BMW 530e iPerformance: Nová generácia aj ako plug-in hybrid

Pondelok, 19 december 2016

BMW 530e iPerformance ako športový sedan poskytne okrem zážitkov z dynamickej jazdy aj čisto elektrický režim s nulovými misiami. Od marca 2017 pribudne tento sedan vyššej strednej triedy aj ako variant s pohonom plug-in hybrid.

4 BMW 530e iPerformance
BMW 350e iPerformance s hybridnou technológiou plug-in príde na trh v marci 2017

Kombinovaná spotreba nového modelu BMW 530e iPerformance len 1,9 l/ 100 km (zatiaľ predbežná) zodpovedá emisiám CO2 na úrovni iba 44 g/km. Je najinovatívnejším modelom svojej triedy a vo všetkých režimoch jazdy, vrátane čisto elektrického eDrive, ponúka pre vodiča komplexné asistenčné systémy BMW radu 5. Navyše doplnené prvkami na zvýšenie komfortu jazdy aj na dlhé trasy, vrátane veľkorysého objemu batožinového priestoru.

Pohon nového modelu siedmej generácie päťkového radu spája priekopnícku technológiu BMW eDrive s benzínovým motorom BMW TwinPower Turbo. Cieľom bolo vytvoriť výnimočne hospodárny a zároveň výkonný plug-in hybridný systém, ktorý dokonalo korešponduje s dynamickým, kultivovaným a efektívnym charakterom úplne nového BMW radu 5. BMW 530e iPerformance je šiestym členom rastúceho portfólia modelov iPerformance.

Elektromotor technológie BMW eDrive disponuje výkonom 95 koní (70 kW) a krútiacim momentom 250 Nm. Benzínový štvorvalec generuje z objemu 2,0 litra výkon 184 koní (135 kW) a krútiaci moment 320 Nm. Kombinácia oboch týchto agregátov prináša emisie CO2 na úrovni iba 44 g/km. Systémový výkon kombinovaného pohonu BMW 530e iPerformance je 252 koní (185 kW), systémový krútiaci moment 420 Nm.

Tieto parametre stačia na šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 235 km/h. Pri využití oboch pohonov má model 530e iPerformance reálny dojazd do 650 kilometrov a v čisto elektrickom režime prejde približne 50 km maximálnou rýchlosťou do 140 km/h. Elektrický aj benzínový motor posielajú svoju silu na kolesá zadnej nápravy cez štandardnú osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria s kapacitou 9,2 kWh je umiestnená úsporne pod zadným sedadlom. Vďaka tomu má batožinový priestor objem 410 litrov a plochú podlahu. Batéria je vybavená efektívnym chladením kvapalinou. Pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky sa dobije na maximálnu kapacitu za menej než 5 hodín, pri nabíjaní cez zariadenie BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW postačí čas kratší než 3 hodiny.

4 BMW 530e iPerformance 1 BMW 530e iPerformance 2 BMW 530e iPerformance 3 BMW 530e iPerformance
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.