BMW C 400 GT: Komfortný a dynamický skúter

Pondelok, 10 december 2018

Skútre bavorský výrobca motocyklov až toľko nemá, aby potom jeho novinka nevzbudila pozornosť. Teraz sa to podarilo komfortne zameranému stredne veľkému modelu označenému C 400 GT.

BMW C 400 GT

Novinku predstavil BMW Motorrad túto jeseň na veľtrhu motocyklov EICMA v Talianskom Milane. Rok po tom, ako na jeseň minulého roku uviedol inú podobnú novinku, svoj prvý stredne veľký skúter C 400 X, s ktorým nový C 400 GT zdieľa techniku.

Tohtoročná novinka C 400 GT sa od staršieho súrodenca líši už na prvý pohľad tým, že nový skúter má väčší a nastaviteľný veterný štít a je okapotovaný pre lepšiu ochranu jazdca. Nové je aj svietenie s LED diódami a predovšetkým má viac pohodlia. Ku komfortu prispieva tiež bezkľúčové ovládanie štartovania a uzamykanie riadidiel a odkladacích priestorov.

V ráme z oceľových trubiek je uložený kvapalinou chladený štvortaktný jednovalcový motor s objemom 350 cm3 s výkonom 25 kW (34 k) pri 7500 otáčkach a krútiacim momentom 35 Nm pri 6000 otáčkach. Prenos sily na vozovku obstaráva bezstupňová prevodovka CVT.

Pruženie vpredu má na starosti teleskopická vidlica, vzadu dvojica vinutých pružín, vďaka ktorým má skúter aj pri športovej jazde vysoký komfort. Brzdy vpredu majú dvojité kotúče (265 mm), vzadu jeden s rovnakým priemerom. Samozrejmosťou je systém ABS a automatická kontrola stability.

Skúter má dĺžku 2210 mm, šírku 835 mm a sedadlo je vo výške 775 mm. Váži 212 kg, najvyššia rýchlosť je 139 km/h a spotreba benzínu okolo 3,5 litra na 100 kilometrov.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).