Alpine: Francúzsky športiak štartuje s objednávkami

Nedeľa, 11 december 2016

Renault už viac rokov uvažuje o oživení legendy Alpine, ktorá je v rámci automobilky už samostatnou značkou. Alpine, neskôr Renault Alpine, bol malý športový automobil, ktorý vznikol v spoločnosti založenej v roku 1955 Jeanom Rédélé v meste Dieppe vo Francúzsku a najmä v rallye športe bol skvelým športovým náčiním.

Alpine
Obnovený model Alpine, ktorý pokračuje v tradícii legendy spred viac ako päťdesiat rokov, bude mať motor uložený uprostred a poháňať bude kolesá zadnej nápravy. Podoba sériového modelu známa ešte nie je, maskovaný model Alpine vyzerá takto.

V 60tych a 70tych rokoch dosahoval malý športový automobil výrazné úspechy na svetových automobilových súťažiach a v roku 1973 získal aj titul majstra sveta v rallye. Podiel v spoločnosti Alpine mal v šesťdesiatych rokoch aj Renault. Neskôr, v roku 1978, odkúpil aj zvyšný podiel.

V rokoch 1962 až 1978 sa modelov Alpine A110 vyrobilo 7176 exemplárov. Charakteristickou farbou pre Alpine bola modrá. Automobil sa vyrábal v malých sériách, mal ľahkú karosériu zo sklených vlákien a pod kapotou výhradne štvorvalcové motory.

Už pár dní prijíma značka Alpine rezervácie pre exkluzívnu limitovanú edíciu produkčného auta s označením Première Edition. Rezerváciu je možné urobiť cez aplikáciu, ktorá je dostupná na oficiálnej stránke Alpine www.alpinecars.com.

V limitovanej edícií sa vyrobí presne 1955 vozidiel. Tento počet nového modelu Alpine odkazuje na rok založenia značky Jeanom Rédéléom.

Première Edition si budú môcť rezervovať zatiaľ zákazníci z Rakúska, Belgicka, Francúzska, Nemecka, Talianska, Japonska, Luxemburska, Holandska, Poľska, Portugalska, Španielska, Švédska, Švajčiarska a Veľkej Británie.

Alpine technické detaily ešte nezverejnil, uvádza len, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h bude 4,5 sekundy. Takže pohonnou jednotkou by mohol byť napríklad motor od Renaulta 1,8 litra s preplňovaním a výkonom 255 koní, alebo vzhľadom na udávané zrýchlenie skôr motor divízie Renault Sport s výkonom 300 koní.

Zákazníci si budú môcť vybrať číslo vozidla od 1 do 1955. Číslo bude vyrazené na plakete umiestnenej na centrálnej konzole. Taktiež si budú môcť vybrať farbu z troch ponúkaných – BleuAlpine (modrá), NoirProfond (čierna) alebo Blanc Solaire (biela).

K zákazníkom sa autá limitovanej série Premiére Edition dostanú koncom roka 2017. Ceny a technické špecifikácie oznámi výrobca v prvom štvrťroku 2017. Vo Francúzsku sa majú pohybovať od 55.000 eur do 60.000 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Alpine
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.