Alfa Romeo MiTo: talianska kráska

Streda, 03 december 2008

Model MiTo slávnej talianskej značky Alfa Romeo bojoval tento rok o prestížny titul európske Auto roka 2009. To čo modelu MiTo nevyšlo v prestížnej európskej ankete, získal v inej, tentoraz v susednej Českej republike, kde v kategórii sériových automobilov získal titul AutoDesign Awards 2008.

Alfa Romeo MiTo Alfa Romeo MiTo

Cieľom anketa AutoDesign Awards bolo ukázať, čo na vzhľade automobilu oceňuje odborná verejnosť. Porota zložená z 25 nezávislých dizajnérov, motoristických novinárov a dizajnérov volila najlepší dizajn roka 2008 v kategórii sériovo vyrábaných automobilov a v kategórii koncepčných automobilov. V kategórii koncepčných vozidiel súťažilo 33 vybraných modelov a v kategórii sériových až 50 automobilov. Každý z porotcov vyberal z oboch kategórií vždy 5 vozidiel s najlepším dizajnom a priraďoval im body. Víťazom sa stal automobil s najväčším počtom získaných bodov.

Alfa Romeo MiTo

Víťazstvo tohtoročnej novinky Alfa Romeo potvrdzuje, že Alfa MiTo je ranou do čierneho, a to nielen z hľadiska dizajnu. Titul AutoDesign Awards získal automobil, ktorý má nielen krásny dizajn, ale pre ktorý sú charakteristické aj jeho vynikajúce jazdné vlastnosti a v hojnej miere poskytuje aj potešenie z jazdy. Ocenenie pre MiTo znovu potvrdilo, že značka Alfa Romeo sa vracia medzi prestížne automobily.

Porota ohodnotila MiTo ako jednoznačne najvýraznejšiu novinku roka, ktorá vyniká elegantnými vonkajšími tvarmi, ale rovnako aj prepracovaným a originálnym interiérom. MiTo je podľa poroty zvodný automobil, ktorý zaujme už na prvý pohľad a zrejme iba málo vážnych záujemcov bude premýšľať, či sa im MiTo páči alebo nie a rozhodovať budú zrejme city. Z modelu MiTo cítiť vášeň, radosť i jednoduchú krásu. Alfa Romeo tak s novým modelom MiTo predbehla v ankete Renault Lagunu Coupé, ktorý skončil na druhom mieste i VW Scirocco, ktorý sa umiestnil ako tretí.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.