BMW 1: už aj trojdverový

Nedeľa, 10 jún 2007

Mníchovská automobilka chrlí v ostatnom čase jednu novinku za druhou. Jednou z posledných jeočakávaná a už dávnejšie avizovaná trojdverová verzia BMW 1. Nový karosársky variant najmenšieho "béemvé" prichádza spolu s modernizáciou celého jednotkového radu. V plnej paráde sa nová trojdverová verziabielomodrej značky predstavuje na práve prebiehajúcom ženevskom autosalóne.

BMW 1 BMW 1

Nová karosárska verzia bude mať o jeden pár dverí menej. Predné sú teraz dlhšie, zadné konštruktéri odstránili, takže na prvý pohľad sa toho na vzhľade trojdverovej verzie oproti doterajšiemu najmenšiemu BMW akoby ani veľa nezmenilo. Nižšie a kratšie zadné okno a masívnejší zadný stĺpik pridávajú autu na dynamike. Vypustením jedného páru dverí sa o niečo znížila hmotnosť a tým zvýšila dynamickosť trojdverovej verzie. A potešiteľný je aj fakt, že oproti päťdverovej má byť lacnejšia o 750 euro.

Motorizácia trojdverovej verzie bude prakticky zhodná s doterajšou päťdverovou. Pri verzii 3D vypadne však najslabší zážihový motor, ostatné motory zostávajú tak, ako ich má päťdverový model. Všetky motory však prešli podstatnou modernizáciou, vďaka nej budú výkonnejšie, úspornejšie i ekologickejšie. Tak benzínové štvorvalce pre modely 118i a 120i budú s priamym vstrekovaním a piezoelektrickými vstrekovačmi.U prvého sa výkon zdvihne z 95 kW na 105 kW (143 k), 120i bude mať namiesto doterajších 110 kW až 125 kW, a zvýši sa aj maximálna rýchlosť a akcelerácia (pri modeli 120i na 224 km/h a 7,8 s). Zaujímavé je zníženie kombinovanej spotreby pri 118i z doterajších 7,3 litra na 5,9 litra a pri 120i zo 7,5 na 6,4 l/100 km. Modernizácie sa dočkali aj vznetové motory modelov 118d i 120d. Vďaka technickým inováciám a commom railu III nabrali na výkone, zvýšil sa aj maximálny krútiaci moment, a sú úspornejšie a tiež ekologickejšie. Model 118d má zvýšený výkon z 90 kW na 105 kW/143 k a krútiaci moment je teraz 300 Nm (viac o 20). Podľa výrobcu bude kombinovaná spotreba 4,7 l/100 km (predtým 5,6). Model 120d sa bude pýšiť motorom s výkonom 130 kW/177 k (nárast + 10 kW) a krútiacim momentom 350 Nm (+ 10) a spotrebou len 4,9 l/100 km.

BMW1 s inovovaným vzhľadom príde na trh už koncom marca tohto roka.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.