktorí sú rovnejší. A to aj na malom Slovensku, kde údajne práve v ich garážach parkujú napríklad tri Bugatti Veyron.

Concept Coupé SUV má svalnaté blatníky s veľkými výrezmi pre mohutné 22palcové kolesá. Mohutnosť zvýrazňuje vysoká línia okien a svetlá výška vozidla. Vysoká má byť aj dynamika jazdy tohto budúceho monštra. Rovnako aj jazdný komfort vďaka vzduchovému pruženiu, ale aj navrhnutému prepojeniu hnacieho mechanizmu, podvozku a interiéru.

Bezrámové bočné okná dopĺňajú charakter vozidla, podobne aj úplne zapustené kľučky dverí, ktoré podčiarkujú charakter kupé. Kupé predstavuje moderný luxus a svojim lakovaním je spomienkou na štúdie strieborných šípov mercedesu z tridsiatych a päťdesiatych rokov minulého storočia.

2 Merc Coupé SUV
Bezrámové bočné okná dopĺňajú charakter auta, podobne aj zapustené kľučky dverí

Štvordverové kupé s pohonom všetkých kolies je dlhé takmer päť metrov a na šírku meria viac ako dva metre – to pri výške približne 1,75 metra. Rázvor náprav je 2916 mm a rozchod kolies vpredu/vzadu 1683/1768 mm. Predná náprava využíva dvojité lichobežníkové závesy, vzadu bude multilink. Nebude chýbať systém aktívneho potlačovania bočného náklonu ani systém núdzového brzdenia.

Pohon bude obstarávať trojlitrý šesťvalec twin-turbo s výkonom 333 koní (hovorí sa však aj o dvojlitri s rovnakým výkonom), ktorý dosiahne pri 5500 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment 480 Nm zasa pri 1400 až 4000 otáčkach za minútu. Prenášať na kolesá sa bude prostredníctvom 9stupňovej automatickej prevodovky s funkciou uzamykania meniča s piatimi voliteľnými režimami. Súčasťou pomocných systémov je aj systém Stop/Start.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.