BMW 530e iPerformance: Nová generácia aj ako plug-in hybrid

Pondelok, 19 december 2016

BMW 530e iPerformance ako športový sedan poskytne okrem zážitkov z dynamickej jazdy aj čisto elektrický režim s nulovými misiami. Od marca 2017 pribudne tento sedan vyššej strednej triedy aj ako variant s pohonom plug-in hybrid.

4 BMW 530e iPerformance
BMW 350e iPerformance s hybridnou technológiou plug-in príde na trh v marci 2017

Kombinovaná spotreba nového modelu BMW 530e iPerformance len 1,9 l/ 100 km (zatiaľ predbežná) zodpovedá emisiám CO2 na úrovni iba 44 g/km. Je najinovatívnejším modelom svojej triedy a vo všetkých režimoch jazdy, vrátane čisto elektrického eDrive, ponúka pre vodiča komplexné asistenčné systémy BMW radu 5. Navyše doplnené prvkami na zvýšenie komfortu jazdy aj na dlhé trasy, vrátane veľkorysého objemu batožinového priestoru.

Pohon nového modelu siedmej generácie päťkového radu spája priekopnícku technológiu BMW eDrive s benzínovým motorom BMW TwinPower Turbo. Cieľom bolo vytvoriť výnimočne hospodárny a zároveň výkonný plug-in hybridný systém, ktorý dokonalo korešponduje s dynamickým, kultivovaným a efektívnym charakterom úplne nového BMW radu 5. BMW 530e iPerformance je šiestym členom rastúceho portfólia modelov iPerformance.

Elektromotor technológie BMW eDrive disponuje výkonom 95 koní (70 kW) a krútiacim momentom 250 Nm. Benzínový štvorvalec generuje z objemu 2,0 litra výkon 184 koní (135 kW) a krútiaci moment 320 Nm. Kombinácia oboch týchto agregátov prináša emisie CO2 na úrovni iba 44 g/km. Systémový výkon kombinovaného pohonu BMW 530e iPerformance je 252 koní (185 kW), systémový krútiaci moment 420 Nm.

Tieto parametre stačia na šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 235 km/h. Pri využití oboch pohonov má model 530e iPerformance reálny dojazd do 650 kilometrov a v čisto elektrickom režime prejde približne 50 km maximálnou rýchlosťou do 140 km/h. Elektrický aj benzínový motor posielajú svoju silu na kolesá zadnej nápravy cez štandardnú osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria s kapacitou 9,2 kWh je umiestnená úsporne pod zadným sedadlom. Vďaka tomu má batožinový priestor objem 410 litrov a plochú podlahu. Batéria je vybavená efektívnym chladením kvapalinou. Pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky sa dobije na maximálnu kapacitu za menej než 5 hodín, pri nabíjaní cez zariadenie BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW postačí čas kratší než 3 hodiny.

4 BMW 530e iPerformance 1 BMW 530e iPerformance 2 BMW 530e iPerformance 3 BMW 530e iPerformance
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.