BMW 7: Vlajková loď (ne)odhalená

Pondelok, 20 apríl 2015

Mníchovská automobilka sa pripravuje na príchod novej vlajkovej lode, BMW radu 7. Poodhaľuje ju zatiaľ len maskovanou snímkou ako to robia aj iní. Aj podľa nej žiadne revolučné zmeny na dizajne Bavori nechystajú. Nová sedmička bude však po použití nových materiálov pevnejšia a ľahšia približne o 130 kg. Prirodzene aj komfortnejšia a luxusnejšia.

1 BMW 7
Nové luxusné BMW radu 7 sa po prvý raz predstavuje v takto zamaskovanej podobe

Nové BMW 7 príde so štandardným (G11) a dlhším (G12) rázvorom náprav, tak ako tomu bolo aj pri doterajších modeloch. Nová luxusná limuzína opäť ide cestou priekopníckych inovácií v oblasti odľahčených konštrukcií a inteligentných prepojení s cieľom držať si prvenstvo v luxusnej triede v oblastiach jazdnej dynamiky, pohodlia na dlhých trasách, v efektívnosti a asistenčných prvkoch.

Využitím stratégie BMW Efficient Lightweight je konštrukcia Carbon Core založená na prenášaní technológií z vývoja modelov BMW i na iné sériové modely. Karbón v konštrukcii priestoru pre cestujúcich zvýši torznú pevnosť a tuhosť. Vhodnou konfiguráciou sa jednotlivé plechové prvky môže upraviť tak, aby sa hmotnosť karosérie nového BMW 7 oproti súčasnej generácii znížila až o 130 kilogramov.

2 BMW 7

Odľahčenie konštrukčných prvkov spolu s novou generáciou motorov zníži hmotnosť luxusnej limuzíny, tiež spotrebu paliva a množstvo emisií. Pohodlie, bezpečnosť a zážitok z jazdy, ktoré ponúkne nové BMW 7, ťaží z novej technológie podvozku, výnimočného priestoru pre interakciu s komunikačným systémom vozidla a zo širokého výberu asistenčných systémov BMW Connected Drive.

Príde aj k zmene v ponuke pohonných jednotiek. Nové BMW 7 použije motory z najnovšej generácie motorových jednotiek BMW, vrátane nového radového šesťvalca. Nový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo sa bude spájať s novou osemstupňovou prevodovkou Steptronic.

Komfort jazdy podporí v novej luxusnej limuzíne tiež dvojnápravové sériové vzduchové odpruženie. Súčasťou štandardnej výbavy bude aj systém Dynamic Damper Control. Toto elektronické ovládanie tlmičov zlepšuje primárne a sekundárne jazdné vlastnosti limuzíny a zostruje dynamické vlastnosti. K ďalšiemu zvýšeniu pohodlia, dynamických schopností a istoty na ceste v novom BMW radu 7 prispeje aktualizácia systému Integral Active Steering spoločne s aplikáciou prvého elektromechanicky poháňaného systému Dynamic Drive.

Systém iDrive sa v novej generácii BMW 7 po prvý raz dodáva s dotykový displejom. To znamená, že zákazníci budú môcť ovládať operačný systém rovnakým spôsobom ako moderné elektronické zariadenia. Okrem bežného použitia ovládača na obsluhu operačného systému možno jeho funkcie voliť aj na dotykovom displeji.

4 BMW 7

Prírastkom do funkcionality systému iDrive je premiéra systému ovládania gestami BMW. Ručné pohyby, snímané 3D senzormi, ovládajú funkcie informačno-zábavného systému skutočne intuitívnym a používateľsky prívetivým spôsobom. Gestá možno využiť na celý rad funkcií, vrátane ovládania hlasitosti zvuku v zvukových aplikáciách a na prijatie alebo odmietnutie prichádzajúceho hovoru. Navyše si používatelia na individuálnu voľbu funkcie môžu nastaviť konkrétne gesto.

Nové BMW 7 je prvým sériovo vyrábaným automobilom na svete, ktorý si budú môcť majitelia nasmerovať do alebo z parkovacieho miesta alebo garáže bez vodiča – podobne ako parkoval kedysi svoj automobil Agent 007. Možnosť parkovania na diaľku umožňuje šoférom prístup do mimoriadne úzkych parkovacích miest. Použitím nového kľúča BMW Display Key môže vodič automobil plnoautomaticky zaparkovať alebo vyparkovať.

1 BMW 7 2 BMW 7 3 BMW 7 4 BMW 7 5 BMW 7 6 BMW 7
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.