Audi: veľké kupé

Nedeľa, 10 jún 2007

Svoju veľkú premiéru malo v Ženeve prémiové kupé A5. Nielenže vyplní medzeru medzi modelmi A4 a A6, ale má byť aj silným konkurentom pre kupé BMW radu 3 a Mercedes-Benz CL. Kupé z Ingolstadtu je postavené na novej platforme a po novom je motor uložený kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti a športovejším jazdným vlastnostiam nie pred prednou nápravou, a za ňou.

Audi Audi Audi

Kupé A5 môže mať poháňané len kolesá prednej nápravy, ale aj všetkých štyroch. V súčasnosti je pohonnou jednotkou motor 3,2 FSI (265 k), ráta sa však aj s menším 1,8 TFSI (170 k) a dvoma vznetovými šesťvalcami. Tieto výkony sa budú na kolesá a vozovku prenášať v základnej verzii šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na prianie aj automatickou prevodovkou. Prednosťou nového dvojdverového kupé 2 +2 okrem komfortu a pohodlia je aj jeho dynamika, rýchlosť a jazdné vlastnosti.

Súčasne s modelom A5 predstavilo Audi v Ženeve aj jeho športovú verziu S5. Zvonku sa od A5 líši len menšími úpravami karosérie. Hlavnými zbraňami S5 je športovo ladený podvozok na 18-palcových kolesách a výkonný 350 koňový osemvalcový motor 4,2 FSI.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.