BMW 530e iPerformance: Nová generácia aj ako plug-in hybrid

Pondelok, 19 december 2016

BMW 530e iPerformance ako športový sedan poskytne okrem zážitkov z dynamickej jazdy aj čisto elektrický režim s nulovými misiami. Od marca 2017 pribudne tento sedan vyššej strednej triedy aj ako variant s pohonom plug-in hybrid.

4 BMW 530e iPerformance
BMW 350e iPerformance s hybridnou technológiou plug-in príde na trh v marci 2017

Kombinovaná spotreba nového modelu BMW 530e iPerformance len 1,9 l/ 100 km (zatiaľ predbežná) zodpovedá emisiám CO2 na úrovni iba 44 g/km. Je najinovatívnejším modelom svojej triedy a vo všetkých režimoch jazdy, vrátane čisto elektrického eDrive, ponúka pre vodiča komplexné asistenčné systémy BMW radu 5. Navyše doplnené prvkami na zvýšenie komfortu jazdy aj na dlhé trasy, vrátane veľkorysého objemu batožinového priestoru.

Pohon nového modelu siedmej generácie päťkového radu spája priekopnícku technológiu BMW eDrive s benzínovým motorom BMW TwinPower Turbo. Cieľom bolo vytvoriť výnimočne hospodárny a zároveň výkonný plug-in hybridný systém, ktorý dokonalo korešponduje s dynamickým, kultivovaným a efektívnym charakterom úplne nového BMW radu 5. BMW 530e iPerformance je šiestym členom rastúceho portfólia modelov iPerformance.

Elektromotor technológie BMW eDrive disponuje výkonom 95 koní (70 kW) a krútiacim momentom 250 Nm. Benzínový štvorvalec generuje z objemu 2,0 litra výkon 184 koní (135 kW) a krútiaci moment 320 Nm. Kombinácia oboch týchto agregátov prináša emisie CO2 na úrovni iba 44 g/km. Systémový výkon kombinovaného pohonu BMW 530e iPerformance je 252 koní (185 kW), systémový krútiaci moment 420 Nm.

Tieto parametre stačia na šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 235 km/h. Pri využití oboch pohonov má model 530e iPerformance reálny dojazd do 650 kilometrov a v čisto elektrickom režime prejde približne 50 km maximálnou rýchlosťou do 140 km/h. Elektrický aj benzínový motor posielajú svoju silu na kolesá zadnej nápravy cez štandardnú osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.

Vysokonapäťová lítium-iónová batéria s kapacitou 9,2 kWh je umiestnená úsporne pod zadným sedadlom. Vďaka tomu má batožinový priestor objem 410 litrov a plochú podlahu. Batéria je vybavená efektívnym chladením kvapalinou. Pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky sa dobije na maximálnu kapacitu za menej než 5 hodín, pri nabíjaní cez zariadenie BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW postačí čas kratší než 3 hodiny.

4 BMW 530e iPerformance 1 BMW 530e iPerformance 2 BMW 530e iPerformance 3 BMW 530e iPerformance
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."