BMW 1 sedan: V Mníchove vyvinutý, v Číne vyrábaný

Streda, 01 marec 2017

Mníchovská automobilka už dávnejšie avizovala, že chce rozšíriť svoju ponuku radu 1 o štvordverový trojpriestorový sedan. Teraz je nový sedan BMW radu 1 už realitou. Vyvinuli ho v Mníchove a vyrábať sa prémiový kompaktný sedan bude v Číne.

1 BMW 1 sedan
BMW 1 sedan dopĺňa modelový rad jednotky o štvordverovú trojpriestorovú karosériu

BMW 1 sedan sa bude vyrábať vo fabrike v meste Tiexi, ktorá je súčasťou výrobného komplexu Šen-jang na severovýchode Číny. Nový sedan segmentu prémiových kompaktných vozidiel je upravený podľa potrieb čínskeho automobilového trhu.

Trojpriestorovú karosériu "jednotky" automobilka špeciálne vyvinula podľa potrieb čínskych zákazníkov, ktorí majú sedany v obľube. Aj keď nový kompaktný sedan vyvíjali v Mníchove, podieľali sa na ňom aj čínski inžinieri. Automobil sa bude vyrábať v spolupráci s čínskym partnerom, firmou Brilliance. Do predaja v Európe sa nový BMW 1 sedan nedostane.

Počas vývoja absolvoval nový sedan radu 1 intenzívne testovanie po celom svete, aj na okruhu Nürburgring, ale aj vo všetkých klimatických pásmach, ktoré sa v Číne nachádzajú.

Novinka BMW má kompaktné rozmery: dĺžku 4456 milimetrov, šírku 1803 milimetrov a výšku 1446 milimetrov. Karosériu charakterizujú krátke previsy, dlhá kapota, kabína posunutá dozadu a rázvor náprav s hodnotou 2670 milimetrov.

Prednej časti karosérie novinky dominuje široká mriežka chladiča, veľké otvory na vstup vzduchu a dvojité kruhové svetlomety s technológiou LED. Zadná časť dostala exkluzívne dominantné horizontálne línie. Zadné svetlomety sú hlboko zapustené do bokov a vytvárajú tak tvar písmena L.

Interiér BMW radu 1 sedan ponúka komfortný priestor a príjemné cestovanie. Kokpit je už tradične v modeloch BMW orientovaný na vodiča. Pozícia sedenia aj usporiadanie prístrojov a ovládačov je navrhnutá tak, aby zvyšovala koncentráciu vodiča. Štandardnou súčasťou ovládacieho systému iDrive v BMW 1 sedan je aj široký displej v strede palubnej dosky a ovládač na stredovej konzole. Prémiovosť interiéru dotvárajú precízne spracované povrchy a kvalitné materiály.

Z pohonných jednotiek budú v ponuke tri najnovšie pohonné jednotky BMW. Technológie TwinPower Turbo zaistia požadovaný výkon motora a vysoký krútiaci moment už od najnižších otáčok. Medzi použitými technológiami sú preplňovanie, priame vstrekovanie paliva s centrálne umiestnenými vstrekovačmi, variabilné ovládanie zdvihu ventilov systému Valvetronic a variabilné ovládanie časovania nasávacích a výfukových ventilov Double Vanos.

Ponuku motorov otvára trojvalec v BMW 118i. Z objemu 1,5 litra dosahuje výkon 136 koní a krútiaci moment 220 Nm. Zrýchli z nuly na sto so 6stupňovou prevodovkou Steptronic za 9,4 sekundy, vie ísť 212 km/h a o úspornosti motora hovorí spotreba iba 5,5 l/100 km.

"Dvojkou" je štvorvalcový dvojliter v BMW 120i. Má 192 koní a 280 Nm. S 8stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 7,5 sekundy a ide až 235 km/h. Kombinovaná spotreba je 6,2 l/100 km.

Najvýkonnejší dvojlitrový štvorvalec má sedan model 125i: 231 koní. Najvyšší krútiaci moment 350 Nm je už od 1250 ot./min. Štandardne má 8stupňovú prevodovkou Steptronic. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h a kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km.

1 BMW 1 sedan 2 BMW 1 Sedan 3 BMW 1 Sedan 4 BMW 1 Sedan 5 BMW 1 Sedan 6 BMW 1 Sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.