BMW 7: Nová vlajková loď aj s dvanásťvalcom

Štvrtok, 14 február 2019

Vlajkový sedan bavorskej automobilky prichádza po modernizácii. Pod kapotou bude mať aj dvanásťvalcový motor, ktorý sa z ponuky aktuálneho modelu postupne vytratil. Je tu a vyznávači vysokých výkonov, neopakovateľného zvuku a vysokých rýchlostí to isto poteší.

BMW radu 7

Vlajkový sedan sa po facelifte vracia aj dvanásťvalcovým vidlicovým motorom. Naďalej sa bude vyrábať v dvoch veľkostných vyhotoveniach. V štandardnej veľkosti má dĺžku 5120 mm a predĺžená verzia bude dlhá 5260 mm. Šírka 1902 mm a výška 1467 bude pri oboch rovnaká.

Nový dizajn exteriéru vyniká elegantnou precíznosťou, obrie ľadvinky sú znovu väčšie. Vpredu je nový sedan o 50 mm vyšší, svetlomety sú nižšie a štandardne s adaptívnymi LED diódami dosvietia do vzdialenosti až 560 metrov.

Nový interiér vdýchol novej "sedmičke" atmosféru pohodlia a komfortu. Aj vďaka exkluzívnemu čalúneniu kožou Nappa a výraznejšiemu stehovaniu. Komfort vytvára multifunkčný kožený volant, bezdrôtové nabíjanie mobilu, zábavný systém pre cestujúcich vzadu s veľkými full- HD displejmi a prehrávaním Blue-raj diskov.

Dvanásťvalcový vidlicový motor s objemom 6,6 litra dáva ohromujúcich 430 kW/585k. Bude ho mať pod kapotou model M760Li xDrive. V ponuke bude aj menší šesťvalcový motor s objemom 4,4 litra a výkonom 390 kW/530k – ten bude poháňať verziu 750i xDrive. Verzia plug-in hybrid s nabíjaním zo zásuvky bude mať výkon systému 290 kW/394k a s ním má na čisto elektrický pohon prejsť 50 až 58 kilometrov.

Ponuku pohonných jednotiek doplnia radové šesťvalcové trojlitre. Turbodiesel s výkonom 294 kW/400k je pre verziu 750d xDrive. Slabší má 235 kW/320k a poháňa verziu 740d, najslabší má 195 kW/265k a je pre verziu 730d.

BMW radu 7 sa štandardne dodáva s adaptívnym vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky na oboch nápravách. Priplatiť si bude možné (okrem plug-in hybridov) integrálne aktívne riadenie s natáčaním zadných kolies a systém Executive Drive Pro s adaptívnymi stabilizátormi na oboch nápravách.

Výnimočne široká je ponuka asistenčných systémov. Napríklad Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu. Štandardom je parkovací asistent teraz aj s asistentom pre cúvanie, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti zacúvať.

Z multimédií nájdeme v novej sedmičke digitálny 12,3 palcový prístrojový štít a 10,25 palcovú stredovú obrazovku infotaimentu. Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje mimoriadne rýchly prístup k nastaveniam a funkciám.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.