BMW i3 a i8: koncepty blízke realite

Pondelok, 08 august 2011

Na blížiacom sa septembrovom autosalóne vo Frankfurte predstaví mníchovská automobilka koncepty BMW i3 a i8, ktoré sú vývojovým pokračovaním pred dvoma rokmi na rovnakom mieste predstavených štúdií Megacity Vehicle a Vision Efficient Dynamics. S novými konceptmi sa zároveň predstavuje aj nová značka BMW i.

BMW i8 a i3
Koncepty BMW i3 a i8 by mali prerásť do sériových modelov, ktoré by do predaja mali prísť v rokoch 2013 a 2014. Menší i3 je určený do mesta, väčší i8 je športový model.

Nová značka BMWi vstupuje do povedomia automobilovej verejnosti dvoma novými vozidlami. Prvým je BMW i3 Concept. Prvé sériovo vyrábané plne elektrické vozidlo značky, doteraz známe ako Megacity Vehicle, sa ako prvý prémiový elektromobil zameriava na mestskú mobilitu. Ide o štvormiestny päťdverový hatchback s celkovou dĺžkou 3845 mm a batožinovým priestorom s objemom 200 litrov. So svojím čisto elektrickým pohonom je určený predovšetkým do mestskej premávky.

Pohonnou jednotkou je elektromotor s výkonom 125 kW (170 koní) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Uložený je vzadu a poháňa kolesá zadnej nápravy. Rýchlosť 60 km/h dosiahne pod 4 sekundy a stokilometrovú za menej ako 8 sekúnd. Najvyššia rýchlosť je 150 km/h. Na jedno nabitie dokáže koncept i3 prejsť približne 160 kilometrov. Na nabitie na 80 % z bežnej elektrickej zásuvky potrebuje len jednu hodinu.

BMW i8 Concept je stelesnenie víziu moderného športového automobilu. Jeho inovatívny pohon typu plug-in hybrid používa nad prednou nápravou uložený modifikovaný elektrický pohonný systém z BMW i3 Concept v kombinácii s vysokovýkonným trojvalcovým spaľovacím motorom s výkonom 220 koní a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý je uložený vzadu.

BMW i8 a i3

Koncept i8 akceleruje z 0 na 100 km/h za menej než päť sekúnd pri kombinovanej spotrebe pod tri litre na 100 kilometrov. To je spotreba, akú nedosahuje žiadne vozidlo, poháňané porovnateľne výkonným klasickým spaľovacím motorom. Vďaka lítium-iónovej batérii, ktorá sa dá dobíjať z domácej elektrickej siete, dokáže BMW i8 Concept absolvovať na čisto elektrický pohon až 35 kilometrov. V kabíne s usporiadaním 2+2 je dostatok miesta pre štyri osoby.

BMW i3 a i8 Concept predznamenávajú sériový model BMW i3, ktorého výroba sa začne v roku 2013 a BMW i8 – ten na trh príde o rok neskôr.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.