BMW 7: Nová vlajková loď aj s dvanásťvalcom

Štvrtok, 14 február 2019

Vlajkový sedan bavorskej automobilky prichádza po modernizácii. Pod kapotou bude mať aj dvanásťvalcový motor, ktorý sa z ponuky aktuálneho modelu postupne vytratil. Je tu a vyznávači vysokých výkonov, neopakovateľného zvuku a vysokých rýchlostí to isto poteší.

BMW radu 7

Vlajkový sedan sa po facelifte vracia aj dvanásťvalcovým vidlicovým motorom. Naďalej sa bude vyrábať v dvoch veľkostných vyhotoveniach. V štandardnej veľkosti má dĺžku 5120 mm a predĺžená verzia bude dlhá 5260 mm. Šírka 1902 mm a výška 1467 bude pri oboch rovnaká.

Nový dizajn exteriéru vyniká elegantnou precíznosťou, obrie ľadvinky sú znovu väčšie. Vpredu je nový sedan o 50 mm vyšší, svetlomety sú nižšie a štandardne s adaptívnymi LED diódami dosvietia do vzdialenosti až 560 metrov.

Nový interiér vdýchol novej "sedmičke" atmosféru pohodlia a komfortu. Aj vďaka exkluzívnemu čalúneniu kožou Nappa a výraznejšiemu stehovaniu. Komfort vytvára multifunkčný kožený volant, bezdrôtové nabíjanie mobilu, zábavný systém pre cestujúcich vzadu s veľkými full- HD displejmi a prehrávaním Blue-raj diskov.

Dvanásťvalcový vidlicový motor s objemom 6,6 litra dáva ohromujúcich 430 kW/585k. Bude ho mať pod kapotou model M760Li xDrive. V ponuke bude aj menší šesťvalcový motor s objemom 4,4 litra a výkonom 390 kW/530k – ten bude poháňať verziu 750i xDrive. Verzia plug-in hybrid s nabíjaním zo zásuvky bude mať výkon systému 290 kW/394k a s ním má na čisto elektrický pohon prejsť 50 až 58 kilometrov.

Ponuku pohonných jednotiek doplnia radové šesťvalcové trojlitre. Turbodiesel s výkonom 294 kW/400k je pre verziu 750d xDrive. Slabší má 235 kW/320k a poháňa verziu 740d, najslabší má 195 kW/265k a je pre verziu 730d.

BMW radu 7 sa štandardne dodáva s adaptívnym vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky na oboch nápravách. Priplatiť si bude možné (okrem plug-in hybridov) integrálne aktívne riadenie s natáčaním zadných kolies a systém Executive Drive Pro s adaptívnymi stabilizátormi na oboch nápravách.

Výnimočne široká je ponuka asistenčných systémov. Napríklad Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu. Štandardom je parkovací asistent teraz aj s asistentom pre cúvanie, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti zacúvať.

Z multimédií nájdeme v novej sedmičke digitálny 12,3 palcový prístrojový štít a 10,25 palcovú stredovú obrazovku infotaimentu. Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje mimoriadne rýchly prístup k nastaveniam a funkciám.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).