BMW 4 po modernizácii: Švihák na pohľadanie

Streda, 18 január 2017

Od uvedenia BMW radu 4 uplynuli štyri roky a tak bavorská automobilka pripravila teraz modernizáciu verzií kupé, kabrioletu i liftbacku Gran Coupé. Menšie zmeny sú na exteriéri, ktorý má teraz ešte šviháckejší vzhľad, nové prvky interiéru a novo a tuhšie je naladený podvozok.

1 BMW 4 Coupé
BMW 4 Coupé po modernizácii a doladení dizajnu, stužení podvozku a vynovení interiéru

Hlavnou zmenou modernizovaného radu 4, ktorého sa do konca roku 2016 predalo takmer 400 tisíc, sú nové predné svetlomety s diódovou technológiou, ktoré nahrádzajú doterajšie xenónové. Za príplatok môžu byť aj adaptívne. Diódové sú pre všetky štvorkové modely aj hmlové svetlá tiež s diódami. Mierne upravené sú predné nárazníky a otvory pre chladiaci vzduch. Po prvýkrát má BMW radu 4 tiež zadné LED svetlá, ktoré dodávajú zadnej partii vizuálny dojem ešte väčšej sily.

V interiéri dojem vysokej kvality vzbudzujú nové galvanizované prvky, chrómované aplikácie a stredová konzola vo vysokolesklom čiernom spracovaní. Ďalším nápadným detailom je dvojité prešívanie na palubnej doske, tri nové farby čalúnenia a tri nové typy obkladových líšt, ktoré vytvárajú ďalšie možnosti individualizácie.

Výlučne pre modely nového radu 4 sa budú ponúkať dve nové vonkajšie farby: Snapper Rocks Blue a Sunset Orange. Každá z modelových línií Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Šport dostáva jeden nový špecifický dizajn diskov kolies. Prispôsobenie individuálnemu vkusu umožní aj množstvo ďalších prvkov výbavy.

4 BMW 4 Coupé-Cabrio-Gran Coupé

Nové BMW 4 Coupé a BMW 4 Gran Coupé dostávajú tuhší podvozok so športovejšími jazdnými vlastnosťami, avšak bez straty komfortu pruženia. Zlepšila sa pozdĺžna aj priečna dynamika, bez ohľadu na hmotnostné zaťaženie. Platí to nielen pre štandardný podvozok, ale aj pre M Šport podvozok a Adaptívny podvozok. Modely radu 4 od 430i a 430d vyššie budú obuté do vysokovýkonných pneumatík.

Všetky benzínové motory a všetky štvorvalcové naftové motory v novom BMW 4 pochádzajú z najnovšej rodiny motorov BMW Efficient Dynamics a používajú technológiu BMW TwinPower Turbo. K dispozícii sú tri benzínové jednotky 420i, 430i a 440i a tri naftové 420d, 430d a 435d xDrive. Výkon benzínových motorov je od 184 k (420i) do 326 k (440i), kombinovaná spotreba od 5,5 do 7,9 l/100 km a emisie CO2 od 127 do 185 g/km.

Pre nové Gran Coupé je k dispozícii navyše aj dieselový variant s výkonom 150k, spotrebou 4,1- 4,5 l/100 km a emisiami CO2 od 107 do 118 g/km. Spolu dvanásť modelových variantov je s doplnkovým pohonom BMW xDrive, zatiaľ čo 435d xDrive má tento inteligentný pohon všetkých kolies už v štandardnej výbave pri modeloch kupé, kabriolet i Gran Coupé.

BMW Coupé, Cabrio a Gran Coupé sa do predaja dostanú od marca tohto roku.

1 BMW 4 Coupé 2 BMW 4 Cabrio 3 BMW 4 Gran Coupé 4 BMW 4 Coupé-Cabrio-Gran Coupé 5 BMW 4 Coupé 6 BMW 4 Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.