BMW 1: modernejšie kupé i kabriolet

Piatok, 17 december 2010

Po nedávnom predstavení BMW 1M Coupé pripravila mníchovská automobilka obnovu aj svojich menej výkonných modelov kupé a kabriolet. Viaceré zo zmien sú prevzaté práve z "ostrého" BMW 1M. Najvýraznejšou zmenou na modernizovanom kupé i kabriolete sú predné LED svetlomety a vzadu zmenený dizajn koncových svetiel v tvare písmena L. Na podvozku ani pohonnej jednotke k väčším zmenám nedošlo.

BMW 1 zboku

Nové BMW radu 1 Coupé i Cabrio dostali starostlivo zvolené dizajnové modifikácie a lepšie aerodynamické vlastnosti, ktoré im dodajú viac dynamiky a väčšiu efektivitu. Nový dizajn nástavca pod predným nárazníkom vytvára takzvané "vzduchové záclony", ktoré eliminujú aerodynamicky nepriaznivé turbulencie okolo predných kolies, čím znižujú odpor vzduchu. Štýlovo osviežené sú aj predné a zadné svetlá, pribudli nové farby karosérie, čalúnenia, interiérové obklady a kvalitatívne vylepšenia niektorých ovládacích prvkov.

BMW 1 spredu

Predné svetlomety nového kupé i kabriletu sú aktuálne vylepšené o akcentované pruhy, ktoré prechádzajú ich hornou časťou, využívajú technológiu svietiacich LED diód a slúžia ako denné svetlá. Nové zadné svetlá majú teraz celú plochu červenú. V ich základnom tvare písmena L sú po novom integrované typické dva páry homogénnych LED svetelných pruhov, ktoré vytvárajú pre BMW typický nočný dizajn.

BMW 1 zozadu

Športové ladenie a exkluzivitu interiéru umocňujú nové obkladové materiály. Širšia bude tiež ponuka čalúnenia: pribudne textilné Network v hnedej farbe Magma Brown, ale aj kožené Boston vo farbách Oyster alebo Savanna Beige. Interiér môže vylepšiť aj športový kožený multifunkčný volant, prípade M športový volant, rovnako s ovládacími tlačidlami.

Funkčné vylepšenie sa týka tlačidla dynamickej kontroly stability, ktoré namiesto doterajšieho označenia písmenami DSC dostalo nový medzinárodne zrozumiteľný piktogram. Ovládače svetiel a klimatizácie dostali nové elegantné chrómované lemovanie. K interiérovým obkladom pribudli aj lišty v bielej farbe Alpine.

BMW 1 zboku

BMW u modernizovaných modelov obohacuje exteriérové farby o metalický červený lak a nový hnedý odtieň. Do ponuky diskov pribudnú 17palcové zliatinové kolesá s dizanom Star spoke a Streamlining ako aj nové 18-palcové disky V-spoke so zmiešaným obutím. Základný model BMW 118i Cabrio bude sériovo obutý 16palcovými kolesami s dizajnom zliatinových diskov V-spoke.

Oba modernizované modely, BMW 1 Cuopé i BMW 1 Cabrio budú mať výstavnú premiéru na januárovom autosalóne v americkom Detroite, v predaji budú od marca 2011.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.