Alpine sa vracia, je tu Vision

Piatok, 26 február 2016

Pred pár dňami spoločnosť Alpine odhalila showcar Alpine Vision, ktorý by mal byť nástupcom legendárnej Alpine A110.

1 Alpine Vision
Znovuzrodenie značky Alpine poteší každého priaznivca športových áut a skvelej jazdy. Z tejto Alpine Vision vzíde sériový model, ktorý nepriamo nahradí legendu Alpine A110.

Dvojmiestne kupé s motorom uprostred Alpine Vision rozšíri portfólio Renaultu o staronovú značku Alpine. Aj keď nejde o priameho nástupcu Alpine A110, novodobý model sa inšpiroval tvarmi tohto športového automobilu, ktorého sa v rokoch 1961 až 1977 vyrobilo viac ako sedem a pol tisíca kusov. Spolu za štyridsať rokov výroby sa športiakov značky Alpine vyrobilo 26 666 exemplárov.

Históriu Alpine začal písať v roku 1955 model A106 a skončila sa až v polovici deväťdesiatich rokov modelom A610. Zaujímavým pokusom bol model A310 V6, ktorého 9276 kusov vyrobených v rokoch 1976 až 1984 bola najväčšia séria športiakov Alpine. Malá modrá Alpine A110 s motorom 1,6 excelovala v rallye aj v bývalom Československu, keď v sedemdesiatych rokoch v sedle s jazdcom Vladimírom Hubáčkom suverénne víťazila všade, kam prišla.

2 Alpine A110
Alpine A110 je legenda. Má titul z Pohára konštruktérov WRC, kde Alpine porazila značky Ford, Lancia i Porsche. Vyhrala aj legendárnu Rallye Monte Carlo, u nás Rallye Vltavu či Rallye Tatry s jazdcom Vladimírom Hubáčkom, ktorý ju má dodnes vo svojej garáži.

Historická značka Alpine by mala mať opätovne svoje miesto v portfóliu značky Renault. Francúzska automobilka chce vzkriesenou značkou a novým modelom, ktorý vyjde z Alpine Vision, pokračovať v prerušenej tradícii značky Alpine. Alpine Vision predznamenáva štýl a výkon športového auta, ktoré sa už v sériovej podobe predstaví koncom roka 2016.

Sériový model vychádzajúci z Alpine Vision sa bude vyrábať v Dieppe vo Francúzsku. Predávať sa začne v priebehu druhého štvrťroka 2017 naprieč piatimi kontinentmi.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.