BMW Concept M4 Coupé oficiálne

Sobota, 31 august 2013

To, čo ešte donedávna bolo prísne tajné, dnes už BMW oficiálne odhalilo, keď na súťaži vzácnych exemplárov minulosti Concours d'Elegance v Pebble Beach predstavilo svoj Concept M4 Coupé. To, čo pod maskovaním ukrývali špionážne zábery paparazzov, odhalili oficiálne fotografie bavorského výrobcu. Takže budúci vysokovýkonný športový model budúcnosti BMW Concept M4 Coupé vidíme na fotografiách v nezamaskovanej podobe.

BMW Concept M4 Coupé
Takto bude vyzerať štvorkové kupé od BMW. Na snímke je koncept budúceho modelu M4.

Nový vysokovýkonný športový model budúcnosti BMW Concept M4 Coupé najvýstižnejšie charakterizoval predseda predstavenstva BMW Friedrich Nitschke. Povedal, že koncept M4 Coupé ideálne vyjadruje filozofiu BMW M, keď"kombinuje gény motoristického športu s neobmedzenou každodennou využiteľnosťou a výrazne emotívnou koncepciou".

Už štyri generácie prenáša BMW M3 pretekársky šport na cesty a BMW Concept M4 Coupé dôsledne nadväzuje na túto tradíciu. Nové modelové označenie M4 sa vzťahuje, podobne ako pri ostatných automobiloch BMW M, na modelový rad, z ktorého vychádza.

Aj pri navrhovaní nového konceptu BMW sa dizajnéri snažili o to, aby budúci model mal čo najviac odlíšení od bežných verzií modelového radu. Pri Concepte M4 je to hlavne predný nárazník s veľkými otvormi na prívod vzduchu do motorového priestoru, rozšírené blatníky a zadný nárazník s difúzorom. Ani tentoraz nepridali na karosériu žiadne zbytočnosti. Koncept posadili na zdvojené päťlúčové dvadsaťpalcové kolesá, za ktorými sú vŕtané, pravdepodobne keramicko-karbónové brzdové kotúče.

Svalnaté zadné partie BMW Concept M4 Coupé naznačujú mimoriadnu silu vozidla. Možno teda usudzovať, že pod kapotou bude výkonný, pravdepodobne preplňovaný benzínový šesťvalec s výkonom okolo 450 koní a krútiacim momentom 550 Nm. Celá sila motora by sa mala prenášať na kolesá zadnej nápravy. Takto vyzbrojený model by mal zvládnuť akceleráciu z nuly na 100 km/h za čas tesne nad štyrmi sekundami.

BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé BMW Concept M4 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.