BMW 530e iPerformance: Nová generácia aj ako plug-in hybrid

Pondelok, 19 december 2016

BMW 530e iPerformance ako športový sedan poskytne okrem zážitkov z dynamickej jazdy aj čisto elektrický režim s nulovými misiami. Od marca 2017 pribudne tento sedan vyššej strednej triedy aj ako variant s pohonom plug-in hybrid.

4 BMW 530e iPerformance
BMW 350e iPerformance s hybridnou technológiou plug-in príde na trh v marci 2017

Kombinovaná spotreba nového modelu BMW 530e iPerformance len 1,9 l/ 100 km (zatiaľ predbežná) zodpovedá emisiám CO2 na úrovni iba 44 g/km. Je najinovatívnejším modelom svojej triedy a vo všetkých režimoch jazdy, vrátane čisto elektrického eDrive, ponúka pre vodiča komplexné asistenčné systémy BMW radu 5. Navyše doplnené prvkami na zvýšenie komfortu jazdy aj na dlhé trasy, vrátane veľkorysého objemu batožinového priestoru.

Pohon nového modelu siedmej generácie päťkového radu spája priekopnícku technológiu BMW eDrive s benzínovým motorom BMW TwinPower Turbo. Cieľom bolo vytvoriť výnimočne hospodárny a zároveň výkonný plug-in hybridný systém, ktorý dokonalo korešponduje s dynamickým, kultivovaným a efektívnym charakterom úplne nového BMW radu 5. BMW 530e iPerformance je šiestym členom rastúceho portfólia modelov iPerformance.

Elektromotor technológie BMW eDrive disponuje výkonom 95 koní (70 kW) a krútiacim momentom 250 Nm. Benzínový štvorvalec generuje z objemu 2,0 litra výkon 184 koní (135 kW) a krútiaci moment 320 Nm. Kombinácia oboch týchto agregátov prináša emisie CO2 na úrovni iba 44 g/km. Systémový výkon kombinovaného pohonu BMW 530e iPerformance je 252 koní (185 kW), systémový krútiaci moment 420 Nm.

Tieto parametre stačia na šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 235 km/h. Pri využití oboch pohonov má model 530e iPerformance reálny dojazd do 650 kilometrov a v čisto elektrickom režime prejde približne 50 km maximálnou rýchlosťou do 140 km/h. Elektrický aj benzínový motor posielajú svoju silu na kolesá zadnej nápravy cez štandardnú osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria s kapacitou 9,2 kWh je umiestnená úsporne pod zadným sedadlom. Vďaka tomu má batožinový priestor objem 410 litrov a plochú podlahu. Batéria je vybavená efektívnym chladením kvapalinou. Pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky sa dobije na maximálnu kapacitu za menej než 5 hodín, pri nabíjaní cez zariadenie BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW postačí čas kratší než 3 hodiny.

4 BMW 530e iPerformance 1 BMW 530e iPerformance 2 BMW 530e iPerformance 3 BMW 530e iPerformance
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.