Aston Martin DBS Superleggera: Super superšport

Utorok, 03 júl 2018

Ikonická britská značka predstavila novinku – najrýchlejší Aston Martin histórie britskej značky. Nový Aston Martin DBS Superleggera je jeden z najlepších superšportov GT, ktorý okrem výkonu vyniká aj svojim úchvatným vzhľadom.

1 Aston Martin DBS Superleggera
Aston Martin DBS Superleggera je najvýkonnejším modelom britskej značky

Aston Martin ladil svoj nový superšport na pretekárskom okruhu Nürburgring, odkiaľ prenikli do médií a na verejnosť prvé špionážne fotografie. V Nemecku ho technici a testovací jazdci ladili jeho výkon a jazdné vlastnosti s cieľom aby boli špičkové. Takže teraz nadišiel čas, aby automobilka Aston Martin oficiálne predstavila svetu automobil, ktorý nahradí doterajší špičkový Vanquish S.

Nový Superleggera je postavený na vylepšenej a hliníkom odľahčenej architektúre modelu DB11. K vysokým výkonom na ceste novému modelu s hmotnosťou 1693 kilogramov budú pomáhať adaptívne tlmiče a jazdné režimy GT, Sport a Sport Plus, ktoré auto posadené na 21palcových kolesách s pneumatikami Pirelli P Zero budú meniť charakter jazdy.

Srdcom nového modelu Aston Martin Superleggero je vidlicový dvanásťvalcový motor so zdvihovým objemom 5,2 litra podporovaný dvomi turbodúchadlami. Jeho výkon má hodnotu 715 konských síl (533 kW) a najvyšší krútiaci moment 900 Nm dosahuje v širokom rozmedzí 1800 až 5000 otáčok. Poháňa kolesá zadnej nápravy cez osemstupňovú samočinnú prevodovku a mechanický samosvorný diferenciál. Kvôli rozloženiu hmotnosti a nízkemu ťažisku motor umiestnili čo najnižšie a čo najviac dozadu.

Jazdné výkony zodpovedajú použitej technike, s akými sa stretávame len pri najvýkonnejších superšportoch. Rýchlosť z nuly na 100 kilometrov za hodinu nový Superleggera dosiahne za 3,4 sekundy a maximálna rýchlosť 340 km/h je elektronicky obmedzená.

Tak ako je silnou stránkou nového Astona Martin Superleggera výkon, jazdné vlastnosti a vzhľad, v podobnom duchu sa nesie interiér a jeho výbava. Samozrejmosťou je kožené čalúnenie z najkvalitnejšieho materiálu, bezkľúčový vstup a štartovanie, displej infotaimentu, vstavaná navigácia, bezdrôtové prepojenie so smartfónom, 360 stupňové kamerové pokrytie a ďalšie.

Na trh nový Aston Martin Superleggera príde ešte priebehu tohto roku. Jeho cena má štartovať na sume približne 255 000 eur.

1 Aston Martin DBS Superleggera 2 Aston Martin DBS Superleggera 3 Aston Martin DBS Superleggera
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.