Alfa Romeo MiTo: talianska kráska

Streda, 03 december 2008

Model MiTo slávnej talianskej značky Alfa Romeo bojoval tento rok o prestížny titul európske Auto roka 2009. To čo modelu MiTo nevyšlo v prestížnej európskej ankete, získal v inej, tentoraz v susednej Českej republike, kde v kategórii sériových automobilov získal titul AutoDesign Awards 2008.

Alfa Romeo MiTo Alfa Romeo MiTo

Cieľom anketa AutoDesign Awards bolo ukázať, čo na vzhľade automobilu oceňuje odborná verejnosť. Porota zložená z 25 nezávislých dizajnérov, motoristických novinárov a dizajnérov volila najlepší dizajn roka 2008 v kategórii sériovo vyrábaných automobilov a v kategórii koncepčných automobilov. V kategórii koncepčných vozidiel súťažilo 33 vybraných modelov a v kategórii sériových až 50 automobilov. Každý z porotcov vyberal z oboch kategórií vždy 5 vozidiel s najlepším dizajnom a priraďoval im body. Víťazom sa stal automobil s najväčším počtom získaných bodov.

Alfa Romeo MiTo

Víťazstvo tohtoročnej novinky Alfa Romeo potvrdzuje, že Alfa MiTo je ranou do čierneho, a to nielen z hľadiska dizajnu. Titul AutoDesign Awards získal automobil, ktorý má nielen krásny dizajn, ale pre ktorý sú charakteristické aj jeho vynikajúce jazdné vlastnosti a v hojnej miere poskytuje aj potešenie z jazdy. Ocenenie pre MiTo znovu potvrdilo, že značka Alfa Romeo sa vracia medzi prestížne automobily.

Porota ohodnotila MiTo ako jednoznačne najvýraznejšiu novinku roka, ktorá vyniká elegantnými vonkajšími tvarmi, ale rovnako aj prepracovaným a originálnym interiérom. MiTo je podľa poroty zvodný automobil, ktorý zaujme už na prvý pohľad a zrejme iba málo vážnych záujemcov bude premýšľať, či sa im MiTo páči alebo nie a rozhodovať budú zrejme city. Z modelu MiTo cítiť vášeň, radosť i jednoduchú krásu. Alfa Romeo tak s novým modelom MiTo predbehla v ankete Renault Lagunu Coupé, ktorý skončil na druhom mieste i VW Scirocco, ktorý sa umiestnil ako tretí.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.