BMW 1 sedan: V Mníchove vyvinutý, v Číne vyrábaný

Streda, 01 marec 2017

Mníchovská automobilka už dávnejšie avizovala, že chce rozšíriť svoju ponuku radu 1 o štvordverový trojpriestorový sedan. Teraz je nový sedan BMW radu 1 už realitou. Vyvinuli ho v Mníchove a vyrábať sa prémiový kompaktný sedan bude v Číne.

1 BMW 1 sedan
BMW 1 sedan dopĺňa modelový rad jednotky o štvordverovú trojpriestorovú karosériu

BMW 1 sedan sa bude vyrábať vo fabrike v meste Tiexi, ktorá je súčasťou výrobného komplexu Šen-jang na severovýchode Číny. Nový sedan segmentu prémiových kompaktných vozidiel je upravený podľa potrieb čínskeho automobilového trhu.

Trojpriestorovú karosériu "jednotky" automobilka špeciálne vyvinula podľa potrieb čínskych zákazníkov, ktorí majú sedany v obľube. Aj keď nový kompaktný sedan vyvíjali v Mníchove, podieľali sa na ňom aj čínski inžinieri. Automobil sa bude vyrábať v spolupráci s čínskym partnerom, firmou Brilliance. Do predaja v Európe sa nový BMW 1 sedan nedostane.

Počas vývoja absolvoval nový sedan radu 1 intenzívne testovanie po celom svete, aj na okruhu Nürburgring, ale aj vo všetkých klimatických pásmach, ktoré sa v Číne nachádzajú.

Novinka BMW má kompaktné rozmery: dĺžku 4456 milimetrov, šírku 1803 milimetrov a výšku 1446 milimetrov. Karosériu charakterizujú krátke previsy, dlhá kapota, kabína posunutá dozadu a rázvor náprav s hodnotou 2670 milimetrov.

Prednej časti karosérie novinky dominuje široká mriežka chladiča, veľké otvory na vstup vzduchu a dvojité kruhové svetlomety s technológiou LED. Zadná časť dostala exkluzívne dominantné horizontálne línie. Zadné svetlomety sú hlboko zapustené do bokov a vytvárajú tak tvar písmena L.

Interiér BMW radu 1 sedan ponúka komfortný priestor a príjemné cestovanie. Kokpit je už tradične v modeloch BMW orientovaný na vodiča. Pozícia sedenia aj usporiadanie prístrojov a ovládačov je navrhnutá tak, aby zvyšovala koncentráciu vodiča. Štandardnou súčasťou ovládacieho systému iDrive v BMW 1 sedan je aj široký displej v strede palubnej dosky a ovládač na stredovej konzole. Prémiovosť interiéru dotvárajú precízne spracované povrchy a kvalitné materiály.

Z pohonných jednotiek budú v ponuke tri najnovšie pohonné jednotky BMW. Technológie TwinPower Turbo zaistia požadovaný výkon motora a vysoký krútiaci moment už od najnižších otáčok. Medzi použitými technológiami sú preplňovanie, priame vstrekovanie paliva s centrálne umiestnenými vstrekovačmi, variabilné ovládanie zdvihu ventilov systému Valvetronic a variabilné ovládanie časovania nasávacích a výfukových ventilov Double Vanos.

Ponuku motorov otvára trojvalec v BMW 118i. Z objemu 1,5 litra dosahuje výkon 136 koní a krútiaci moment 220 Nm. Zrýchli z nuly na sto so 6stupňovou prevodovkou Steptronic za 9,4 sekundy, vie ísť 212 km/h a o úspornosti motora hovorí spotreba iba 5,5 l/100 km.

"Dvojkou" je štvorvalcový dvojliter v BMW 120i. Má 192 koní a 280 Nm. S 8stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 7,5 sekundy a ide až 235 km/h. Kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km.

Najvýkonnejší dvojlitrový štvorvalec má sedan model 125i: 231 koní. Najvyšší krútiaci moment 350 Nm je už od 1250 ot./min. Štandardne má 8stupňovú prevodovkou Steptronic. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h a kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km.

1 BMW 1 sedan 2 BMW 1 Sedan 3 BMW 1 Sedan 4 BMW 1 Sedan 5 BMW 1 Sedan 6 BMW 1 Sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.