Alaskan: Prvý terénny pick-up Renaultu

Sobota, 02 júl 2016

Po modeloch SUV a crosoveroch sa Renault zameral aj na úžitkový automobil vhodný na neasfaltový povrch a predstavuje svoj prvý terénny pick-up. Vychádza zo spolupráce s aliančným partnerom Nissan, konkrétne z modelu Nissan Navara. Určený je predovšetkým pre štáty južnej Ameriky, ale neskôr sa dostane aj Európy.

1 Renault Alaskan
Renault rozširuje svoje portfólio terénnych modelov o robustný vyše päťmetrový pick-up

Po sesterskom pick-upe Duster, ktorý sa v južnej Amerike predáva pod názvom Duster Oroch, prichádza teraz francúzsky výrobca po skôr predstavenom koncepte Alaskan s jeho sériovou podobou, ktorá sa má stať globálnym modelom a má prispieť k produktovej ofenzíve značky. Pod globálnym modelom myslí Renault predaj Alaskanu okrem spomínanej južnej Ameriky aj v Afrike a Európe.

V tlačovej správe Renault predstavuje model Alaskan ako jednotonový pick-upu, čím sa zrejme myslí jeho užitočné zaťaženie. Tak či onak, Alaskan bude sviežim spestrením ponuky Renaultu vo svojom portfóliu.

Alaskan má byť zatiaľ len s päťmiestnou kabínou, s dvojicami párov dverí a krátkou korbou. Či bude nový model Renaultu aj s kratšou štvormiestnou alebo aj dvojmiestnou kabínou, automobilka zatiaľ o tom nerozhodla. Uvažuje sa, že celková dĺžka nového modelu by mohla prekonávať hranicu piatich metrov. Vie sa, že svetlá výška vozidla má byť 230 mm.

O Alaskane hovorí Renault ako o výkonnom a geniálne navrhnutom automobile s najlepšou spotrebou paliva v triede, ktorú dosahuje vďaka silnému motoru Renault 2,3 dCi. Má slúžiť tak pre profesionálne využívanie, ako aj na každodenné jazdenie, keďže využíva know-how a skúsenosti segmentu úžitkových vozidiel Renaut.

Renault Alaskan je zameraný predovšetkým na trh v južnej Amerike, kde sa aj začne predávať. Najprv v Kolumbii, v priebehu nasledujúcich dvoch rokov bude model uvedený aj v ostatných častiach sveta.

1 Renault Alaskan 2 Renault Alaskan 3 Renault Alaskan 4 Renault Alaskan 5 Renault Alaskan 6 Renault Alaskan
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.