BMW 1 sedan: V Mníchove vyvinutý, v Číne vyrábaný

Streda, 01 marec 2017

Mníchovská automobilka už dávnejšie avizovala, že chce rozšíriť svoju ponuku radu 1 o štvordverový trojpriestorový sedan. Teraz je nový sedan BMW radu 1 už realitou. Vyvinuli ho v Mníchove a vyrábať sa prémiový kompaktný sedan bude v Číne.

1 BMW 1 sedan
BMW 1 sedan dopĺňa modelový rad jednotky o štvordverovú trojpriestorovú karosériu

BMW 1 sedan sa bude vyrábať vo fabrike v meste Tiexi, ktorá je súčasťou výrobného komplexu Šen-jang na severovýchode Číny. Nový sedan segmentu prémiových kompaktných vozidiel je upravený podľa potrieb čínskeho automobilového trhu.

Trojpriestorovú karosériu "jednotky" automobilka špeciálne vyvinula podľa potrieb čínskych zákazníkov, ktorí majú sedany v obľube. Aj keď nový kompaktný sedan vyvíjali v Mníchove, podieľali sa na ňom aj čínski inžinieri. Automobil sa bude vyrábať v spolupráci s čínskym partnerom, firmou Brilliance. Do predaja v Európe sa nový BMW 1 sedan nedostane.

Počas vývoja absolvoval nový sedan radu 1 intenzívne testovanie po celom svete, aj na okruhu Nürburgring, ale aj vo všetkých klimatických pásmach, ktoré sa v Číne nachádzajú.

Novinka BMW má kompaktné rozmery: dĺžku 4456 milimetrov, šírku 1803 milimetrov a výšku 1446 milimetrov. Karosériu charakterizujú krátke previsy, dlhá kapota, kabína posunutá dozadu a rázvor náprav s hodnotou 2670 milimetrov.

Prednej časti karosérie novinky dominuje široká mriežka chladiča, veľké otvory na vstup vzduchu a dvojité kruhové svetlomety s technológiou LED. Zadná časť dostala exkluzívne dominantné horizontálne línie. Zadné svetlomety sú hlboko zapustené do bokov a vytvárajú tak tvar písmena L.

Interiér BMW radu 1 sedan ponúka komfortný priestor a príjemné cestovanie. Kokpit je už tradične v modeloch BMW orientovaný na vodiča. Pozícia sedenia aj usporiadanie prístrojov a ovládačov je navrhnutá tak, aby zvyšovala koncentráciu vodiča. Štandardnou súčasťou ovládacieho systému iDrive v BMW 1 sedan je aj široký displej v strede palubnej dosky a ovládač na stredovej konzole. Prémiovosť interiéru dotvárajú precízne spracované povrchy a kvalitné materiály.

Z pohonných jednotiek budú v ponuke tri najnovšie pohonné jednotky BMW. Technológie TwinPower Turbo zaistia požadovaný výkon motora a vysoký krútiaci moment už od najnižších otáčok. Medzi použitými technológiami sú preplňovanie, priame vstrekovanie paliva s centrálne umiestnenými vstrekovačmi, variabilné ovládanie zdvihu ventilov systému Valvetronic a variabilné ovládanie časovania nasávacích a výfukových ventilov Double Vanos.

Ponuku motorov otvára trojvalec v BMW 118i. Z objemu 1,5 litra dosahuje výkon 136 koní a krútiaci moment 220 Nm. Zrýchli z nuly na sto so 6stupňovou prevodovkou Steptronic za 9,4 sekundy, vie ísť 212 km/h a o úspornosti motora hovorí spotreba iba 5,5 l/100 km.

"Dvojkou" je štvorvalcový dvojliter v BMW 120i. Má 192 koní a 280 Nm. S 8stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 7,5 sekundy a ide až 235 km/h. Kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km.

Najvýkonnejší dvojlitrový štvorvalec má sedan model 125i: 231 koní. Najvyšší krútiaci moment 350 Nm je už od 1250 ot./min. Štandardne má 8stupňovú prevodovkou Steptronic. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h a kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km.

1 BMW 1 sedan 2 BMW 1 Sedan 3 BMW 1 Sedan 4 BMW 1 Sedan 5 BMW 1 Sedan 6 BMW 1 Sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.