BMW 4 po modernizácii: Švihák na pohľadanie

Streda, 18 január 2017

Od uvedenia BMW radu 4 uplynuli štyri roky a tak bavorská automobilka pripravila teraz modernizáciu verzií kupé, kabrioletu i liftbacku Gran Coupé. Menšie zmeny sú na exteriéri, ktorý má teraz ešte šviháckejší vzhľad, nové prvky interiéru a novo a tuhšie je naladený podvozok.

1 BMW 4 Coupé
BMW 4 Coupé po modernizácii a doladení dizajnu, stužení podvozku a vynovení interiéru

Hlavnou zmenou modernizovaného radu 4, ktorého sa do konca roku 2016 predalo takmer 400 tisíc, sú nové predné svetlomety s diódovou technológiou, ktoré nahrádzajú doterajšie xenónové. Za príplatok môžu byť aj adaptívne. Diódové sú pre všetky štvorkové modely aj hmlové svetlá tiež s diódami. Mierne upravené sú predné nárazníky a otvory pre chladiaci vzduch. Po prvýkrát má BMW radu 4 tiež zadné LED svetlá, ktoré dodávajú zadnej partii vizuálny dojem ešte väčšej sily.

V interiéri dojem vysokej kvality vzbudzujú nové galvanizované prvky, chrómované aplikácie a stredová konzola vo vysokolesklom čiernom spracovaní. Ďalším nápadným detailom je dvojité prešívanie na palubnej doske, tri nové farby čalúnenia a tri nové typy obkladových líšt, ktoré vytvárajú ďalšie možnosti individualizácie.

Výlučne pre modely nového radu 4 sa budú ponúkať dve nové vonkajšie farby: Snapper Rocks Blue a Sunset Orange. Každá z modelových línií Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Šport dostáva jeden nový špecifický dizajn diskov kolies. Prispôsobenie individuálnemu vkusu umožní aj množstvo ďalších prvkov výbavy.

4 BMW 4 Coupé-Cabrio-Gran Coupé

Nové BMW 4 Coupé a BMW 4 Gran Coupé dostávajú tuhší podvozok so športovejšími jazdnými vlastnosťami, avšak bez straty komfortu pruženia. Zlepšila sa pozdĺžna aj priečna dynamika, bez ohľadu na hmotnostné zaťaženie. Platí to nielen pre štandardný podvozok, ale aj pre M Šport podvozok a Adaptívny podvozok. Modely radu 4 od 430i a 430d vyššie budú obuté do vysokovýkonných pneumatík.

Všetky benzínové motory a všetky štvorvalcové naftové motory v novom BMW 4 pochádzajú z najnovšej rodiny motorov BMW Efficient Dynamics a používajú technológiu BMW TwinPower Turbo. K dispozícii sú tri benzínové jednotky 420i, 430i a 440i a tri naftové 420d, 430d a 435d xDrive. Výkon benzínových motorov je od 184 k (420i) do 326 k (440i), kombinovaná spotreba od 5,5 do 7,9 l/100 km a emisie CO2 od 127 do 185 g/km.

Pre nové Gran Coupé je k dispozícii navyše aj dieselový variant s výkonom 150k, spotrebou 4,1- 4,5 l/100 km a emisiami CO2 od 107 do 118 g/km. Spolu dvanásť modelových variantov je s doplnkovým pohonom BMW xDrive, zatiaľ čo 435d xDrive má tento inteligentný pohon všetkých kolies už v štandardnej výbave pri modeloch kupé, kabriolet i Gran Coupé.

BMW Coupé, Cabrio a Gran Coupé sa do predaja dostanú od marca tohto roku.

1 BMW 4 Coupé 2 BMW 4 Cabrio 3 BMW 4 Gran Coupé 4 BMW 4 Coupé-Cabrio-Gran Coupé 5 BMW 4 Coupé 6 BMW 4 Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.