Audi Q2 po modernizácii s množstvom nových detailov

Štvrtok, 10 september 2020

Audi predstavilo začiatkom septembra modernizované kompaktné SUV, model Q2. Prináša nápaditejší dizajn, nové služby Audi connect a nové asistenčné systémy pre vodiča, štandardne LED svetlomety, voliteľne adaptívnu funkciu LED Matrix a množstvo nových detailov.

Audi-Q2

Kompaktné SUV Q2 po terajšej modernizácii prejavuje svoj progresívny charakter ešte zreteľnejšie a ešte nápadnejším profilom: v exteriéri s novými svetlometmi a doplnkovými službami Audi connect a v interiéri novými systémami asistencie vodiča. Svojim vzhľadom priťahuje väčšiu pozornosť a jazda je zábavnejšia.

Dizajn exteriéru Q2 je teraz podľa vzoru svojich väčších súrodencov o niečo viac hranatý. Audi Q2 je robustný všestranný automobil na každodenné použitie a na voľný čas. Línie jeho karosérie sú športové, pretiahnuté a výkonné súčasne a rohy a hrany dávajú kompaktnému SUV sebavedomý vzhľad.

Audi Q2 je po modernizácii o málo dlhšie - meria 4,21 metra, kým šírka 1,79 metra a výška 1,54 metra sa nezmenili. Súčiniteľ odporu vzduchu 0,31 cx je najmenší vo svojom segmente. Na vzhľade upúta aj výrazná osemuholníková maska chladiča, ktorá je o niečo nižšia, takže predná časť pôsobí že je širšia.

Vzadu má Q2 ľahko prepracovaný nárazník a nechýba tu náznak difúzora s naznačenými koncovkami výfuku. Koncové svetlá s technológiou LED sú však, ako inak, pravé. Na prianie si môže zákazník vybaviť svoje auto dynamickými smerovými svetlami (to v kombinácii s prednými LED Matrich).

Predné LED svetlomety má Audi Q2 štandardne, na prianie môžu byť aj s adaptívnou funkciou LED Matrix. Sedem samostatných LED diód umiestnených v zdieľanom module vytvára inteligentne riadené diaľkové svetlo. Osvetlia cestu bez toho, aby oslepovala protiidúcich vodičov. Denné svietenie emituje desať diód, kým ďalších sedem LED diód generuje dynamické smerové svetlá.

Modernizovaný Q2 si kupujúci môže vylepšiť príplatkovou výbavou, napríklad športovými sedadlami s výrazným bočným vedením, výškovo nastaviteľným sedadlom predného spolujazdca, dvojzónovou automatickou klimatizáciou a nezávislým kúrením. Batožinový priestor kompaktného SUV zostal nezmenený s objemom 405 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel je to 1050 litrov. Na želanie sú dostupné elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a ťažné zariadenie na ťahanie prívesu.

Digitálny svet siaha od analógového prístrojového panelu a MMI rádia plus s DAB + po kokpit Audi virtual s uhlopriečkou 12,3 palca a MMI navigation plus s 8,3 palcovým displejom. Ovláda sa pomocou otočného tlačidla na konzole stredového tunela (MMI touch) alebo prostredníctvom hlasového ovládania v danom jazyku. Audio systém Bang & Olufsen Premium Sound System má 14 reproduktorov s výkonom 705 wattov a je v segmente malých SUV výnimočný.

Informačno-zábavný systém zavádza do Audi Q2 služby Audi connect, vrátane online dopravných informácií. Novými sú služby tiesňového volania a služieb Audi connect a Audi connect remote & control. Umožňujú majiteľovi na diaľku zamknúť vozidlo alebo skontrolovať palivo.

Autor: J. Goldberger
Foto: Audi
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.