BMW 7: Nová vlajková loď aj s dvanásťvalcom

Štvrtok, 14 február 2019

Vlajkový sedan bavorskej automobilky prichádza po modernizácii. Pod kapotou bude mať aj dvanásťvalcový motor, ktorý sa z ponuky aktuálneho modelu postupne vytratil. Je tu a vyznávači vysokých výkonov, neopakovateľného zvuku a vysokých rýchlostí to isto poteší.

BMW radu 7

Vlajkový sedan sa po facelifte vracia aj dvanásťvalcovým vidlicovým motorom. Naďalej sa bude vyrábať v dvoch veľkostných vyhotoveniach. V štandardnej veľkosti má dĺžku 5120 mm a predĺžená verzia bude dlhá 5260 mm. Šírka 1902 mm a výška 1467 bude pri oboch rovnaká.

Nový dizajn exteriéru vyniká elegantnou precíznosťou, obrie ľadvinky sú znovu väčšie. Vpredu je nový sedan o 50 mm vyšší, svetlomety sú nižšie a štandardne s adaptívnymi LED diódami dosvietia do vzdialenosti až 560 metrov.

Nový interiér vdýchol novej "sedmičke" atmosféru pohodlia a komfortu. Aj vďaka exkluzívnemu čalúneniu kožou Nappa a výraznejšiemu stehovaniu. Komfort vytvára multifunkčný kožený volant, bezdrôtové nabíjanie mobilu, zábavný systém pre cestujúcich vzadu s veľkými full- HD displejmi a prehrávaním Blue-raj diskov.

Dvanásťvalcový vidlicový motor s objemom 6,6 litra dáva ohromujúcich 430 kW/585k. Bude ho mať pod kapotou model M760Li xDrive. V ponuke bude aj menší šesťvalcový motor s objemom 4,4 litra a výkonom 390 kW/530k – ten bude poháňať verziu 750i xDrive. Verzia plug-in hybrid s nabíjaním zo zásuvky bude mať výkon systému 290 kW/394k a s ním má na čisto elektrický pohon prejsť 50 až 58 kilometrov.

Ponuku pohonných jednotiek doplnia radové šesťvalcové trojlitre. Turbodiesel s výkonom 294 kW/400k je pre verziu 750d xDrive. Slabší má 235 kW/320k a poháňa verziu 740d, najslabší má 195 kW/265k a je pre verziu 730d.

BMW radu 7 sa štandardne dodáva s adaptívnym vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky na oboch nápravách. Priplatiť si bude možné (okrem plug-in hybridov) integrálne aktívne riadenie s natáčaním zadných kolies a systém Executive Drive Pro s adaptívnymi stabilizátormi na oboch nápravách.

Výnimočne široká je ponuka asistenčných systémov. Napríklad Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu. Štandardom je parkovací asistent teraz aj s asistentom pre cúvanie, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti zacúvať.

Z multimédií nájdeme v novej sedmičke digitálny 12,3 palcový prístrojový štít a 10,25 palcovú stredovú obrazovku infotaimentu. Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje mimoriadne rýchly prístup k nastaveniam a funkciám.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.