Alfa Romeo zvádza na výkon

Pondelok, 12 apríl 2004

Tentoraz dizajnová ozdoba koncernu Fiat, kam značka so srdcom v znaku patrí, nepriviezla do Ženevy žiadnu čerstvú novinku v podobe nového modelu. Pravda, ak nerátame 8C Competizione s novým osemvalcovým motorom 4,7 litra a 450 koníkmi pod kapotou, obdobou tej pohonnej jednotky, ktorá je určená pre Ferrari i Maserati.

Alfa Romeo Alfa Romeo

Prenos tohto výkonu na vozovku obstaráva tiež novinka - nová štvorrežimová šesťstupňová robotizovaná prevodovka Selespeed. Medzi novinky sa radí aj Spider 2,4 JTDM (147 kW/200 k a 400 Nm), ktorý je u talianskeho výrobcu prvým športovým automobilom bez strechy s naftovým motorom pod kapotou. Brera s motorom 2,2 JTS dostala tiež novú evolučnú šesťstupňovú prevodovku Selespeed s možnosťami automatického radenia, alebo športovým ťukaním do "pádla radenia".

Alfa Romeo Alfa Romeo

Aj bez modelových noviniek bola expozícia Alfa Romeo obliehaná nespočetnými vyznávačmi červenej značky. Magnetom boli nielen spomínané 8C Compezione a Spider, ale aj známe modely Brera, Alfa GT, 159 TI sedan i Sportwagon, či 147 Q2 s úpravami vonkajšieho vzhľadu, výbavy, ale aj novými motormi.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.