BMW 2 Active Tourer: Naživo v Ženeve

Utorok, 25 február 2014

Dávnejšie avizované BMW pre bavorskú značku s netradičným pohonom predných kolies prichádza v podobe kompaktného MPV. Nový BMW 2 Active Tourer je tu a premiéru naživo bude mať na autosalóne v Ženeve.

1 BMW 2 Active Tourer
Bavorská automobilka má historicky prvé MPV, kompaktný model BMW 2 Active Tourer. Naživo ho BMW predstaví už o týždeň na autosalóne v Ženeve.

Mníchovská automobilka zaradila svoj nový model do modelového radu 2. BMW tak rozširuje svoje portfólio a po prvý raz vstupuje do segmentu v ktorom doteraz nemalo zastúpenie. V triede prémiových kompaktov nové BMW 2 Active Tourer spája komfort a priestorovú funkčnosť s hodnotami ako dynamika, štýl a elegancia, ktoré sú pre BMW typické.

Po Coupé je kompaktný Active Tourer ďalšie BMW radu 2. Po každej stránke ide o model so športovými a harmonickými proporciami. Spája kompaktné rozmery s príjemným pocitom z priestoru a vďaka rozmerom – dĺžke 4342 milimetrov, šírke 1800 milimetrov, výške 1555 milimetrov a rázvoru 2670 milimetrov – je ideálnym pre stále rastúce nároky na mobilitu v meste.

Variabilný batožinový priestor s objemom od 468 do 1510 litrov a sklopné zadné operadlo delené v pomere 40:20:40 naznačujú každodennú využiteľnosť. Vďaka posuvnej zadnej lavici sa tak dá zvýšiť pohodlie cestujúcich na zadných sedadlách alebo zväčšiť objem kufra. Ľahký prístup do batožinového priestoru umožňujú veľké a široko sa otvárajúce piate dvere.

Nároky na variabilnosť a funkčnosť si v triede prémiových kompaktov vyžadujú špeciálne požiadavky na koncepciu. Preto vsadilo BMW pri modeli 2 Active Tourer na pohon predných kolies, ktorý zodpovedá nárokom na aktívnu jazdu. Väčší rázvor 2670 milimetrov a vyššia línia strechy umožňujú optimálne využívať vnútorný priestor. Vodič a spolujazdec sedia podstatne vyššie ako v sedane, čo umožňuje dobrý výhľad a navyše uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Množstvo odkladacích priestorov a na želanie sklápateľná operadlo spolujazdca sú predpokladom vysokej flexibility a dobrého využívania priestoru.

4 BMW 2 Active Tourer

Popri základnej verzii umožnia individualizáciu v interiéri i exteriéri dve ďalšie výbavové línie. Sport Line zvýrazní dynamické prvky, Luxury Line bude klásť dôraz na eleganciu a exkluzivitu. M Sportpaket, ktorý príde na trh v novembri, sa postará o dodatočné možnosti individualizácie. Prostredníctvom M aerodynamického balíka, M športového podvozka, 17 alebo 18 palcových M diskov a v interiéri M koženým volantom a športovými sedadlami so špecifickým čalúnením BMW 2 Active Tourer zvýrazní najvyššiu mieru rozoznateľnosti na ceste. Na konci jesene rozšíria ponuku varianty s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive.

V BMW radu 2 Active Tourer bude po prvý raz v triede prémiových kompaktov k dispozícii Head-Up displej. Plnofarebne premieta do zorného poľa vodiča všetky relevantné jazdné informácie. Nezobrazujú sa však na prednom skle, ale na bezfarebnom skle medzi volantom a predným sklom. Vodič tak vidí všetky podstatné informácie bez toho, aby musel odvrátiť pohľad od cesty.

BMW 2 Active Tourer bude využívať najnovšiu generácia motorov. Na začiatok budú tri – výkonné, ľahké a hospodárne troj- a štvorvalcové. Presviedčať budú svojou kompaktnosťou, umiestnené pre BMW netradične priečne, vybavené technológiou BMW TwinPower Turbo. Spĺňajú emisnú normu EU6.

2 BMW 2 Active Tourer

Pri uvedení na trh bude základom benzínová verzia 218i s tromi valcami, s objemom 1,5 litra a výkonom 136 koní. Kombinovaná spotreba je 4,9 litra na sto kilometrov. Strednú ponuku vyplní naftový dvojlitrový štvorvalec 218d s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 330 Nm. Ten má mať kombinovanú spotrebu 4,1 l/100 km, akcelerovať z nuly na sto dokáže za 8,9 sekundy a vie ísť najviac 205 km/h.

Topmodelom pri uvádzaní do predaja bude benzínový 225i Active Tourer. S výkonom 231 koní sa po nemeckých diaľniciach môže naháňať aj so šporťákmi. Zrýchliť z 0 na 100 km/h vie za 6,8 sekundy, dosahuje najvyššiu rýchlosť 235 km/h. So svojimi parametrami, ale aj kombinovanou spotrebou 6,0 l/100 km vytvára tento štvorvalec s turbom dynamické výzvy vozidlám nielen vo svojej triede.

1 BMW 2 Active Tourer 2 BMW 2 Active Tourer 3 BMW 2 Active Tourer 4 BMW 2 Active Tourer 5 BMW 2 Active Tourer 6 BMW 2 Active Tourer
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.