BMW 7: Vlajková loď (ne)odhalená

Pondelok, 20 apríl 2015

Mníchovská automobilka sa pripravuje na príchod novej vlajkovej lode, BMW radu 7. Poodhaľuje ju zatiaľ len maskovanou snímkou ako to robia aj iní. Aj podľa nej žiadne revolučné zmeny na dizajne Bavori nechystajú. Nová sedmička bude však po použití nových materiálov pevnejšia a ľahšia približne o 130 kg. Prirodzene aj komfortnejšia a luxusnejšia.

1 BMW 7
Nové luxusné BMW radu 7 sa po prvý raz predstavuje v takto zamaskovanej podobe

Nové BMW 7 príde so štandardným (G11) a dlhším (G12) rázvorom náprav, tak ako tomu bolo aj pri doterajších modeloch. Nová luxusná limuzína opäť ide cestou priekopníckych inovácií v oblasti odľahčených konštrukcií a inteligentných prepojení s cieľom držať si prvenstvo v luxusnej triede v oblastiach jazdnej dynamiky, pohodlia na dlhých trasách, v efektívnosti a asistenčných prvkoch.

Využitím stratégie BMW Efficient Lightweight je konštrukcia Carbon Core založená na prenášaní technológií z vývoja modelov BMW i na iné sériové modely. Karbón v konštrukcii priestoru pre cestujúcich zvýši torznú pevnosť a tuhosť. Vhodnou konfiguráciou sa jednotlivé plechové prvky môže upraviť tak, aby sa hmotnosť karosérie nového BMW 7 oproti súčasnej generácii znížila až o 130 kilogramov.

2 BMW 7

Odľahčenie konštrukčných prvkov spolu s novou generáciou motorov zníži hmotnosť luxusnej limuzíny, tiež spotrebu paliva a množstvo emisií. Pohodlie, bezpečnosť a zážitok z jazdy, ktoré ponúkne nové BMW 7, ťaží z novej technológie podvozku, výnimočného priestoru pre interakciu s komunikačným systémom vozidla a zo širokého výberu asistenčných systémov BMW Connected Drive.

Príde aj k zmene v ponuke pohonných jednotiek. Nové BMW 7 použije motory z najnovšej generácie motorových jednotiek BMW, vrátane nového radového šesťvalca. Nový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo sa bude spájať s novou osemstupňovou prevodovkou Steptronic.

Komfort jazdy podporí v novej luxusnej limuzíne tiež dvojnápravové sériové vzduchové odpruženie. Súčasťou štandardnej výbavy bude aj systém Dynamic Damper Control. Toto elektronické ovládanie tlmičov zlepšuje primárne a sekundárne jazdné vlastnosti limuzíny a zostruje dynamické vlastnosti. K ďalšiemu zvýšeniu pohodlia, dynamických schopností a istoty na ceste v novom BMW radu 7 prispeje aktualizácia systému Integral Active Steering spoločne s aplikáciou prvého elektromechanicky poháňaného systému Dynamic Drive.

Systém iDrive sa v novej generácii BMW 7 po prvý raz dodáva s dotykový displejom. To znamená, že zákazníci budú môcť ovládať operačný systém rovnakým spôsobom ako moderné elektronické zariadenia. Okrem bežného použitia ovládača na obsluhu operačného systému možno jeho funkcie voliť aj na dotykovom displeji.

4 BMW 7

Prírastkom do funkcionality systému iDrive je premiéra systému ovládania gestami BMW. Ručné pohyby, snímané 3D senzormi, ovládajú funkcie informačno-zábavného systému skutočne intuitívnym a používateľsky prívetivým spôsobom. Gestá možno využiť na celý rad funkcií, vrátane ovládania hlasitosti zvuku v zvukových aplikáciách a na prijatie alebo odmietnutie prichádzajúceho hovoru. Navyše si používatelia na individuálnu voľbu funkcie môžu nastaviť konkrétne gesto.

Nové BMW 7 je prvým sériovo vyrábaným automobilom na svete, ktorý si budú môcť majitelia nasmerovať do alebo z parkovacieho miesta alebo garáže bez vodiča – podobne ako parkoval kedysi svoj automobil Agent 007. Možnosť parkovania na diaľku umožňuje šoférom prístup do mimoriadne úzkych parkovacích miest. Použitím nového kľúča BMW Display Key môže vodič automobil plnoautomaticky zaparkovať alebo vyparkovať.

1 BMW 7 2 BMW 7 3 BMW 7 4 BMW 7 5 BMW 7 6 BMW 7
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.